Toon posts:

iPod wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 1.230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topics met deze titels zijn al een aantal keer voorbij gekomen. Deze heb ik ook keurig doorgenomen. Na het lezen heb ik een aantal pogingen gewaagd om het probleem te verhelpen. B)

Mijn probleem: Mijn iPod wordt niet meer herkend door Windows. Ik gebruik Firewire. De iPod wordt via de firewire poort van de computer wel opgeladen. Maar komt niet in Itunes naar voren en ook niet als verwisselbare schijf onder deze computer. :(

Mijn acties:
-Windows reinstall
-2 Verschillende firewire poorten op mijn PC geprobeerd (voor en na WinXp reinstall)
-Bios settings gechecked. 1334 firewire enabled
-Firewire poort op mijn laptop geprobeerd
-Aansluitingen gecontroleerd
-iPod reset (via iPod. via windows kan niet, wordt niet herkend.)

resultaat: NIKS :X

Zou ik nog kunnen proberen:
USB->iPod kabel van vrienden lenen... goede optie... als ze dat ding niet steeds zouden vergeten |:(
(dit zou een oplossing kunnen zijn, maar ik blijf liever gebruik maken van firewire)

Mijn systemen
PC: AMD3200+, MSI K7T Pro2 Mobo (inc onboard firewire), 1gb DDR, 2x 200gb Sata133 diamondmax10, Asus Radeon 9800XT, Creative Audigy (inc. firewireport), Dvd-rom/rw, etc, etc. Windows XP Pro - SP2, inc. alle servicepack updates, meest recente bios drivers, overige drivers alles up to date

Laptop: Acer 1700SCI, 512SDram, 2,6ghz Intel P4, 80gb HD, dvd-rw, etc,etc.Windows XP Pro SP2, inc. alle servicepack updates, meest recentebios drivers, overige drivers alles up to date

iPod: 3g, 20GB.
p.s. de iPod heeft altijd gewerkt op zowel PC als Laptop.

Hulp is zeer welkom :)

p.s. de iPod werkt wel, kan dus ook gewoon de supermarkt door met muziek. Communicatie met computers is het probleem

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:46

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:05:
[...]
Mijn probleem: Mijn iPod wordt niet meer herkend door Windows. Ik gebruik Firewire. De iPod wordt via de firewire poort van de computer wel opgeladen. Maar komt niet in Itunes naar voren en ook niet als verwisselbare schijf onder deze computer. :(
[...]
p.s. de iPod werkt wel, kan dus ook gewoon de supermarkt door met muziek. Communicatie met computers is het probleem
Heb hetzelfde probleem, maar dan via USB. (iPod 4g 20GB) Bij aansluiten staat op iPod scherm "koppel niet los", maar er gebeurt verder niets. Ook niet in iTunes. Een "harde" reset wil dus ook niet, want hij wordt niet herkend.

[ Voor 16% gewijzigd door Eraser127 op 16-09-2005 17:04 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat krijg ik niet eens te zien. Alleen dat de iPod opgeladen wordt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 17:10
Ik heb dit ook op mijn werk PC. Werkte voorheen wel, maar is er "vanzelf" mee op gehouden. Het lijkt erop dat er een los contact in de kabel zit, maar zeker ben ik er niet van. De iPod (4G 20GB) zegt ook "Do not disconnect". In de systemtray komt er een USB mass storage device bij, maar geen extra drive letter. En iTunes zie hem ook niet, nog iPod updater. Ik heb ook wel eens gemerkt dat mji iPod leeg was, en ik hem wou laden op m'n werk en dat uiteindelijk de PC de iPod helemaal leeg trok, dus niet oplaadde... erg irritant!
Thuis werkt het trouwens als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erwinh schreef op maandag 19 september 2005 @ 08:25:
In de systemtray komt er een USB mass storage device bij, maar geen extra drive letter.
Handmatig toewijzen in diskmgmt.msc?
Q297694: New drive or mapped network drive not available in Windows Explorer

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prevolution
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Prevolution

