HD Perikelen -> IBM-DTLA 305020

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27
Zoals ik zie bij meerdere mensen hier in het forum hebben veel lui problemen met IBM schijven.

Ik was gewoon aan het internetten en toen zij hij allemaal rare fouten over de cache en allemaal rare dingen -> reset...

Nu blijft de computer hangen in de POST
Ik zet de comp. uit en kijk of alle kabels zijn aangesloten -> OK -> ik kijk in de BIOS-> schijf wordt niet meer gezien als IBM maar geeft allemaal rare tekens bij het initialiseren -> ik vervolgens alle IDE devices eruit gegooit -> HD werd goed gedetecteerd maar bleef nog steeds hangen in de boot :(. Opstarten met bootable disk -> primary partitie onleesbaar -> klopt -> NTFS
mijndocumenten partitie nog wel beschikbaar.

Ik opnieuw opgestart met nog een 4.3 GB schijf erin en gelukkig allebei gedetecteerd.

Gauw een GHOST maken zodat ik mijn mail en filez niet kwijt ben -> :) ->

PQMAGIC gestart -> error 105 -> de begin sector wordt niet goed aangegeven!

Toen heb ik van IBM een util gedownload en een soort ZEROFILL.

Weer op starten met PQMAGIC -> gaf geen fouten ->en 3 partities aangemaakt ->
reboot met BD -> C:, D:, E: -> :)

Ik opstarten met cd-rom ondersteuning en w2k opnieuw installeren -> begint als een razende bestanden na mijn HD te kopieren -> vraagt netjes of ik opnieuw op wil starten -> JA

BLIJFT HIJ WEER HANGEN IN DE POST
'
Ik weet het echt niet meer.

Ik ga de schijf vanmiddag terugbrengen naar de winkel en een nieuwe vragen, maar als jullie suggesties hebben?

En ook nog -> welke HD is dan het best?

Verwijderd

Hmmm .. en ze zijn zoooooo snel .. mijn IBM 30gb 7200 heeft het ook begeven .. erg vreemd geluid .. hangen in windows .. foutmeldingen .. helaas hadden ze geen maxtor meer dus weer een nieuwe ibm meegekregen .. moet er maar het beste van hopen .. erg veel problemen inderdaad met IBM schijven .. helaas ..

• PhoneTech
  • Laatst online: 20:27
ik denk dat IBM niet echt een goede naam hier heeft.

Ik ga vanmiddag de schijf terug brengen. Wat moet ik in de plaats kopen?

Verwijderd

Maxtor of seagate, kheb geen ervaring met maxtor, maar seagate heeft mij altijd bevallen.

• SanduTje
  • Laatst online: 04-09-2016
Dat jullie toevallig mindere ervaringen hebben met IBM wil niet zeggen dat het slechte schijven zijn!

Het zijn wel de snelste en meest geluidloze schijfen te koop.

Kep zelf nu 20gb 7200rpm en draait al half jaar probleemloos en sinds een maand op 146fsb! >:)

Dus mij hoor je niet klagen over IBM

Verwijderd

Heb al drieënhalf jaar een 4,3 GB versie en al bijna een jaar een 15 GB. Geen enkel probleem mee gehad. Daarvoor had ik Quantums en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad.
Laatst hielp ik een vriend van me met z'n PC. Daar zat, ja zat, een Western Digital Caviar in. Die was net geen 4 jaar oud, wel kapot dus. Hij ratelde al een tijdje.... Ach, heb ik ook eens een HDD van binnen gezien. :)
Pagina: 1