Watvor kast moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 21:41
hey,

Ik heb een beetje problemen met m'n kast, Aldi comp (Medion), hij wordt namelijk te warm,50 graden bij gewoon internetten enz.. als ik de zijkant eraf haal scheelt dat weer 5 graden maarja.
t is helemaal ** als ik BF2 wil gaan spelen want dat wordt ie dus nog warmer en loopt vast. :/
Dus nu ga ik gewoon maar voor een nieuwe comp kast :P
dus dan vraag ik aan jullie experts:

watvoor kast moet ik kopen?

-moet goed koelen
-moet stil zijn (huiskamer pc)
-ong. 70,- tot 100,-
-k heb nu zo'n cardreader aan de voorkant(incl 3x usb adio etc.) die wil ik graag wel kunnen overzetten.

mijn spec:
-P4 2,6 met koeler die niet helemaal 100% meer werkt
-1x 521MB RAM
-ATI 9600 TX (by Medion, met inie mini fan)
-120GB HD
-250GB HD
-250Watt psu. maar die mag vervangen worden
-DVD ROM
-DVD RW

Alvast bedankt voor de moeite! :)

Verwijderd

Dit kun je zelf ook wel uitzoeken met de verschillende FAQ's hier... Even zoeken dus :).

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:04

GVR

Wie zegt dat hij met een andere kast niet meer vastloopt? Als dit met BF2 gebeurt dan is het verstandig om de koeling van je videokaart eens te gaan bekijken.

Verbetering van de airflow in je huidige kast is ook een optie?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

bonzz.netninja

Niente baffi

50 graden is helemaal niet zo warm

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wat heb je al gedaan qua onderzoek??
Je kan testen vinden op bv www.tomshardware.com over kasten...

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
watskebeurt???

Self reflection is the school of wisdom

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

wel als je pc nog niks doet ;)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Als ik jou was, ging die voeding er METEEN uit.

En daarna eerst eens je cpu koeling bekijken omdat je al zegt dat die niet 100% is.
Als het daar aan ligt zou ik daarvoor een nieuwe kopen en voor je vga ik heb een saphire 9600xt met ook een inie minie die het Perfect doet *maar niet overclocken*.

een kast lijkt me nog een van de minst hulpzame oplossingen.

draai eens met je kast open?

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 09:15
-P4 2,6 met koeler die niet helemaal 100% meer werkt
-ATI 9600 TX (by Medion, met inie mini fan)

Zeker als je dit combineert met een wat hoge omgevingstemperatuur kun je al snel problemen krijgen met de temp binnenin je PC, daar zal een nieuwe case niet veel aan verhelpen. Blijkbaar zit er ook nog een extra HD in, dus dat is nog een extra warmtefactor waardoor die Medion niet meer voldoende gekoeld raakt.

Je zal het eerder moeten zoeken bij een nieuwe CPU fan, goede airflow, ...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Stfnlln
qua airflow aan deze kast is er weinig te doen.. er zit maar 1 gaat aan de zijkant: CPU zuigt daar alle lucht van aan en die verspreid verder door de kast.. bij de videokaart is, kwam ik laatst achter, bijna geen luchtstroom :|

heb er soms wel een ventilator op staan(kast open) en dan blijft ie wel draaien, maar dat lijkt me niet zo'n een langdurig oplossing :S

dus ik vraag nu gewoon een beetje advies voor een nieuwe kast :9

ps heb nog niet echt heel veel onderzoek gedaan, kwam alleen al uit bij een Arctic Silentium T2 of Cooler Master Centurion 5

• ShellGhost
Cooler Master Centurion 5 is een goede kast...
Voor meer info: http://www.tomshardware.c...1/mid_tower_cases-13.html

• GVR
  • Laatst online: 07:04

GVR

Met een beetje knutselwerk valt er toch nog wel wat van te maken? Kan je de koeling van de videokaart niet verbeteren door er een andere koeler op te zetten?

