Toon posts:

[XP] Pc staat ineens in domein?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel vaag probleem. Ik heb hier een pc die altijd goed heeft gewerkt. Hij had altijd gewoon via een speedtouch modem internet en zat dus in een werkgroep. Dit is nooit veranderd en de pc is nooit verplaats ergens anders naar toe of op een ander netwerk. In ieder geval, nu was die pc vrij langzaam dus ik denk ik restart hem even. Bij het opnieuw opstarten kreeg ik foutcontrole, dus ik denk boeie laat maar gaan. Hij had wat dingen gerepareerd, maargoed nu kwam die in WinXp bij het inlog scherm, dus ik inloggen maar hij geeft ineeeens de melding;

"Het systeem kan u nu niet aanmelden omdat het domein DVANTOL niet beschikbaar is."

DVANTOL was dus de naam van de pc maar deze pc heeft nooit in een domein gezeten :?

Ik kan dus totaal niet meer in Windows komen. Ik heb ook in veilige modus gestart en geprobeerd via Administrator in te loggen maar dan geeft die dus dezelfde melding :( (anders kon ik hem weer in een werkgroep gooien)

Owja ook nog even geprobeerd het XP wachtwoord te resetten maar hij blijft met die melding komen.

Iemand enig id hoe dit gekomen kan zijn, en nog beter hoe ik dit zou kunnen oplossen..

Verwijderd

System restorepoint gebruikt?

Kun je niet inloggen door ctrl alt delete in te drukken en op options te klikken en dan van het domain de computernaam (this computer) te selecetern?

Raar dat je niet kunt inloggen, ook al is het domain niet aanwezig, moet je toch een gecached profiel hebben om op terug te vallen.

<<<<the plot thinckens>>>>

Verwijderd

Topicstarter
Restore point heb ik helaas niet.. en als ik ctrl+alt+del indruk krijg ik zeg maar zo'n Windows2000 inlogschermpje waarbij je alleen Username en password in kan voeren, je krijgt dan ook de knop opties te zien maar als je die aanklikt komt er alleen een NL teken in beeld, dus om je toetsenbord instellingen te veranderen ofzo. Je kan iig niet aanvinken om lokaal in te loggen ;(

Ik zoek dus idd een manier om op een gecached profiel terug tevallen en lokaal in te kunnen loggen zodat ik hem uit het zogenaamde domein kan vissen.

Even een vraag apart, wat gebeurt er als ik gewoon met een cd-rom dos ga booten en dan me profiles ga deleten? Dan ben ik natuurlijk wel me instellingen enzo kwijt maar kan die dan niet misschien gewoon inloggen met een default account of heb ik dat mis?

Verwijderd

staat er geen knop opties bij het aanmelden, normaal komt er dan een keuzelijstje bij waar je kan kiezen tussen domein en lokaal. Probeer eens lokaal dan en uit het domein te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik nu dus ook niet..

Ik zie het volgende

Afbeeldingslocatie: http://lauwtje.xs4all.nl/host/Pics/inlog1.jpg

En als ik ctrl+alt+del druk

Afbeeldingslocatie: http://lauwtje.xs4all.nl/host/Pics/inlog2.jpg
(opties is hierbij al aangeklikt)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik (te) snel kick maar heeft iemand nog enig id? Pc moet vandaag terug naar van wie die is want hij stond bij een slager die hem niet kan missen omdat anders zn weegschalen voor data lopen.

Ik heb zelf het idee dat dit niet op te lossen is alleen door middel van Windows reinstall :/

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Een kick, want ik heb exact hetzelfde probleem, en had het niet beter kunnen omschrijven. Het gaat hier om XP MCE SP2.

Wat ik naast wat de TS geprobeerd heeft ook nog heb gedaan:
- registry teruggezet naar default waarde (uit windows\repair)
- registry uit laatste restore punt terug gezet.

Dit heeft beide geen effect. Het probleem blijft. Het is dus waarschijnlijk geen registry probleem. Toch moet windows ergens hebben opgeslagen dat hij bij een domein hoort, maar waar ?

- Microsoft heeft ook niets in knowledge base, behalve dan system32\userinit.exe te kopierien naar system32\wsaupdater.exe (long shot, maar je moet wat proberen) http://support.microsoft.com/kb/892893/en-us
- Met xp boot cd is de HD te lezen, en ook een foutcontrole levert niets op.

