Problemen Club3D Radeon 9800 SE

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:46
Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn videokaart. Het gaat dan om het spelen van spellies.

Ik heb een tijd geleden een keer wat overgelockt met ATi Traytools (zo heette het geloof ik). Maar nu heb ik de laatste tijd problemen met het spelen van (zwaardere) games. Zo bijvoorbeeld Battlefield 2. Hier wat screenshots om het wat duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.phool-media.com/bf/bf1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.phool-media.com/bf/bf2.jpg

Toen ik het spel net had, had ik hier geen last van. Maar nadat ik SP2 had geinstalleerd, heb het na 2 dagen er af gehaalt want het werkte niet lekker, begon ik hier last van te krijgen.

Ik heb hetzelfde soort probleem met Guild Wars (alleen als ik full-screen speel). Ook heb ik er een beetje last van in Doom3. Ik heb het niet zo heel erg als in BF2, maar ik zie wel op donkere stukken van die heel lichte zwart/witte vierkantjes.
Het gekke is dat als ik bijvoorbeeld Counter-Strike 1.6 (de HL1 engine) of Call of Duty speel hier geen last van heb.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je de nieuwste drivers geprobeerd?

• Dekay
Ik heb nog niet zo lang geleden (misschien een week) alles weer opnieuw moeten installeren en dus ook nieuwe drivers. (dit zijn de Omega Drivers)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
En met de normale drivers van Ati??
Misschien wanneer je een wat oudere versie van Ati pakt dat het dan wel gaat...
Heb het al is voorbij zien komen... :)

• Dekay
Nou via de drivers van Omega kan ik 4 (dacht ik) andere pipelines openen. Dit gaat niet via de normale drivers van ATi. Ik ga het wel even proberen. Bedankt

• Dekay
Ik heb het vandaag getest. Het is een stuk minder maar het is nog steeds heel vreemd. Crosshair verdwijnt, blomen verdwijnen, kan door muren heen kijken etc..

Iemand een andere oplossing?

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

had ik ook met m'n (naar Pro geflashte) 9800 SE,
is volgens mij een warmte probleem. check met je vingers (niet te lang) hoe heet de kaart wordt, en of je GPU-fan nog wel goed functioneert!

btw, ik heb hetzelfde mainboard als jou (toeval), zet evt. de settings van je videokaart eens terug, dus geen softmod, of vervang je standaard fan door een Zalman Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80d_hp_c.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door BadMotha op 17-09-2005 22:36 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Je kan toch de temp van je GPU bekijken?

• Dekay
@BadMotha: Ik heb de Zalman Alcu al. Waarom zou ik ze terug zetten? Ze hebben het altijd zo gedaan, ook met BF2 en CS: Source
@Heraut: Zal ik meteen even doen, zal mn post zo editen

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Dekay schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:00:
@BadMotha: Ik heb de Zalman Alcu al. Waarom zou ik ze terug zetten? Ze hebben het altijd zo gedaan, ook met BF2 en CS: Source
@Heraut: Zal ik meteen even doen, zal mn post zo editen
ik had deze problemen ook wel eens, maar als ik het spel dan opnieuw startte, dan was alles weer in orde.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Dekay
Dat is hier dus niet zo, aangezien ik het al meerdere keren heb geprobeerd

• BadMotha

BadMotha

be creative!

nog even voor alle duidelijkheid,
nadat je je kaart had overgeklokt, kreeg je problemen???

• Dekay
Nee, nadat SP2 heb geinstalleerd. Hiervoor heeft 'ie het gewoon gedaan. Ik heb SP2 er weer afgegooit maar de problemen blijven

• Dekay
Niemand heeft een oplossing?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

blijkbaar niet, het is ook een vaag probleem. ik heb het eerst ook gehad met mn xfx GeForce fx 5200 maar dat was een warmteprobleem, draait nu alleen goed op stock speeds, ga de zalman-ZM80-HP morgen halen, is toch al passief gekoeld, alleen de zalman heeft een veel groter koeloppervlak. Omdat jij een veel zwaardere kaart hebt is dat niet voldoende, maar die GPU-waaier AlCu er op zei je? Dan ken ik het probleem niet.
* McGryphon vindt het ook jammer dat je nu ws geld uit gaat geven aan een nieuwe radeon.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Dekay
Het is inderdaad een vreemd probleem. Ik heb het gevoel dat ie het langzaam aan het begeven is ofzo. Net, tijdens een potje CS 1.6, liep alles compleet vast: groen scherm met allemaal zwarte strepen er door en mn geluid liep vast (luisterde muziek tijdens het spelen). Heb meteen m'n PC uitgezet en m'n videokaart gevoelt, die voelde normaal aan.

Denk dat ik moet gaan sparen voor een nieuwe videokaart :(

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

Thandor

SilverStreak

Maakt die koeler wel goed contact ?
Misschien heeft de koeler een dusdanig slecht contact gemaakt dat de VPU langzaam maar zeker stuk is gegaan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 02:38
ik heb hetzelfde. maar dan met een 9500 pro radeon. Volgens mij is je kaart gewoon op.
Toen ik het net had, heb ik mijn kaart eruit gehaald en helemaal schoongemaakt. Dat hielpt een beetje.

Ik heb van alles geprobeerd met drivers etc. Ik heb de koeling nooit vervangen, heel misschien helpt dat.

• Dekay
Thandor schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:03:
Maakt die koeler wel goed contact ?
Misschien heeft de koeler een dusdanig slecht contact gemaakt dat de VPU langzaam maar zeker stuk is gegaan.
Nou als ie normaal aanvoelt dan lijkt het me dat de koeler wel contact maakt?

• Dekay
Hmm mn PC begint steeds vreemder te doen. Ik wil net Guild Wars opstarten en dan krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.phool-media.com/gw_error.jpg

Begint m'n hele PC het te begeven ofzo? :/

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

Thandor

SilverStreak

Heb je niet de mogelijkheid om tijdelijk een andere videokaart te gebruiken ?
Als je dan geen problemen meer hebt weet je in ieder geval dat de Club3D Radeon 9800SE (Al dan niet in combinatie met andere hardware) de boosdoener is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1