[Win2k3]Terminal Server niet meer bereikbaar over VPN

Pagina: 1
Acties:

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 10:17
Op onze hoofdlocatie staat een VPN server (RRAS Win2k3) waar 2 andere locatie's mee verbonden zijn en telewerkers op in kunnen loggen. Op de hoofdlocatie staat tevens een Terminal Server waar een aantal mensen op de hoofdlocatie op inloggen en ongeveer 10 personen op de locatie2 en 3 personen op locatie3, telewerkers maken hier ook gebruik van.
Op de Terminal Server is een statische route aangemaakt voor pc's die zich bevinden in locatie2 en 3.
Bijv. voor Locatie2 staat de volgende route op de Terminal Server :
Network address = 100.100.0.0
Netmask = 255.255.0.0
Gateway = 200.200.0.20 (IP VPN server hoofdlocatie)

Probleem omschrijving:
Om onduidelijke redenen (anders zou het te makkelijk worden :) ) wordt de connectie met de Terminal Server voor locatie2 verbroken. Remote beheer van de hoofdlocatie naar server op locatie2 is wel mogelijk. Pingen vanaf de Terminal Server naar clients op locatie2 lukt niet meer.

So far... :
Het probleem lijkt in de routering te zitten.
In de route tabel staat nog steeds bovenstaande statische route.
Verder staat er voor elke pc op locatie2 ook een route in :
Bijv.
Network address = 100.100.0.3
Netmask = 255.255.255.255
Gateway = 200.200.0.20 (IP VPN server hoofdlocatie)

Als ik alle routes naar locatie2 verwijder en vervolgens de statische route weer aanmaak heb ik nog geen verbinding.
Maak ik ook de route naar de pc's op locatie2 aan, dan heb ik wel weer verbinding 8)7

Als dit probleem is opgetreden herstart ik 's nachts de Terminal Server en dan werkt alles weer een paar dagen goed. Er zit geen regelmaat in.
Telewerkers hebben geen probleem (krijgen eenzelfde IP adres als op de hoofdlocatie toegewezen).

Wat zou ik willen weten:
- Is er een bepaalde service (m.b.t. routering) die ik kan zodat ik niet de hele server hoef te herstarten ?
- Kan iemand een oplossing bedenken, zodat het probleem zich niet meer voordoet ? ( _/-\o_ )

(Excuses voor het lange verhaal, maar het lijkt me nu wel een duidelijke omschrijving)