Prev0_NL

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:00:
Dat krijg ik niet eens te zien. Alleen dat de iPod opgeladen wordt... :X
Dit heb ik ook en ik gebruik USB...
Hij laad wel op alleen word niet meer herkend als verwisselbare schrijf en is niet te zien in itunes.
Dit van de een op de andere dag... een harde reset (restore) is dus niet mogelijk! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd jullie op de hoogte van mijn poging een usb kabel te gebruiken. Via firewire zie ik dit probleem niet op korte termijn opgelost worden. Werkt dit niet, dan probeer ik het ook nog via de apple helpdesk. Tenzij iemand op tweakers de oplossing weet te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 17:10
Bedankt dit werkt, voor de drive letter dan. iTunes is nog steeds zonder iPod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Hier ook hetzelfde 40 GB 4G iPod, had al een tijd lang geen nieuwe muziek meer op mn ipod gegooid, maar na de update van iTunes naar 5.0 begon het gezeik. Het kan hier mee te maken hebben, maar ook compleet niet.

Op mn pc krijg ik de melding dat hij een verwisselbare schijf heeft gevonden. iTunes en de Updater blijven hangen wanneer ik hem aansluit tot ik hem op brute wijze lostrek. Zelfde resultaat op mn laptop. Persoonlijk verdacht ik mn kabel, had de mediamarkt vandaag niet dicht geweest vanwege inventarisatie had ik er een gehaald.

Voor de gein de apple helpdesk gebeld en die konden niet veel meer doen dan mij een mailtje sturen met troubleshooting opties.

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prevolution
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Prevolution

Prev0_NL

zucht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn iPod werkt weer! Heb een USB kabel van een vriend gebruikt. Ipod wordt herkend, opnieuw gereset, etc. Firewire werkt nog steeds niet. Vermoedelijk is het kabeltje kapot. Dus bestel maar een nieuwe. Ik kan in ieder geval weer muziek uppen :)

Bedankt voor jullie hulp (en succes voor de rest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 19:32
Ik heb een iPod Photo 20gb nu net 1,5 week oud, mijn vorige is precies 2 weken oud geworden...
en ik heb ook last van connectie problemen, mijn eerste iPod wou op den duur helemaal niet meer contact maken met de computer, dit was met een SiS 7001 USB 2.0 controler die in mijn southbridge gebakken zit. Ik heb vervolgens met een andere computer geprobeerd contact te leggen met de iPod maar helaas zonder succes. Vervolgens heb ik een nieuwe iPod gekregen en deze begon na 3 dagen ook al weer vreemde kuren te vertonen. Ik heb op advies van de Apple website een USB 2.0 controler gehaald met een NEC chip er op. Dat leek heel even goed te gaan maar dat was dus schone schijn. Nu blijf ik telkens het probleem houden dat iTunes mijn iPod niet kan ejecten waarna de database in de iPod onbruikbaar wordt. plus dat mijn iPod onder het afspelen van muziek regelmatig niet meer reageerd op het clickwheel, kan de iPod dan niet meer stop zetten of het volume veranderen...

Ik gebruik iTunes 5 en de iPod software 06-09-2005 en heb de iPod al meerdere malen laten restoren maar helaas nog geen verbetering, eerder een verslechtering..

[ Voor 8% gewijzigd door i_like_scotland op 20-09-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik nu dus ongeveer ook.

Alles heeft goed gewerkt, totdat ik gevraagd werd om itunes te updaten naar 6.0.3.5 dit braaf gedaan en toen begon de shit. Na opstarten itunes kreeg ik de melding: Kan inhoud ipod niet lezen, gebruik software updater om ipod op de fabrieksinstellingen te zetten. Dit braaf gedaan, toen herkende winxp en itunes hem weer. Daarna heb ik heb losgekoppeld en op nieuw proberen te koppelen, toen weer de zelfde melding.

Hierop heb ik dus de ipod software en itunes opnieuw geinstalleerd, maar wederom het zelfde probleem.

Doe ik iets verkeerd of zit het hier in een fout in de nieuwe itunes update? Hoe kan ik dit verhelpen

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Heb je de nieuwste iPod softwareupdater gebruikt?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 10-01-2006 de laatste is wel :( Het gekke is dat hij wel gewoon in windows word herkent, maar als itunes roet in het eten gooit zie ik hem ook niet meer in windows.
Pagina: 1