Toon posts:

[XP] Systeem boot niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel voor iemand een systeem aan het repareren.
Het probleem was dat het erg onstabiel werd en ineens kon het systeem ook niet goed meer opstarten.
Ik heb een aantal dingen geprobeerd om het te herstellen, chkdsk, teruggaan naar een 'werkende' configuratie die niet werkte, en een reparatie door een WinXP cd, echter niets heeft geholopen.

Het probleem is dat het systeem niet wil opstarten naar het scherm waar je gebruikers kiest.
Als ik echter via veilige modus opstart kom ik daar wel en heb ik geen enkel probleem.
Ik heb Windows opnieuw geinstalleerd, maar het probleem is nog niet verholpen.
Ik heb ook het systeem eerst geformatteerd en het nog een keer geprobeerd, echter nog steeds hetzelfde probleem?

Heeft iemand een oplossing, of is iemand bekend met dit probleem ?

Ik kan vanuit veilige modus werken, maar wat moet ik in hemelsnaamdoen om het werkend te krijgen :/

MVG, Anta

Verwijderd

Schoppen binnen een dag wordt niet gewaardeerd.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Klinkt als een corrupte driver.
Start je PC op in veilige modus en open de eventviewer. Wellicht kun je daar achterhalen waar het probleem zich voordoet. (Start - uitvoeren eventvwr)
Vind je niets, dan wordt het een herinstallatie.

We have just one world, but we live in different ones...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 13:04
Het probleem is dat het systeem niet wil opstarten naar het scherm waar je gebruikers kiest.
Kan je dat wat specifieker uitleggen misschien? Blijft hij hangen bij het laadscherm, blijft je beeld zwart of start de PC spontaan opnieuw op?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:40:
[...]

Kan je dat wat specifieker uitleggen misschien? Blijft hij hangen bij het laadscherm, blijft je beeld zwart of start de PC spontaan opnieuw op?
Het beeld blijft zwart op het moment dat ik eigenlijk het menu zou moeten krijgen waar ik de gebruikers kan kiezen.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:28
als je windows hebt geupdate en je hebt niet de goede drivers dan dl hij ide van de ms database af en die zijn mestaal shity..... of weken dus niet. dus het si of de foute drivers of dat wat mijn 2de pc heeft en dat is dat hij 2 minute noodig heeft om op te starte..... altans om naar dat scherm te kome waar jij naar toe wilt en in de tusse tijd blijft het scherm zwart :S

maar ik denk dat het je drivers zijn ;)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 13:04
Staat je PC echt vast, of draait je PC door maar dan zonder beeld? In het tweede geval zou het namelijk een probleem met je videodrivers kunnen zijn, of misschien een te hoge resolutie/refreshrate gekozen wat je monitor niet aankan?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Bschnitz schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:29:
als je windows hebt geupdate en je hebt niet de goede drivers dan dl hij ide van de ms database af en die zijn mestaal shity..... of weken dus niet. dus het si of de foute drivers of dat wat mijn 2de pc heeft en dat is dat hij 2 minute noodig heeft om op te starte..... altans om naar dat scherm te kome waar jij naar toe wilt en in de tusse tijd blijft het scherm zwart :S

maar ik denk dat het je drivers zijn ;)
Cursus Nederlands wellicht?
Vrijwel onleesbaar door alle taalfouten. Wat bedoel je nou?

We have just one world, but we live in different ones...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[XP] even vooraan de titel per de Windows Operating Systems - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1