Toon posts:

[FTP] Rechten automatisch gereset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie
Ik heb voor een klant een php script gemaakt dat foto's upload voor een kunstgallerij. Op mijn eigen ftp werkt dit script goed als ik de rechten van de mappen waarin de foto's geupload worden op 775 zet.

Het probleem
Toen ik dit script ging overzetten via ftp op de server van de klant kreeg ik bij het uitvoeren van het script het bekende probleem:

Warning: imagejpeg() [function.imagejpeg]: Unable to open 'filenaam.jpg' for writing

Oftewel... de rechten stonden niet goed, zo gezegd zo gedaan, rechten ook op 775 gezet. Toen ik echter het opnieuw probeerde werden de rechten na het uitvoeren van dit script gewoon stomweg gereset naar de standaard 745 (dus Group Write uit)

Mijn vraag
Waar kan dit aan liggen en wat doe ik eraan? Alvast bedank voor alle tips :*)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft niets met programmeren te maken, en ook niet met FTP. Het heeft te maken met de configuratie van een server, en het instellen van rechten, en dat hoort in dit geval in Non-Windows Operating Systems thuis. Kun je nog even voor de volledigheid erbij vertellen welk OS en eventueel welke distributie daarvan je gebruikt? :)

PW>>NOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat het niet mijn eigen server is. Is het uberhaubt mogelijk iets te veranderen aan instellingen van bijv Apache wanneer de server gewoon van een extern bedrijf is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:26:
De situatie
Ik heb voor een klant een php script gemaakt dat foto's upload voor een kunstgallerij. Op mijn eigen ftp werkt dit script goed als ik de rechten van de mappen waarin de foto's geupload worden op 775 zet.

Het probleem
Toen ik dit script ging overzetten via ftp op de server van de klant kreeg ik bij het uitvoeren van het script het bekende probleem:

Warning: imagejpeg() [function.imagejpeg]: Unable to open 'filenaam.jpg' for writing

Oftewel... de rechten stonden niet goed, zo gezegd zo gedaan, rechten ook op 775 gezet. Toen ik echter het opnieuw probeerde werden de rechten na het uitvoeren van dit script gewoon stomweg gereset naar de standaard 745 (dus Group Write uit)

Mijn vraag
Waar kan dit aan liggen en wat doe ik eraan? Alvast bedank voor alle tips :*)
Ik weet weinig van PHP.

Maar wie is de eigenaar van die directory ?

Doe eens een ls -l van die directory.

Je upload de file via ftp, welke ftp server sofware is geinstalleerd ?