Hoeveel is een domeinnaam waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste allemaal,

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden mijn achternaam als .nl laten registreren. Vandaag werd ik gebeld door een man die een bungalowpark heeft met dezelfde naam. Hij had gezien dat ik mijn site niet actief gebruik en vroeg mij of ik hem af wilde staan.
Uiteraard ben ik gelijk over geld begoonen (want tja, mijn geiser heeft het opgegeven en een nieuwe combi-ketel is niet goedkoop). Hij reageerde dat hij wel iets wilde betalen, maar ik maakte uit zijn reactie op dat dat ook weer niet te veel mocht zijn. Nou was ik nogal overvallen door zijn vraag en heb dan ook geen idee wat ik zou kunnen vragen en hij kon (wilde) geen bedrag noemen. Wel noemde hij even tussen neus en lippen door dat hij nog wel vergelijkbare, maar toch iets minder klinkende domeinen had gevonden die beschikbaar zijn.

Ik heb even op internet gekeken en het blijkt te gaan om een projektontwikkelaar die een bungalowpark heeft waar hij grond verhuurd voor chalets.

Kijk, ik heb deze domein geregisteerd om er zelf iets mee te doen, maar het is er nooit van gekomen. Als ik er een aardig bedrag voor kan krijgen is dat leuk, maar ik vraag mij af wat een redelijk bedrag is.
Zijn mensen die hier ervaring mee hebben en aan kunnen geven wat wat reeel bedrag is?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Ligt er natuurlijk o.a. aan of je een vaak voorkomende achternaam hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22023

vraag een weekje in een bungalowtje voor 2 personen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:04

Crazy-

Best life ever

afhaneklijk van wat de naam is, dus als het kan, meld het.

Wil/kan je het niet zeggen, lastiger, maar als hij al niet veel geld voor over heeft....

[ Voor 67% gewijzigd door Crazy- op 16-09-2005 13:56 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Moet je niet maandelijks/jaarlijks betalen voor het domein? of voor hoeveel heb jij het gekocht?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:27
Anoniem: 22023 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:55:
vraag een weekje in een bungalowtje voor 2 personen :)
Dat lijkt me nog wel de beste oplossing waarmee beide partijen blij mee kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Je kan hem misschien tussen neus en lippen laten verstaan dat Center Parcs oid ook al interesse toonde in je domeinnaam. En dat ze er best wel een leuk bedrag voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

Onmogelijk te zeggen zonder dat we de naam weten. Met deboer.nl of jansen.nl kan je een leuk bedrag vragen, maar zo te zien zijn dat ze niet. Ik zou er niet op rekenen dat je een nieuwe ketel kan kopen...
Anoniem: 21792 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:59:
Je kan hem misschien tussen neus en lippen laten verstaan dat Center Parcs oid ook al interesse toonde in je domeinnaam. En dat ze er best wel een leuk bedrag voor over hebben.
Het ging om zijn achternaam. Ik denk dat centerparcs een stuk geinteresseerder is in centerparcs.nl dan in een willekeurige Nederlandse achternaam :+

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 42791 op 16-09-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dit is om te beginnen niet echt PNS maar eerder IT.
Maar mischien nog wel beter hiero
http://www.webhostingtalk...72450aaff03fb2&forumid=63

niet dat ik je weg wil hebben hoor maar

[ Voor 12% gewijzigd door TrailBlazer op 16-09-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Uit eigen ervaring kan ik melden dat een willekeurige domein-kaper voor een .nl domein van je achternaam maar liefst 750 €uro vraagt. De gemiddelde burger gaat dat er niet voor betalen, maar een bedrijf waarschijnlijk wel.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik denk dat een bedrag tussen 500 en 1500 schappelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:30:
Uit eigen ervaring kan ik melden dat een willekeurige domein-kaper voor een .nl domein van je achternaam maar liefst 750 €uro vraagt. De gemiddelde burger gaat dat er niet voor betalen, maar een bedrijf waarschijnlijk wel.
Maar als je er €750 voor vraagt heb je kans dat de koper dat afslaat, omdat hij ook nog een ander domein op het oog heeft dat wel vrij is.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:50

SeatRider

Hips don't lie

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:30:
Das nog geen nieuwe combiketel denk ik :-). Probleem is hier denk ik wel dat als de OP zich overvraagt, de eigenaar van het bungalowpark misschien wel de naam via een nette brief aan SIDN krijgt, omdat hij misschien wel kan hardmaken dat OP zijn naam heeft gekaapt (en hem niet gebruikt)...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 19:24
Probeer de zoekfunctie eens, alsmede google. Dit soort 'taxatie' dingen zijn al vaak langsgekomen op verschillende fora. Het feit blijft dat je afhankelijk bent van de koper. Als die er maar 50 eurov oor wil neerleggen, zul je nooit meer ervoor krijgen.

Anyway, dit hoort niet in PNS, en met wat zoeken kun je prima een acceptabel startbod vinden. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.