of zijn dat soort schijven ALTIJD minimaal DMA66? Kan je met DMA33 immers wel de overdrachtssnelheid van 7200 rpm benutten?
Verwijderd
Ze zijn echter wel backwards compatible. Dus je kan je DMA66 schijf gewoon op je DMA33 controller aansluiten.
ik heb hier een IBM 7200 rpm hdtje van 45 GB (best snel dus)
maar het hoogste wat ik daarvan heb gemeten is 33 MB/sec.. dus ATA33 is wel genoeg voor de meeste 7200 rpm hds hoor, het is alleen het bursten (uit de cache van de hd) en meerdere hd's op een ide poort waarvoor ATA66 en ATA100 nuttig zijn
edit: oh ja, vergeten: die IBM hd van mij hangt _wel_ aan een ATA66 poort..
maar het hoogste wat ik daarvan heb gemeten is 33 MB/sec.. dus ATA33 is wel genoeg voor de meeste 7200 rpm hds hoor, het is alleen het bursten (uit de cache van de hd) en meerdere hd's op een ide poort waarvoor ATA66 en ATA100 nuttig zijn
edit: oh ja, vergeten: die IBM hd van mij hangt _wel_ aan een ATA66 poort..
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
kan je zondermeer een 7200 rpm + UDMA33 schijf aan een UDMA66 controller hangen? Gewoon kijken offie t doet?
Verwijderd
ja doet het gewoon, alleen de cache is iets slomer, maar in gebruik merk je geen verschil tussen dma33 en 66
Al gooi je een ata 100 schijf op een 33 controller.. boeiend
...
Werkt allemaal... Die 66 haal je toch niet... Als je ze naast elkaar zou leggen zou je denk ik een paar procent winst hebben met een 66 controller
Werkt allemaal... Die 66 haal je toch niet... Als je ze naast elkaar zou leggen zou je denk ik een paar procent winst hebben met een 66 controller
Verwijderd
Ik heb een IBM, draait ook op 7200 toeren en kan op UDMA-100. Nu hangt ie echter aan mijn P2B-S mobo, dus aan een UDMA-33 controller.
Schiet ik er nou wat mee op als ik een (Promise) 100 controller plaats?? Ok, die haalt waarschijnlijk geen 100, maar haalt mijn huidige 33 controller wel de 33??
Schiet ik er nou wat mee op als ik een (Promise) 100 controller plaats?? Ok, die haalt waarschijnlijk geen 100, maar haalt mijn huidige 33 controller wel de 33??
Zonde van je geld imho om er een 100-controller bij te kopen
...
ik ben het eens met icestorm..
spaar je geld voor serial-ata
spaar je geld voor serial-ata
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
wie weet wat udma mode 4 betekent 
dat geeft mijn hd altijd aan
het is een IBM DJNA 371350
dat geeft mijn hd altijd aan
het is een IBM DJNA 371350
Verwijderd
Dacht ik al. Vandaar dat ik 'm ook niet heb gekocht.
Serial ATA? Is dat hetzelfde als RAID? Zo ja, die Promise 100-UDMA is toch om te bouwen naar RAID?
Serial ATA? Is dat hetzelfde als RAID? Zo ja, die Promise 100-UDMA is toch om te bouwen naar RAID?
hd's werken altijd..
1 ding beperkt je snelheid wel als je windhoos draait..
je MOET je dma aan hebben staan bij je hd..
scheelt je van 5 naar 35 meg/sec met een dtla307030 op een kt7raid!!!
1 ding beperkt je snelheid wel als je windhoos draait..
je MOET je dma aan hebben staan bij je hd..
scheelt je van 5 naar 35 meg/sec met een dtla307030 op een kt7raid!!!
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Pagina: 1