[2003] Na installatie XP pro start 2003 enterprise niet meer

Pagina: 1
Acties:

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik zit hier op school, en ben mn hardeschijf aan het installeren...

op c: heb ik win2k3 enterprise gëinstalleerd, en op d: winxp pro.

Eerst heb ik 2k3 geinstalleerd, en die werkte prima, daarna xp die het ook prima deed. Na het installeren van xp kreeg ik keurig netjes een keuzemenu, maar als ik er nu voor kies om 2k3 op te starten, krijg ik meteen een zwart scherm, en reageert de pc nergens meer op... xp werkt wel gewoon.

een aantal klasgenoten van mij hebben dit probleem niet, maar de meeste wel, ik heb de boot.ini gelijk gemaakt aan die van een klasgenoot zonder dit probleem, maar dat hielp niet...

niemand hier snapt waar het aan ligt, en ook de leraren kunnen ons er niet mee helpen...

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows 2003 is nieuwer dan Windows XP - voer even een 2003 repair installatie uit en je hebt het probleem niet meer :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Want?....

De ntldr wordt overschreven.

edit:

Wel triest dat die leraren je daar niet mee kunnen helpen; wij (MBO nota bene) krijgen dat vanaf de eerste al ingestampt: oudste OS eerst!

[ Voor 65% gewijzigd door CodeCaster op 16-09-2005 15:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ntdetect.com afaik ook, en het dat kan geen nieuwere os'en dan de versie van ntdetect zelf detecteren :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

recovery console opstarten.
Juiste OS selecteren, wachtwoord van de administrator inrammen en op de prompt:

bootcfg /rebuilt
Y <enter>

en opnieuw opstarten.

Veel succes,

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04-2024
CodeCaster schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:52:
Want?....

De ntldr wordt overschreven.

edit:

Wel triest dat die leraren je daar niet mee kunnen helpen; wij (MBO nota bene) krijgen dat vanaf de eerste al ingestampt: oudste OS eerst!
Ik doe ook MBO...

ICT Beheerder aan het Radius College in Breda... Ik heb hiervoor alleen niet niveau 3 gedaan, maar ben na mn havo diploma gelijk niveau 4 gaan doen... (ik loop dus nog een klein btje achter op de rest...)

bedankt voor de hulp iedereen, helaas moet ik tot maandag wachten om het te fixen, want we mogen onze schijven niet mee naar huis nemen...
Pagina: 1