• Stfnlln
ja dan zou ik dus alleen de koeling moeten veranderen, als ik dan de 2 slots aan de achterkant van de kast open laat zodat de videokaart zel een beetje aan kan zuigen dan moet dat wel goed gaan,
maar het best een lage compacte kast kan d'r op de CPU geen grotere koeling dan 80mm..
is dat genoeg denken jullie?
er zit nu een passieve koeling op van ong 5cm hoog en daarop zit een 80mm fan die direct vanaf buiten aanzuigt

er is dus maar weinig ruimte voor grote aanpassingen.. :S

edit
en als ik die centurion 5 bijvoorbeeld koop dan is er den ik wel genoeg airflow, en dan is een betere fan dus niet nodig :P t heft elkaar een beetje op hè :9

[ Voor 16% gewijzigd door Stfnlln op 16-09-2005 15:07 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je niet wilt overclocken is het prima wanneer je proc 50 graden wordt. Je geeft zelf aan dat de koeler niet meer 100% procent is. Als je je echt druk maakt, moet je deze gewoon vervangen. Mijn Athlon is zelf ook rond de 46/50 graden idle (wel licht overgeklokt, en slecht gekoeld).

Verwijderd

Je moet niks maar je mag best een Watvor kast kopen. Ik zou ze bij Ikea zoeken. _/-\o_

• Stfnlln
ik wil m ook niet overclocken, dan had ik wel een andere comp gehad:9
maar als ik echt iets wil gaan doen (BF2, Sims2, AoE III Demo) dan wordt ie dus heel wat warmer, en dan loopt ie vast, en ik nam eigenlijk aan dat het grootste probleem bij de cpu koeler lag, maar zoals gezegd is, kan het dus ook liggen aan de extra HD (dus t kan eig best zo zijn dat de cpu fan het nog wel goed doet, maar dit was mijn eerste ingeving/conclusie)

• Stfnlln
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:14:
Je moet niks maar je mag best een Watvor kast kopen. Ik zou ze bij Ikea zoeken. _/-\o_
ja leuk:P zag het iets te laat ;)

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 18:59
andere voeding en andere kast kopen jij!

koop een avance line bij alternate ( voor 50/60euri) en koop der een Tagan of een ander bekend merk derin!

( hij gebruikt nu een Fortron PSU .. is standaard Aldi PSU bij de 2.6 medion reeks. )

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
mijn PC met 4 HD (waarvan 2 'oude' en dus warme) loopt met de afelopen zomerhitte (26gr. in de kamer) ook te warm. Kast open en een 'huis'ventilator er op.
effe wachten op een normale herfst he.

(Probleem is een 'samenraapsel van componenten zonder getest passende kast, en dat heb jij dus ook. En wie niet eigenlijk)

• Noork
  • Niet online
Eisenhower schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:17:
andere voeding en andere kast kopen jij!

koop een avance line bij alternate ( voor 50/60euri) en koop der een Tagan of een ander bekend merk derin!

( hij gebruikt nu een Fortron PSU .. is standaard Aldi PSU bij de 2.6 medion reeks. )
Tagan is geen goed koelende voeding. Ik heb hem zelf ook gekocht, en m'n temps schoten omhoog. Maar wel lekker stil :)

• ShellGhost
Eisenhower schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:17:
Fortron staat anders hier wel bij de A-merk lijst...
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13
Dus zo slecht zal die wel niet zijn... :)

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 18:59
Noork schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:19:
[...]

Tagan is geen goed koelende voeding. Ik heb hem zelf ook gekocht, en m'n temps schoten omhoog. Maar wel lekker stil :)
En wat voor tagan heb jij dan? ik zelf heb de Tagan 420Watt I-X-Eye met 2 fans en blauwe led.. dat d ing doet het super... hij blaast wel enorme hitte naar buiten hoor.. maar dat is goed.. bij mij komt er bijna niets boven de 50graden (uitzondering van GPU daargelaten)
ShellGhost schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:22:
[...]

