Toon posts:

PC met MSI K8T Neo Socket 754 start niet op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net een nieuwe pc geassembleert, maar als ik nu start gaat het lampje branden, koelers gaan draaien enz. Maar het scherm blijft zwart. Mijn eerste reactie was, kapotte videokaart maar na deze te hebben vervangen door 1 waarvan ik wist dat ie werkte nog steeds niks.

Weet jij wat het probleem kan zijn? De winkel (cool-prices.nl) zei dat ik alle niet essentiele apparaten af moest sluiten en dan weer proberen. Dit hielp natuurlijk niks... Heb ze net weer gemailed om betere suggesties te brengen maar ik kan het denk ik beter aan mede tweakers vragen :)

Dit is het systeem in zijn geheel:

- Sweex ATX MidiTower EX4 met 300 watt voeding
- MSI K8T Neo Socket 754
- Sempron 3100+ socket 754 (32 bit, had begrepen dat er tegenwoordig ook 64 bit is???)
- Asus ATi Radeon 9600XT TD
- 512 MB merkloos ( heeft trouwens maar 4 chips aan elke zijde, normaal d8 ik 8, klopt dit?)
- Verder nog nec 3520 DVD-RW, nec floppy drive en 160BG maxtor

Zou jij weten waar dit aan ligt? Kan het komen door de 32 bit processor op een moederbord geschikt voor 64 bit?

Bij voorbaad dank _/-\o_

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

De voeding is van slechte kwaliteit. Al zou ik verwachten dat 'ie wel beeld zou geven.
Om toch voor het zekere te gaan doe je er verstandig aan om de voeding een keer te vervangen met een sterker exemplaar :)

Het geheugen is merkloos. Ik weet niet of jouw AMD Sempron 3100+ hiermee overweg kan.
Probeer dus eens een DDR-SDRAM DIMM van een goed merk.
Kingston werkt meestal wel :)

En ja, er zijn AMD Sempron's met de AMD64 instructieset. Ook hebben deze Cool 'n Quiet.
Die nieuwe Sempron's zijn gebasseerd op de Palermo E6 core :).

Overigens maakt het niet uit dat er een 32Bits Sempron in het moederbord met 64Bits ondersteuning steekt. Het is en blijft dezelfde architectuur (K8) en zal dus geen problemen opleveren.*

*Tenzij het BIOS de AMD Sempron 3100+ niet kent. In dat geval moet je een processor zien te krijgen welke wél ondersteunt wordt. Je kunt dan het BIOS flashen met die processor.
Controleer dus eerst bij MSI of er een 'New CPU Support' is toegevoegd aan het nieuwste (en eventueel voorgaande) BIOS. :)

Mocht je geen nieuwe processor kunnen vinden, je kunt altijd nog proberen om te hotflashen. Misschien dat je bij MSI ook het BIOS kunt laten flashen maar dat weet ik niet zeker.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:58

DataGhost

iPL dev

hoor je biepjes? heb je de 4polige p4-stekker op je moederbord aangesloten? bios ook gereset?

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 16-09-2005 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:40:
hoor je biepjes? heb je de 4polige p4-stekker op je moederbord aangesloten? bios ook gereset?
geen piepjes, 4 polige stekker: check, nee bios niet gereset, kan dit baten?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:45:
[...]

geen piepjes, 4 polige stekker: check, nee bios niet gereset, kan dit baten?
Geflashed bedoel je ?

Indien ja, er is een kleine kans dat de AMD Sempron 3100+ pas ondersteunt wordt bij een nieuwer BIOS.

[edit]
Ik heb maar even gekeken op de MSI site. Zie deze link.

Er staat een afbeelding bij met 'AMD Sempron Supported'.
Sempron S754 = Sempron S754, m.a.w., elke AMD Sempron S754 moet werken volgens MSI.

[ Voor 34% gewijzigd door Thandor op 16-09-2005 22:50 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Zitten alle kleine stekkertjes op de juiste plek en manier aan gesloten.

De pwr en reset switch etc,etc....

Voeding moet geen probleem geven, tenzij hij natuurlijk kaduuk is.

Wat staat er verder op je geheugenstrips?

Maar als je geheugen niet oke is moet ie gaan piepen is mijn ervaring.

Bios reset zal zeker niet schaden als zal het niet veel uitmaken, je krijgt niet eens een beeld.

Kiijk eens na of alles goed zit aangesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door Flame17 op 16-09-2005 23:04 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb precies hetzelfde probleem, en ik heb een goeie Aopen voeding.
Heb alles geprobeerd, maar het mocht niet baten.
Met Google wat gezocht en het bleek vaker voor te komen, ik denk dat het aan het bord ligt.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:58

DataGhost

iPL dev

waarom zou een bios reset niet helpen 'omdat je geen beeld krijgt'? dat is meestal het geval bij foute bios instellingen (bijvoorbeeld een overclock) en dan krijg je met een bios reset weer beeld... dan nog, wat kan het schaden? er komt nu toch geen beeld uit
Pagina: 1