Toon posts:

[advies] beamers voor games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb nu een samsung SyncMaster 913N 19 inch 8 ms maar deze vind ik te klein voor films

ik dacht er aan om een beamer te gaan kopen
nu heb ik vrij veel eisen dus heb ik mijn budget ook vrij hoog gelegd
namelijk 3500 tot 4000 euro minder is ook goed :P

mijn eisen 1024X768
geen merkloos
verder moet hij goed zijn voor films en games
ik heb zelf geen idee hoeveel Lichtopbrengst (lumen) ik nodig heb
en ook niet wat goed is kwa Contrast want ik zie dure beamer met een hoog maar ook laag contrast

Epson EMP-TW500
Resolutie (X) 1280
Resolutie (Y) 720
Lichtopbrengst (lumen) 1000
Contrast (X:1) 1200
€ 3302.25

Toshiba TLP-X4500
Resolutie (X) 1024
Resolutie (Y) 768
Lichtopbrengst (lumen) 4500
Contrast (X:1) 750
€ 3552.15

HP XP8020
Resolutie (X) 1024
Resolutie (Y) 768
Lichtopbrengst (lumen) 3100
Contrast (X:1) 1000
€ 3915.10

heeft iemand ervaring met 1 van de boven stande of gelijke prijs klasse
laat even weten hoe de ervaringen zijn

_/-\o_ tnx

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28
Met dit soort prijzen zou ik toch eens _serieus_ gaan informeren bij aanbieders en om een IRL experience vragen. Bijna vier mille ongezien (plus met wat forum feedback) uitgeven lijkt me geen aanbevelenswaardige exercitie 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Bij grote ruimtes en bij veel lichtinval heb je een sterke lamp nodig. Voor een kleine kamer is 1000 lumen genoeg, voor een kamer van 6 bij 10 meter met veel lichtinval is een lichtopbrengst van 2500 of meer lumen wenselijk..

Let ook op het geluid dat de ventilator van de beamer maakt. Het is heel storend als de beamer overduidelijk te horen is.

Kijk ook naar de kosten voor de vervanging van een lamp. Een lamp kost al snel € 400 - € 500. Een goede beamer moet minimaal beschikken over een lamp met 1500 branduren. Maar je weet het nooit.

Met jouw budget zou ik mij door twee of drie AV-bedrijven bij mij thuis op de specifieke situatie laten adviseren.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Abbadon schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:40:
Met dit soort prijzen zou ik toch eens _serieus_ gaan informeren bij aanbieders en om een IRL experience vragen. Bijna vier mille ongezien (plus met wat forum feedback) uitgeven lijkt me geen aanbevelenswaardige exercitie 8)7
Daarbij vraag ik me heel sterk af hoeveel mensen hier ervaring hebben met dit soort projectors, de meesten kopen er een van rond de 1000 euro. Verder sluit ik me aan bij Abbadon: met dit soort prijzen zou ik me echt door een professional voor laten lichten, misschien wel aan huis :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards