[XP] Windows mist "onderdelen"

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-03 09:34
ik heb dus windows media center geinstalleerd op een laptop maar hij vroeg tijdens de installatie om service pack 2. maar die cd kon ik niet meer vinden :( dus ik doe annuleren en installatie gaat gewoon verder. mooi denk ik. maar nadat ik in windows zit werken sommige dingen niet. het belangrijkste is dat internet delen en firewall niet werken. als ik in config. scherm bijvoorbneeld op windows firewall klik staat er:

De windows firewall-instellingen kunnen niet worden weergegeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd. wilt u de service windows firewall (wf) / internet-verbinding delen (ICS) starten?

als ik dan ja klik werkt het niet. ook bij systeembeheer en dan services kan ik het ook niet starten omdat het niet aanwezig is.

nou kan ik natuurlijk SP2 downloaden of cd gratis aanvragen ofzo maja ik vroeg me af, kan het ook makkelijker en zou je die missende onderdelen kunnen installeren of iets dergelijks??? :X

Facts don't care about your feelings

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Nee, die komen alleen in sp2...
Dus je zal 'm toch moeten downloaden...
Of je cd zoeken...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gewoon SP2 downloaden en installeren niet makkelijk genoeg dan? Of kun je de SP niet installeren omdat je serial niet goed is? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• YoshiBignose
okokokokokok, nee is legaal hoor >:) toch bedankt.
maar er staat nu in systeem wel Service Pack 2 dus hij LIJKT geinstalleerd, ik neem aan dat ik wel gewoon SP2 nog een keer kan installeren ofzo? :)

[ Voor 61% gewijzigd door YoshiBignose op 16-09-2005 14:01 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Door het niet invoeren van de tweede CD mis je vermoedelijk ook een boel specifieke MCE onderdelen dus ik gok dat je beter kan herinstalleren :)

• YoshiBignose
ik denk dat je gelijk hebt. ik krijg nu tijdens SP2 installatie ergens op de helft opeens: Toegang geweigerd.

GRRR :( :( :(

JEZUS en mijn laptop heeft geen cdrom dus ik kopieer ff windows xp pro NL cd en nou zegt ie CD KEY ONGELGIG. WAATTTTT is dit nouweer :(

[ Voor 36% gewijzigd door YoshiBignose op 16-09-2005 15:53 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik gok dat het dan een tikfoutje of een mismatch in editie (Home/Pro, Volume/Retail/OEM) is :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• YoshiBignose
nee. negative. ik zat hier http://support.microsoft.com/kb/q310637/ al een beetje te lezen en ben nu het 1 en ander aan het proberen. dit is echt raar hoor, pakt gewoon cdkey niet en heb geen cdrom speler dus moet booten via diskette enz. enz. :(

omg en dan start ik winnt.exe via dos zegt ie: Setup kan volgende bestand niet kopieren:

disk1

:(

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 16-09-2005 17:54 ]

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan, dus ik ben zeer benieuwd hoe de TS het probleem heeft opgelost.

Vreemde bij mij: ik heb een herinstallatie uitgevoerd: netjes CD1, netjes CD2, hij vraag om SP2 en die stop ik d'r in, maar hij herkend de SP2 die ik erin stop (zat ooit gratis bij een tijdschrift) niet als SP2 ofzoiets. Hij kan bijvoorbeeld iexplore.exe al niet vinden... :?

Dus: wat was de oplossing voor dit probleem in het geval van de TS?

Overigens vindt ik het uiterst slordig dat SP2 niet allang in MCE 2005 geïntegreerd zit of dat er nu dus nergens aangegeven staat dat je SP2 nodig hebt. Dat ontdek je dus pas tijdens de installatie... :(

[ Voor 4% gewijzigd door kasper_vk op 31-10-2005 11:21 ]

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De betiteling is misschien wat ongelukkig, maar toen jij MCE 2005 kocht zaten er aan je boekje twee CD's vastgeplakt. CD1 en CD2, na dat je CD1 hebt gebruikt, gebruik je CD2.

Zomaar een CD van een tijdschrift pakken heeft dus geen zin - gewoon je originele CD gebruiken :)

• kasper_vk
kasper_vk schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:20:
...
Vreemde bij mij: ik heb een herinstallatie uitgevoerd: netjes CD1, netjes CD2, hij vraag om SP2 ...
Oke, ik was in m'n post niet echt gul met met woorden ;)

Maar ik heb dus netjes CD1 van MCE gebruikt (daar vanaf geboot & geïnstalleerd), vervolgens CD2 gebruikt toen de installatie erom vroeg (toen was ie weer een tijdje bezig met kopieren) en toen vroeg ie dus om SP2...

Dus niet CD2 van MCE, maar echt expliciet om 'de CD met label "Windows XP professional Service Pack 2"' ...

[ Voor 7% gewijzigd door kasper_vk op 31-10-2005 11:51 ]

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee de SP2 cd waar om gevraagd wordt, is CD1 van je MCE-setje. Dat is Windows XP met SP2 geintegreerd :)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 31-10-2005 12:48 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• kasper_vk
Oh... tja, eigelijk vreemd dat ik dat niet eerst gewoon geprobeerd heb... |:(

Maar wel een bijzonder storend foutje dan in het installatie-progsel van Microsoft. Simpel, maar bijzonder storend. Datgeen wat ik van MCE gezien heb (na die brakke installatie) zag er overigens veelbelovend uit, dat moet ik dan weer wel zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door kasper_vk op 01-11-2005 11:03 ]

• kasper_vk
Ik heb de complete installatie overgedaan, en daar waar gevraagd wordt naar
'de CD met Label "Windows XP Professional Service Pack 2"'
wordt bedoeld de CD met label
"Windows Media Center Edition 2005 CD1"

Kwestie van een foutje in het installatie-programma dus |:(

Thanx! _/-\o_

Pagina: 1