Toon posts:

[js] popup in elke browser ander effect...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn site heb ik gebruik gemaakt van popup venstertjes. Er staan een aantal kleine foto's afgebeeld en door hier op te klikken verschijnt er een popup venster. Ik heb hiervoor de onderstaande code gebruikt:

<a href="jan.html" onclick="window.open('http://www.mijnsite.nl/familiedag.html','parket','width=362,height=500,scrollbars=no,toolbar=no,location=no'); return false">

Nu heeft deze code op elke browser een ander effect, nl:

op de mac (IE) wordt de popup geopend. Maar sluit je dit venster niet en wordt een 2e foto geopend dan wordt die foto in ditzelfde venster geplaatst (ook als de foto een liggend formaat heeft, met als gevolg dat de foto niet in zijn geheel meer zichtbaar is).
Op de windows heeft het ook verschillende uitwerkingen. Zo wordt de 1e foto netjes geopend, maar wat daarna gebeurd is onberekenbaar. Vaak zet hij de foto achter het main venster zodat het net is alsof er helemaal niks gebeurd....

* Weet iemand hoe ik dit vooor elkaar kan krijgen? Dus het target="_blank" effect ofzo.
* Kan een venster zo aangepast worden (ongeacht het formaat) dat het zich maar afspeelt in 1 venster?

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-04 19:03

bvp

Kun je geen ID meegeven aan het window dat je opent.
En vervolgens bij het openen (onclick) eerst de popup (window.close => ID) sluiten en dan een nieuwe openen?

Ik zou me tenminste kunnen voorstellen dat dat wel mogelijk moet zijn?

Verwijderd

Topicstarter
bvp schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:26:
Kun je geen ID meegeven aan het window dat je opent.
En vervolgens bij het openen (onclick) eerst de popup (window.close => ID) sluiten en dan een nieuwe openen?

Ik zou me tenminste kunnen voorstellen dat dat wel mogelijk moet zijn?
Dat heb ik zojuist geprobeerd maar heeft geen enkel effect.....

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:17:
[...]

Dat heb ik zojuist geprobeerd maar heeft geen enkel effect.....
laat dan eens wat code zien, want normaal gesproken moet je een window die je zelf opent ook kunnen sluiten

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of je er veel hebt maar dit heb ik zojuist geprobeerd. Ik heb in mijn stylesheet een id aangemaakt #popup { window.close } .
De html-pagina bevat niet meer dan een foto dus is er ook weinig code:

<html>

<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
<title>jan</title>
<link href="../foto.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all">
</head>

<body bgcolor="#ffffff">
<div id="popup">
<p>[img]"jan.jpg"[/img]</p>
</body>

(Maar ik bedoel niet gewoon een knop "sluit pagina" dat zou hij uit zichzelf moeten doen)
</html>

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:? In je stylesheet een window.close?
Terug naar de classroom dan! window.close is JS en geen CSS...
En in je HTML zie ik niks staan van window.open etc, dus we missen de relevante code...

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 16-09-2005 16:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Waarom probeer je javascript in css te doen :X

het eenvoudigst is het om zo je popup te openen:
JavaScript:
1
2
if (blaat) blaat.close()
blaat = window.open(.......);

Verwijderd

Topicstarter
De relevante code staat in het eerste berichtje, nl:
<a href="jan.html" onclick="window.open('http://www.mijnsite.nl/familiedag.html','parket','width=362,height=500,scrollbars=no,toolbar=no,location=no'); return false">
js in css vond ik ook al vreemd, ik denk dat ik het advies van bvp verkeerd begrepen heb.....
Pagina: 1