[HDD] 8 Gb schijf compleet vol door (...)

Pagina: 1
Acties:

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
We hebben een heel raar probleem, we hebben een server draaien PII met een hardeschijf van 10 gig.
Nu is de schijf helemaal vol :? zelf hebben we er niets opgezet. normaal gesproken zou er nog min 4~6 gig vrij zijn.
Wat doe ik, ik ga kijken waar die 4~6 gig nou mee opgevuld kan zijn, ik kijk bij eigenschappen van de windows map: 6 Gb!!! ik open windows map, en selecteer op grote: er is geen los bestand met de grootte van 6 gig. daarna ga ik map voor map bekijken. door elke map -> eigenschappen, en dan kijken bij groote. NIETS te vinden :?

Het is ook niet zo dat er in elke map zo'n 200 mb zit, en dat dan zo'n 20 mappen, nee enkel de system32 map is rond de 200 mb, de rest daar ver onder

Waar kan dat nu aan liggen.

Server draait als Webserver (voor rond de 15 websites) met PHP en MySQL, FTP server, Firewall en DC++ hub op WindowsXP Prof SP2.

Nu de specificaties:
Processor: PentiumII 350MHz
Geheugen: 192MB SDRAM
Harddisks: 1x 10GB
Diskette en CD-Rom Drive

iemand enig vaag id?

PS: ikzelf denk dat ik het slachtoffer ben van een [spyware] ftp op de server, al snap ik nhiet hoe dat mogelijk is.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
OM FAQ / Beleid
en
OM FAQ / Beleid

Zelf raad ik je http://www.win.tue.nl/sequoiaview/ aan. Kan je heel makkelijk zien wat de ruimte inneemt. :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk eens of SpaceMonger wel laat zien waar het euvel zit.

EDIT: te laat :P sequoia view kan ook, is in principe een vergelijkbaar programma.

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 16-09-2005 18:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon tijdelijke bestanden of verborgen bestanden? mmh dit is toch wel een vage topicstart, eigenlijk kan ik er niks mee. Dit moet je zelf toch wel kunnen uitzoeken door je schijf even te anaylseren. Misschien scandisk erover?

Verwijderd

systeem recovery uit? :o

neemt ook een hoop data in beslag ik bedoel niet meteen 8 gig ofzow maar wel een hoop

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:09:
systeem recovery uit? :o

neemt ook een hoop data in beslag ik bedoel niet meteen 8 gig ofzow maar wel een hoop
Nee, dat is het niet. Ik ga aan de slag met deze antwoorden! ;)

Bedankt zover! :)
Pagina: 1