Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TV-signaal uit PC via RF-modulator terug coax in?

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Via een RF-modulator kan ik - eindelijk - genieten van DVD'tjes en opgenomen TV-programma's vanaf mijn PC op een aftandse TV.

Nu wil ik eigenlijk de boel via de coax-aansluiting in de slaapkamer teruglinken naar beneden en via de splitter in de meterkast bij de TV in de woonkamer uit laten komen. Zou wel heel mooi zijn en een hoop geboor en kabels trekken slepen.

De situatie die ik dus zou willen is als volgt:
PC TV-out -> RF modulator -> Coax-kabel -> Coax-wandcontactdoos (slaapkamer) -> Splitter meterkast -> Coax-wandcontactdoos (woonkamer) -> TV

En don't worry: ik ontkoppel de aansluiting van buitenaf voordat ik ga doorlinken, natuurlijk. Maar de hamvraag is dus: kan dit? Werkt een coax twee kanten op?

PS: En kom nu niet met opmerkingen als 'Doe draadloos' of 'Waarom zet je je PC niet beneden' of whatever... >:)

Verwijderd

zo ongeveer heb ik het hier ook, tv-out -> videorecorder scart-in coax uit, t-stukje ertussen en naar de tv boven op de slaapkamer. werkt perfect.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Een coax is wel retourgeschikt, maar ik vraag me af in hoeverre dit gaat werken, zorg er natuurlijk wel voor dat je niet op een gebruikte frequentie gaat zitten.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:38:
zo ongeveer heb ik het hier ook, tv-out -> videorecorder scart-in coax uit, t-stukje ertussen en naar de tv boven op de slaapkamer. werkt perfect.
Hij wil een bestaande kabel die al tv signalen naar boven transporteert, gebruiken om de tv-out van zijn PC naar beneden te sturen, de "verkeerde" kant op dus. :)

[ Voor 58% gewijzigd door mace op 16-09-2005 18:40 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat dit kan omdat het gewoon op het kabeltje komt, maar volgens mij kan de splitter dat ook tegenhouden.

Gewone splitter niet meer wel met versterker.

Bij mij hier hoeft het maar naar een tv omdat de andere (beneden) een dvdspeler heeft. Die dingen kosten bijna niks meer tegenwoordig.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Waarom plant je die videorecorder (of modulator) niet gewoon bij de ingang van de cai in het huis? Of iig voor een splitsing. En dan leg je daar een svideo kabel vanaf je pc naar toe.

Dat is een stuk netter, dan hoef je ook niet te gaan ontkoppelen enzo. Denk namelijk dat je best wel ruzie kan krijgen met de buren of de kabelboer als jij een beetje signalen de kabel op gaat zitten pompen. Dat is niet zo netjes..

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Die RF modulatoren werken inderdaad niet echt zo. Die hebben een ingang en uitgang.
Je kan in principe (als je de coax aan het begin netjes los gooit) je eigen signaal erop zetten en bekijken op alle TV's die erop aangesloten zitten.

Je kan het ook zonder loskoppelen doen maar dan kijken waarschijnlijk je buren ook gewoon mee. =)

Deze RF module voor het eerste apparaat plaatsen is ook een oplossing maar dat is niet altijd haalbaar in de praktijk. (Ik zit hier ook al 25 meter vanaf het eerste punt. =) ).

[ Voor 22% gewijzigd door -=bas=- op 17-09-2005 00:02 ]

Senile! Senile Oekaki

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

Roland bedoelt toch gewoon dat ie de kabel van het net loshaalt en dan via die kabel (waar dus geen signaal meer op staat) een signaal de andere kant op zend naar de tv in de huiskamer, niet? Het enige nadeel is dat die splitter dit niet toe laat... meestal zit er in zo een splitter een diodewerking... signaal kan dan maar één kant op... een andere oplossing is dan toch om de modulator voor de splitter te zetten en toch een andere kabel ernaartoe te trekken... sorry... Of je moet iets verzinnen dat die splitter er niet meer tussenzit...

