Toon posts:

Dode pixel in mijn Travelmate 3200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn travelmate 3200, die ik een aantal uur per dag gebruik, heb ik vandaag een dode pixel gevonden. Hij kan er nog niet lang zijn, want zoals gezegd gebruik ik em een paar uur per dag. Hij zit dus in het midden van het scherm, en is groen blauwig.

Aantal vragen:
1. Is dit een dode pixel? als ik een zwarte screensaver of zo heb dan zie je em niet, maar andere kleuren wel.
2. De laptop is 5 maanden oud, in Taiwan gekocht, maar wel wereldwijde garantie, kan er iets aan vervangen worden? Ik las dat in het midden van het scherm geen dode pixels voor mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Het zijn een of meer dode subpixels. Het zijn geen hotpixels, dus op een zwart scherm zie je hem inderdaad niet meer omdat de nog werkende subpixels wel gewoon uitschakelen. Op (bv) een witte achtergrond schakelen echter niet alle kleuren in en krijg je dus een gekleurd puntje.

Ik zou er niet vanuit gaan dat 1 dode subpixel binnen de garantie valt eigenlijk, zeker niet bij Acer. Maar die garantiebepalingen moeten makkelijk te vinden zijn. (En het zou me zelfs niet verbazen als die in je documentatie erbij staan ;))

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

knakworst

Get more sats!

1 dode pixel geeft acer voorzover ik weet geen garantie. Maar je kan Acer bellen; wellicht dat ze uit coulance iets voor je kunnen betekenen, maar ik ben bang van niet...