Toon posts:

Windows 98 embedded in linux kernel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben iets heel interessants tegengekomen. Het bedrijfje Foss-it (www.foss-it.nl)levert een linux distro waarin een heel speciale kernel zit. In de gebruikelijke linux-kernel is op een of andere manier Windows 98, gestript van alle drivers en buitennissige poespas, gezet. In de praktijk heb je dan een linux-desktop met daarop een ikoontje "windows 98". Als je er op klikt verschijnt in 5 seconden een windows 98 scherm, waarop je al jouw windows programma's (geschikt voor w98) kunt installeren. Je hebt dan dus de install-base van windows en de degelijkheid van linux. Mijn grote droom! Hetzelfde is er voor windows xp, maar dat zit niet in de kernel gebakken (te groot), maar als image op de harde schijf en dus trager.

Foss-it verkoopt dit als complete (terminal) server en dan kost het voor de thuisgebruiker nog best een bedrag (450,- euro). Nu komt mijn vraag: Ik ben op zoek naar een bedrijf naast Foss-it dat zich bezighoudt met een dergelijke techniek. Zijn er meer mensen die hier kennis van hebben?
Ik heb flink gezocht op google, freshmeat, sourceforge en meer sites.

Onder dank.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In de kernel? Lijkt me stug: Windows integreren in een onder de GPL uitgebrachte kernel :?
Het klinkt naar een Vmware-achtige oplossing, of (gratis) naar QEMU of Bochs.
Dat werkt allemaal prima als performance niet je eerste prio is.