Fortron staat anders hier wel bij de A-merk lijst...
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13
Dus zo slecht zal die wel niet zijn... :)
Ik weet dat Fortron bij A-Merken voedingen staat, ik ben dan wel blond maar niet dom ;)

maar zelf is mijn eigen ALDI fortron ook naar de klote gegaan.. dikke kortsluiting.. boem.. en dat was de forton voeding :) moederbord e.d. had het allemaal wel overleefd..

(mijn forton kwam uit mijn "oude p4 3ghz" die nu als media center dient..)

• Merijn70
  • Laatst online: 30-01 19:40
Op deze site kan je misschien ook wel wat vinden. Het was mij opgevallen dat ze hier een speciaal kitje te koop hebben voor Aldi/Medion PC's
http://www.ikbenstil.nl/p...h=28_224&products_id=1419

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11-2025
Pardon??! 50 Graden CASE temp. is wel degelijk heel hoog! Je moet er wel even aan denken dat je processor koeler de lucht uit de kast gebruikt om langs de heatsink te blazen. (geld overigens voor alle componenten in de kast) Bijvoorbeeld een A64 venice mag maximaal 65 graden worden (zie specs AMD) en dat zou betekenen dat verschil tussen casetemp en max processortemp maar 15 graden is. Wordt het toch ineens erg krap met je 50 graden
(Ik weet overigens dat TS geen A64 heeft, is maar een voorbeeld om aan te tonen dat het wel erg warm is)

Oplossing die ik zou geven: Andere kast met betere koelmogelijkheden en goede processor koeler.
Aangezien TS geen problemen lijkt te hebben met energievoorziening zou ik die voeding lekker laten zitten. Dit puur uit kostenbesparing, ik weet ook wel dat zijn huidige voeding te wensen over laat, maar zolang er geen aantoonbare problemen van komen kun je hem gewoon laten zitten.

Welke kast TS het beste kan nemen hangt af van zijn smaak, ik heb zelf pas nieuwe PC gebouwd met A64 3500 venice en X850XT PE (beide produceren veel warmte) in een NZXT Nemesis Elite (ik weet het, van het design moet je houden) en deze heeft een casetemp van 28 graden stressed!
Deze case heeft standaard 3 x 120 mm casefan wat zorgt voor een goede airflow!

Zoals eerder gezegd: er zijn genoeg goede kasten te koop, bovenstaande is maar een idee!

• Stfnlln
mja ik denk dat iig een nieuwe kast wel handig is, vooral voor de betere luchtstroom, en als ik daarna nog problemen heb moet er maar een nieuw cpu koeler komen,
die CM Centurion 5 is toch eig wel heel mooi :9~

edit
die silent kit is wel leuk opzich, maarja t is voor een latere versie aldi comp, en als ik hier een 120mm op moet gaan zetten, dan gaat ie denk k een stukje door m'n voeding heen :9

[ Voor 32% gewijzigd door Stfnlln op 16-09-2005 15:43 ]

• Noork
  • Niet online
Eisenhower schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:27:
[...]
En wat voor tagan heb jij dan? ik zelf heb de Tagan 420Watt I-X-Eye met 2 fans en blauwe led.. dat d ing doet het super... hij blaast wel enorme hitte naar buiten hoor.. maar dat is goed.. bij mij komt er bijna niets boven de 50graden (uitzondering van GPU daargelaten)
Tagen 380W, zonder blauw schijnsel. Het ding is wel met 2 fan's uitgevoerd, maar eentje daarvan draait volgens mij nauwelijks. CPU moet het daarom nu alleen hebben van z'n eigen fan.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je toch een nieuwe kast overweegt, kun je eerst proberen om nog 1 of 2 blowholes in je huidige kast te maken. Misschien is dat al genoeg.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Algemene gedragsregels (Netiquette)
Kom op zeg, beetje eigen inzet mag ook nog wel...

Vrijwel iedere kast voldoet aan je eisen, ga eens kijken wat er te koop is en wat je mooi vindt. Verder mag je je topics en je titels eens wat beter verzorgen, je ziet wat voor domme offtopic replies je titel nu genereert :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.