Zoals ik zie bij meerdere mensen hier in het forum hebben veel lui problemen met IBM schijven.
Ik was gewoon aan het internetten en toen zij hij allemaal rare fouten over de cache en allemaal rare dingen -> reset...
Nu blijft de computer hangen in de POST
Ik zet de comp. uit en kijk of alle kabels zijn aangesloten -> OK -> ik kijk in de BIOS-> schijf wordt niet meer gezien als IBM maar geeft allemaal rare tekens bij het initialiseren -> ik vervolgens alle IDE devices eruit gegooit -> HD werd goed gedetecteerd maar bleef nog steeds hangen in de boot
. Opstarten met bootable disk -> primary partitie onleesbaar -> klopt -> NTFS
mijndocumenten partitie nog wel beschikbaar.
Ik opnieuw opgestart met nog een 4.3 GB schijf erin en gelukkig allebei gedetecteerd.
Gauw een GHOST maken zodat ik mijn mail en filez niet kwijt ben ->
->
PQMAGIC gestart -> error 105 -> de begin sector wordt niet goed aangegeven!
Toen heb ik van IBM een util gedownload en een soort ZEROFILL.
Weer op starten met PQMAGIC -> gaf geen fouten ->en 3 partities aangemaakt ->
reboot met BD -> C:, D:, E: ->
Ik opstarten met cd-rom ondersteuning en w2k opnieuw installeren -> begint als een razende bestanden na mijn HD te kopieren -> vraagt netjes of ik opnieuw op wil starten -> JA
BLIJFT HIJ WEER HANGEN IN DE POST
'
Ik weet het echt niet meer.
Ik ga de schijf vanmiddag terugbrengen naar de winkel en een nieuwe vragen, maar als jullie suggesties hebben?
En ook nog -> welke HD is dan het best?
Ik was gewoon aan het internetten en toen zij hij allemaal rare fouten over de cache en allemaal rare dingen -> reset...
Nu blijft de computer hangen in de POST
Ik zet de comp. uit en kijk of alle kabels zijn aangesloten -> OK -> ik kijk in de BIOS-> schijf wordt niet meer gezien als IBM maar geeft allemaal rare tekens bij het initialiseren -> ik vervolgens alle IDE devices eruit gegooit -> HD werd goed gedetecteerd maar bleef nog steeds hangen in de boot
mijndocumenten partitie nog wel beschikbaar.
Ik opnieuw opgestart met nog een 4.3 GB schijf erin en gelukkig allebei gedetecteerd.
Gauw een GHOST maken zodat ik mijn mail en filez niet kwijt ben ->
PQMAGIC gestart -> error 105 -> de begin sector wordt niet goed aangegeven!
Toen heb ik van IBM een util gedownload en een soort ZEROFILL.
Weer op starten met PQMAGIC -> gaf geen fouten ->en 3 partities aangemaakt ->
reboot met BD -> C:, D:, E: ->
Ik opstarten met cd-rom ondersteuning en w2k opnieuw installeren -> begint als een razende bestanden na mijn HD te kopieren -> vraagt netjes of ik opnieuw op wil starten -> JA
BLIJFT HIJ WEER HANGEN IN DE POST
'
Ik weet het echt niet meer.
Ik ga de schijf vanmiddag terugbrengen naar de winkel en een nieuwe vragen, maar als jullie suggesties hebben?
En ook nog -> welke HD is dan het best?