Leg eens uit hoe alles zit in jullie huis... misschien een tekeningetje met alle aansluitingen, versterkers en splitters... Kunnen we misschien beter helpen...

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Verwijderd

Topicstarter
Collega-Tweakers,

Bedankt voor de comments. _/-\o_ Het is helemaal gelukt. :) Ben het gewoon maar gaan proberen (God/Allah/Jaweh zegene de greep). Het werkt dus idd 'gewoon' twee kanten op. Gelukkig maar, want kabels trekken had ik geen zin in, nu is alles mooi weggewerkt in de bestaande oplossing (lag al een coax naar de PC, om via Windows MCE TV-programma's op te kunnen nemen).

FYI: de RF-modulator zendt - in mijn geval - standaard op kanaal 36 uit. Interfereerde wat met RTL7, maar je kan de frequentie iets bijstellen en nu heeft ie een apart kanaal op de TV.

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:44
Kan je nu op alle tv's in huis je pc bekijken.

Ik heb dat pc-zapper maar die moet aangesloten worden voor bij de cai ingang, maar jij vertelt nu dat dat dus niet hoeft, kan je uitleggen wat je precies gedaan hebt

[ Voor 6% gewijzigd door Ottie op 17-09-2005 22:39 ]

--[SPECS]--

Verwijderd

Topicstarter
Ottie,

De situatie is nu als volgt:
1. In de meterkast beneden komt het CAI-signaal binnen en wordt dit gesplit: een kabel naar de woonkamer en een kabel naar de slaapkamer. Dit is allemaal netjes weggewerkt, dus behalve de splitter in de meterkast zijn er alleen de TV/Radio contactdozen te zien.
2. PC komt in de slaapkamer te staan (ruime slaapkamer, I know) en ik wil het signaal van de PC (oa. DVD's, maar ook opgenomen TV-programma's via Windows MCE) op de TV in de slaapkamer kunnen krijgen.
3. TV in de slaapkamer heeft alleen een coax-ingang (oud beestje). Hiervoor heb ik een zgn. RF-modulator gekocht. Die zet het SCART/S-VHS signaal uit de PC om in coaxtaal. En voila: PC-signaal op de slaapkamer TV.
4. Toen bedacht ik mij: als ik nu eens het signaal naar beneden stuur, naar de woonkamer. Dan kan ik daar ook eea bekijken en kan de DVD-speler en videorecorder daar weg! Nu, dat gaat dus. Je kunt gewoon het signaal ' terugsturen'. Je moet dan wel even goed opletten met mannetje / vrouwtje. Maar dat is vrij makkelijk te veranderen met coax, as you know.
Let wel op: ontkoppel het signaal uit de straat, want anders stuur je je PC signaal de straat op. En daar weet ik het effect niet van.

Puntje blijft wel dat de afstandbediening van de PC beneden niet werkt. Hoeft van mij ook niet. Omdat de aangesloten TV en de PC allebei in de slaapkamer staan, werkt de afstandbediening daar weer wel...

Succes!

• Ottie
Wat bedoel je met "ontkoppel het signaal uit de straat".

Dit is niet het losmaken van het cai signaal want dan heb je weer geen tv boven?

--[SPECS]--

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:10
Als het goed is word een signaal dat boven de 80db is door de hele wijk gestuurd, dit in verband met kabel internet.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:42:Puntje blijft wel dat de afstandbediening van de PC beneden niet werkt. Hoeft van mij ook niet. Omdat de aangesloten TV en de PC allebei in de slaapkamer staan, werkt de afstandbediening daar weer wel...
Dat kan met (2,4 Ghz) wireless set. Sommige wireless sets hebben sensor opzitten welke je via AB de videorecorder of pc op afstand kan bedienen. Vooral videoset kan het.

Andere optie is Bluetooth systeem nemen, die tot 100 meter ver kan. Met Bluetooth muis en keyboard kan je pc op afstand bedienen.

Een wireless keyboard+muis kan ook op aardige afstand werken. De antenne module kun je proberen via verlangkabel (usb verlengkabel is easy) zo dichtbij mogelijk plaatsen zodat het toch nog werkt.

