Hoe mijn muziek collectie van album art te voorzien?

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:22

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Ik heb een collectie van zo'n 5000 nr's en ik wil dit wel compleet hebben met bijbehorende album art. Ik heb wel wat windows-tooltjes gezien, maar hey... ben mac-gebruiker. Ik wil dit om niet afhankelijk te zijn van internet.

Fetch-art is niet een oplossing: duurt veel te lang. Ben verder geen apps tegengekomen. Heeft iemand nog iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Handmatig googlen naar albums en dan het plaatje slepen naar het album?
Zo ben ik al bij de E (al 4800 nummers) en ik weet tenminste dat het goed gebeurd. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Euh, nee? Heb wel betere dingen met mijn tijd te doen ;) Die tooltjes werken ook wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:15
Daarom, en fetch art doet het over het algemeen prima, sommige albums vind hij niet, daar moet je inderdaad even voor googlen.

Ik heb 9000 songs in zon middagje gedaan dmv fetch art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:03

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb het zelf niet getest, maar misschien is dit wat?

Edit: Nog twee gevonden: http://www.sprote.com/clutter/ en http://art4itunes.com/getart/uploadtracks.php

[ Voor 31% gewijzigd door Hertog op 16-09-2005 16:45 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien is Amarok wel wat (is wel voor linux maar het is Mac OS X is BSD-based dus misschien kan je met wat prutsen het wel aan de praat krijgen :). Is maar een idee... Revolutionaire mediaplayer. Album art, songteksten, you ask it, he got it ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Ik las er net iets over in het iPod nano-topique. Moet je daar even kijken ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Hoi, al die apps/sites het is niet wat ik zoek.

Ik moet gewoon op een knop kunnen drukken zodat een applicatie bij al mijn mp3's een leuk plaatje zoekt en even gaat stampen.

In de nano-thread wordt een windows-app genoemd dat precies zou doen wat ik wil.... :(

[ Voor 9% gewijzigd door Q op 16-09-2005 17:13 ]

• Kurkentrekker
  • Niet online
Voor zover ik weet slaat iTunes het artwork op in het bestand zelf, en niet in een of andere externe map. Dan kun je toch een windows pc'tje even aan jouw mp3 collectie hangen, en een windows tool gebruiken om je artwork geautomatiseerd te uploaden?
Daarna alles weer op zijn originele plek terug zetten, (en het mapje System Volume Information verwijderen ;) ), en klaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Kurkentrekker op 17-09-2005 03:34 . Reden: typvout ]

• Q

Q

Topicstarter
Ik heb nog een keer een poging gedaan met Fetch Art. Ik heb nu telkens sets van 1000 nr's gedaan, dat gaat allemaal wel mooi, maar duurde wel even.

Windows bak is geen duurzame oplossing, wil daar niet van 'afhankelijk' zijn.

• Kurkentrekker
  • Niet online
Je bent er ook niet van afhankelijk, als je nu 1 keer je collectie van art voorziet. Ik neem niet aan dat er bij jou dagelijks 5000 nummers binnen komen die je van art wilt voorzien?
Als je je collectie één keer helemaal update, dan is het vrij eenvoudig om kleine aanvullingen even snel van art te voorzien met FetchArt.

Ik snap dat het hier een beetje taboe is om te roepen dat je maar een wintel bak moet gebruiken om je werk op te knappen, maar soms kan het best praktisch zijn...

Verwijderd

Gewoon de hoesjes inscannen van je gekochte cd's :P

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:03

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Q schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:32:
Ik heb nog een keer een poging gedaan met Fetch Art. Ik heb nu telkens sets van 1000 nr's gedaan, dat gaat allemaal wel mooi, maar duurde wel even.

Windows bak is geen duurzame oplossing, wil daar niet van 'afhankelijk' zijn.
Wat is dat FetchArt eigenlijk, een plugin?
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:03:
Gewoon de hoesjes inscannen van je gekochte cd's :P
Dat is inderdaad minder tijdrovend dan ze op google opzoeken en er handmatig in slepen ja :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Hertog schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:08:
Wat is dat FetchArt eigenlijk, een plugin?
google -> homepage

• Q

Q

Topicstarter
Kurkentrekker schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:00:
Je bent er ook niet van afhankelijk, als je nu 1 keer je collectie van art voorziet. Ik neem niet aan dat er bij jou dagelijks 5000 nummers binnen komen die je van art wilt voorzien?
Als je je collectie één keer helemaal update, dan is het vrij eenvoudig om kleine aanvullingen even snel van art te voorzien met FetchArt.

Ik snap dat het hier een beetje taboe is om te roepen dat je maar een wintel bak moet gebruiken om je werk op te knappen, maar soms kan het best praktisch zijn...
Dat klopt, maar het is nu in orde, had gewoon te weinig geduld met fetch art. Ik heb wintelspul zat staan en ben geen apple-gelovige. Ik zag dat die andere win-apps ook niet zo snel waren ivm 1 query/s limiet van amazon. Anyway, maakt allemaal niet uit, het is nu in orde.
Pagina: 1