Jpeg(-headers?) corrupt - Hoe fixen?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Ik heb in mijn foto-collectie een groot aantal corrupte jpegs die ik met geen enkel programma kan openen. Volgens Windows Preview, Irfanview, Paint, Photoshop en zelfs Word zijn de gegevens gewoon corrupt. Irfanview geeft volgende foutmelding:
C:\....\Wilmar.JPG: Can't read file header ! Unknown file format !
Recovertools geprobeerd na de search:
  • PC Inspector File Recovery
  • PixRecovery
  • Zero-Assumption Recovery
  • eImage Recovery
Die lijken echter vooral bedoeld te zijn voor verwijderde bestanden. Een voorbeeld van een dergelijke corrupte foto is te vinden op http://crew.tweakers.net/Yoeri/Wilmar.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Yoeri/Wilmar.JPG

Ik word zo langzamerhand wanhopig, aangezien ook mijn backups dit fenomeen hebben doordat ik de slechte foto's meegebackupped heb :X Iemand een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Yoeri op 16-09-2005 13:29 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• RdR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

RdR

Ik heb zojuist even in je bestand gekeken, maar de eerste 64Kb is simpelweg gewist evenals de laatste 47,5Kb. Je bent dus veel meer kwijt dan alleen de JPEG headers. Ik zou zeggen: gooi ze maar weg...

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 16:25
yup, net ook even gekeken, alle header informatie is weg, dus er is geen info over huffman tables of frame tables of zelfs gewoon de dimensies van je plaatje.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nou, ik heb ook nog even gekeken ( ;) ) en ze zijn inderdaad hardstikke corrupt. Je mist inderdaad zowel header als footer; deze bestanden weergeven is daarom zo goed als onmogelijk Ik heb nog geprobeerd er zelf een JPEG header voor te plakken maar ook dan weigert The Gimp hem te open. Ik ben inderdaad bang dat je ze kan weggooien

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Die foto's raken niet zomaar corrupt...

virus,
beschadigde hd/opslagmedia,