Toon posts:

Wat is nou precies dual channel

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nou precies dual channel?
Ik heb een Asrock 775i65GV moederbord en ik wil er 2x 512Mb in hebben maar weet niet precies wat ik met da dual channel moet doen???
Of moet ik er 2x 512Mb matched pair in doen?
Of kan het ook gewoon 2x losse modules?

Want ik heb al problemen gehad met 1x en 2x 512Mb VData OEM geheugen dat me pc niet meer wilde werken na 2 of 3 dagen en het geheugen dus kapot was gegaan..

Maar ik wil dus weten wat dual channel is en wat ik met dual channel kan doen en hoe het nu zit met da geheugen.

Bedankt alvast

Verwijderd

dit is een FAQ vraag natuurlijk.

dual channel is dat je north/south bridge via 2 kanalen je geheugen kan aanspreken en dus effectief gebruik kan maken wanneer er 2 modules zijn, of dit nou om een matched pair gaat of 2 verschillende modules maakt niet uit! dual channel =dual channel, alleen bij een matched pair zal de prestatie beter zijn.

je mobo is dus de bepalende factor voor dual channel. kortom als je 512mb geheugen wil dan is 2x 256mb sneller dan 1x 512mb. als je moederbord geen dual channel ondersteunt maakt het geen zak uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 14:31 ]

Verwijderd

meestal reageer ik niet zo kort door de bocht; Maar ik denk (gezien je posthistory) dat je ook eens moet inzien dat Google en/of de search of de faq's van dit forum ook nog bestaan . . .

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het best is om er matched pair in te doen...
Maar dat is niet verplicht...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zie RAM FAQ dus :)

niet gezocht, dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.