Er zijn dus genoeg mogelijkheden om alsnog op afstand te bedienen.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ottie schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:30:
Wat bedoel je met "ontkoppel het signaal uit de straat".

Dit is niet het losmaken van het cai signaal want dan heb je weer geen tv boven?
Hij heeft het _wel_ over het losmaken van het Centrale Antenne Inrichting-signaal. Even simpel gezegd (en nummer 1 vanaf de straat-kant bekeken):
  1. knip de kabel die uit de straat komt doormidden, vóór de splitter
  2. je hebt een volledig intact netwerkje in huis liggen, waar geen signaal van "de buitenwereld" op staat.
  3. zet hier je eigen signaal op, en dit is vervolgens overal op jouw netwerk te ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door APClll op 28-09-2005 23:11 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Ottie
@ APClll

Maar hoe kan Roland1976 dan TV programma's opnemen met windows mce??

[ Voor 7% gewijzigd door Ottie op 29-09-2005 00:04 ]

--[SPECS]--

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De RF modulator heeft in en uitgang.
De ingang zendt niks uit, dus die moet je daarom zoveel mogelijk dicht bij de centrale TV aansluiting komen hangen. Nadeel is wel dat je eenmalig lange kabel moet aanleggen (als je pc niet in huiskamer is), dus je maakt een OMLEIDING naar de pc. Daarmee bedoel ik dat je eerst de beginstuk naar je pc laat lopen, ZONDER enige TV ertussen te zetten. Voordeel van coax is dat het redelijk lang mag zijn. De gewone compositie kabel kan ook lang zijn, maar als het met een gewone koperkabel gedaan wordt, dan is het niet aan te raden.
Gelukkig mag de compositie video ook over coax kabel lopen voor zo min mogelijk verlies.
Maar de scart is de probleem. Die kan niet zomaar lang worden. Dan is coax omleiding nodig.

Als de coax bij pc is, dan kun je RF modulator daar plaatsen, signaal erin zetten, en vervolgens weer via andere coax kabel, NIET over dezelfde kabel, terug naar beneden. Je sluit het dan aan op bestaande TV netwerk. Klaar.

Waarom niet over dezelfde kabel? Omdat de uitgang van RF modulator een signaal opzit die mogelijk teruggestuurd wordt, en kan de buren dus verstoren. Je moet dan geheel loskoppelen. Maar wat als je vergeet? Of dat je beu wordt met alsmaar loskoppelen? Sluit daarom voor meeste safe redenen de uitgang alleen voor jezelf, en laat uitgang niet naar TV aansluitdoos lopen. Dat moet je doen met ingang. Die doet geen kwaad en geeft de inkomende TV signaal netjes door.

Deze RF modulator:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3100/3190/3196/319642_LB_00_FB.EPS.jpg
Is misschien wat prijzig met 40 Euro bij Conrad, maar het voegt wel geluid toe aan signaal. Zelfs scart zit er ook op.
De andere modulators zijn goedkoper (30 en 20 Euro) maar hebben geen scart.

Hoewel, zo'n lus is misschien beetje veel van het goede, maar je hebt wel 2 coax kabels nodig. Zou je RF modulator liever beneden houden, dan moeten er 3 kabels naar beneden lopen: TV+geluid L+geluid R. Dat moet over hoogwaardige kabels lopen.

Als je geen zin hebt in lange kabels, dan is deze ook mogelijk: de wireless videolink:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/NL/8000_8999/8800/8800/8800/880017_BB_00.EPS.jpg
Gigalink 70, 60 Euro bij conrad. Heeft ook ingebouwde RF modulator, en heeft infrarode sensor, je raadt het al .... voor afstandbediening.
Deze set heeft dus meteen alles in huis. Je bent dus al snel klaar met aanleggen. PC bedienen is geen probleem meer danzij aanwezige infrarode link.

De andere wireless link sets zijn minder geschikt vanwege ontbreken van RF modulator (dus moet je weer eentje bij kopen!)

Dat is wat ik hier zo denk.... ;)
Pagina: 1