Opdat de plaatjes van TS niet meer werken voor de duidelijkheid. De knop opties is er wel op het logon scherm, maar bij indrukken word alleen het window groter. De 3e regel waar domein/computer selectie staat is niet zichtbaar.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 19:59

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Hej,

Ik wil het ook wel weten.. Heb nog wat meer info:

The system cannot log you on now because the domain <DomainName> is not available
http://techrepublic.com.c...forumID=5&threadID=188984
http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_21768973.html
http://answers.yahoo.com/...qid=20061005184301AACHxWK

en natuurlijk:
http://www.google.nl/sear...t+available+xp+home&meta=

Het gaat hier om een XP Home SP2 pc, wat dus dikke bull is want een xp home pc kan niet eens in een domein... Volgens mij is er gewoon iets corrupt geraakt ofzo. Maarja dat KB artikel van MS zet je toch ook aan het denken...

Oja: http://www.miclasificado....entioned_in_kb_824302.php

[ Voor 23% gewijzigd door Oet op 18-11-2006 17:09 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bij het terugzetten van de registry, heb je dan alle files teruggezet of alleen een aantal? Normaal gesproken moet je met het terugzetten van de SAM en van de MACHINE hive al een heel eind komen denk ik :)

• Force

Force

Ik heb bij het terug zetten van de registry alle files terug gezet. Het is zelfs zo dat hij dan komt met dezelfde melding, maar dan met de pc naam die die had toen de pc gekocht werd. Dus na terugzetten de melding:
"Het systeem kan u nu niet aanmelden omdat het domein PC_eigenaar niet beschikbaar is."
terwijl dat voor terug zetten:
"Het systeem kan u nu niet aanmelden omdat het domein RON niet beschikbaar is."
is.
Dus ook de SAM heb ik terug gezet.

Verwijderd

"Opdat de plaatjes van TS niet meer werken voor de duidelijkheid. "
Waarschijnlijk omdat het topic meer dan 1 jaar oud is.

Kan het zijn dat de administrator is hernoemd of dat je verwacht admin te zijn dat nu niet meer bent.
Al vanaf een BartPE cd geprobeerd om een reset van het admin password te doen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even voor de duidelijkheid:

Voor het authenticatiemodel van NT versies geldt dat een standalone machine (in werkgroep modus) de lokale SAM database ook als domain beschouwt.
Dat code een stuk makkelijker ;)

De melding dat ie het domain "PCNAAM" niet kan vinden kan dus voorkomen als je lokale SAM database corrupt of weg is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Oet

Oet

alt-92 schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:28:
Even voor de duidelijkheid:

Voor het authenticatiemodel van NT versies geldt dat een standalone machine (in werkgroep modus) de lokale SAM database ook als domain beschouwt.
Dat code een stuk makkelijker ;)

De melding dat ie het domain "PCNAAM" niet kan vinden kan dus voorkomen als je lokale SAM database corrupt of weg is.
En zijn er mogelijkheden om dit eenvoudig te verhelpen? Ik kan me niet voorstellen dat je voor zo'n euvel ,mits over een goede backup beschikt, de pc totaal opnieuw moet installeren...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De oplossing is hierboven al genoemd door ele, dus ik snap niet helemaal wat je punt is?

Als je uit de \repair dir een kopie van de SAM terug zet is ie inderdaad "terug bij af".
Als je dan ook nog eens de standaard SYSTEM en SOFTWARE hives terugzet, dan heb je een kale install zonder kennis van al je in de tussentijd geinstalleerde software.

Dan ben je uiteindelijk net zover als met een reinstall.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Oet

Oet

zonder behoud van register is het dus niet mogelijk?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nou, zonder behoud van het register is het wel mogelijk, met behoud van het register niet per se. Je kan natuurlijk nadat je een bootende Windows hebt de individuele registry hives inladen en de juiste data eruit kopieeren? :)

• Force

Force

Ik heb dus de complete registry uit de /repair map terug gezet, maar het probleem blijft hetzelfde. Mijn plan was om daarna uit een restore point de registry weer terug te zetten, maar zover kom je dus niet.

Ik ben dus benieuw of het bij Oet wel gaat werken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Force schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:55:
Ik heb dus de complete registry uit de /repair map terug gezet, maar het probleem blijft hetzelfde.
Dan krijg je inderdaad het verhaal zoals ik dat beschreef (een kale af-installatie Windows)....

• Force

Force

alt-92 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:27:
[...]

Dan krijg je inderdaad het verhaal zoals ik dat beschreef (een kale af-installatie Windows)....
Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal. Je krijgt inderdaad een kale af-installatie van windows, waarop je niet kunt inloggen omdat het domein <computernaam> niet beschikbaar is.

Ik vermoed zelf dat er een bepaalde service (netlogon, services ?????) niet gestart word.

• Oet

Oet

Het zou inderdaad kunnen dat er een bepaalde service niet gestart wordt, daar heb ik zelf ook nog niet aan gedacht.
Misschien is er nog iets terug te vinden in de logboeken, een foutmelding ofzo, morgen eens even met een ERD gaan snuffelen denk ik.

Pagina: 1