Toon posts:

PC bevriest na aansluiting op USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik zit met een probleem, ik heb een LaCie 160 GB 7200 RPM bij Paradigit gehaald.
Toen ik hem instak herkende Windows XP hem meteen, en voor ong. 10 minuten werkte hij naar behoren. Echter daarna ging mijn pc steeds na ong. 1 min. bevriezen, en als ik dan mijn HD eruit trok werkte mijn pc weer normaal.

Ik ben terug naar de Paradigit gegaan en bij hun werkte ie perfect :'( . Die gast heeft hem toen alleen geformat en naar NTFS gezet. Er zaten dus ook geen fouten op de HD.

Thuis nog een keer geprobeerd, maar was weer precies hetzelfde, ik ben vervolgens gewoon de interne HD gaan formatten. Windows opnieuw erop, en ik dacht nu moet ie wel werken, maar nee hoor, weer precies hetzelfde! |:( |:(

Ik heb al een paar topics gelezen, en bij sommige mensen moesten de USB drivers worden upgedate maar het rare is dat ik een MP3 speler heb met USB 2.0 en die werkt wel gewoon goed.

Heb trouwens een ALBATRON KX400-8XV Pro als moederbord. Interne HD = NTFS en externe HD = NTFS, weet niet of dat ook problemen geeft...

Alvast Bedankt!

* edit: Oeps, beetje foute titel zie ik nu net, sorry...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 19:30 ]

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-03 19:00

Lord_Nemesis

Wa oars?

Heb je het al geprobeert met een bios update van je moederbord?

Dat wil nog wel eens helpen.

De nieuwste bios is hier te vinden: http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/bios.asp?pro_id=30

En heb je onder Windows de nieuwste VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd?

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Nemesis op 16-09-2005 19:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Geen virusscanner die zwaar gaat staan te lezen op de externe schijf?
Dan lijkt het soms ook wel eens of alles vast loopt namelijk. :)

Senile! Senile Oekaki

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik had ooit een zelfde soort probleem dat samenhing met een overgeklokte PCI bus. De KX400 heeft geen (werkende) PCI lock (toch?) dus .. nouja,het zóú kunnen

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Om even een, toch wel interessant, vervolg te geven aan dit topic, even het volgende. PgUp is dus collega van mij en woont 2 straten verder, en gister die HD niet aan de praat gekregen. Vandaag naar de Paradigit geweest. Toen zagen we een de 250 GB versie die 30 euri meer kost van de 160, dus die mochten we dan omruilen. Afijn, we hadden de pc mee, dus alles aangesloten, nieuwe HD uitgepakt, en alles werkte naar behoren. Ook moest nog even gekeken worden naar de jumpers op de 2 optical drivers die in de pc zaten. Even goed gezet, kabels goed aangedrukt, en dat was dus ook gefixt. Alleen ... ... Toen we met ons drieën op het moederbord keken, zagen we waarschijnlijk de oorzaak van de niet goedwerkende HD, instabiliteit en random BSOD's. 3 of 4 Elco's waren gaan lekken. En een aantal stonden bol, tja, dan weet je het dus wel. Gelukkig hadden we 3 jaar garantie op de bak, dus binnen een week mogen we de kist komen ophalen, met een nieuw (waarschijnlijk beter) mobo :)

Eind goed, al goed :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 14:38 ]

Verwijderd

Wat voor voeding heb je?
Je voltages al eens gecontroleerd met een Voltage Monitor zodra je het USB apparaat aansluit?
Al eens geprobeerd van bijvoorbeeld een Knoppix LiveCD te booten en dan het apparaat aan te sluiten om te zien wat het dan doet? (Om te zien of het een hardwarematig of softwarematig probleem is)
Pagina: 1