Toon posts:

[HTML] - ASP-panels niet vert. aligned in FF, wel in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende code gebruik ik om een panel met een inlogformulier weer te geven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
            <asp:Panel id="LoginPanel" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TOP: 0px" runat="server"
                Width="600px" Height="800px">
                <P>
                    <asp:Label id="LoginFailedLabel" runat="server" Visible="False">Verkeerde combinatie gebr. naam / ww</asp:Label></P>
                <P>Gebruikersnaam:
                    <asp:TextBox id="UserNameTextbox" runat="server" Width="144px"></asp:TextBox></P>
                <P>Wachtwoord:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <asp:TextBox id="PasswordTextbox" runat="server" Width="144px" TextMode="Password"></asp:TextBox></P>
                <P>
                    <asp:CheckBox id="EmployeeCheckbox" runat="server" Width="280px" Text="Medewerker"></asp:CheckBox></P>
                <P>
                    <asp:Button id="LogInButton" runat="server" Text="Log in"></asp:Button></P>
            </asp:Panel>

Voor deze code staan geen tags voor alignment oid. In het design van VS staat het gewoon netjes vanaf linksboven. Echter, in Firefox wordt het vanaf linksonder aligned heb ik het idee. Boven het formulier heb je dus een groot stuk witruimte.

In IE ziet het er wel goed uit. Ik heb al gezocht op vertical alignment, kon niets vinden. Van ASP-panels kun je alleen de horizontale alignment opgeven.

Wat doe ik fout?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30

TeeDee

CQB 241

Misschien is het handiger om de gerenderde pagina te plaatsen. Neem dan ook gelijk even je CSS mee.
Als laatste, om het helemaal duidelijk te krijgen, even wat screenshotjes plaatsen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
De code ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<HTML>
    <HEAD>
        <meta content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1" name="GENERATOR">
        <meta content="C#" name="CODE_LANGUAGE">
        <meta content="JavaScript" name="vs_defaultClientScript">
        <meta content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5" name="vs_targetSchema">
    </HEAD>

<body MS_POSITIONING="GridLayout">
        <form name="Form1" method="post" action="MainForm.aspx" id="Form1">
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" value="dDwyNDgxNzEyNTU7dDw7bDxpPDE+Oz47bDx0PDtsPGk8Mz47PjtsPHQ8O2w8aTwxPjs+O2w8dDxAMDw7Ozs7Ozs7Ozs7Pjs7Pjs+Pjs+Pjs+PjtsPEVtcGxveWVlQ2hlY2tib3g7Pj5tCa/Gb1TzginkPzxWP9K4XTjS+g==" />

&nbsp;
            <table id="LoginPanel" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" height="800" width="600" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TOP: 0px"><tr><td>

<P>
                    </P>
                <P>Gebruikersnaam:
                    <input name="UserNameTextbox" type="text" id="UserNameTextbox" /></P>

<P>Wachtwoord:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <input name="PasswordTextbox" type="password" id="PasswordTextbox" /></P>
                <P>
                    <span><input id="EmployeeCheckbox" type="checkbox" name="EmployeeCheckbox" /><label for="EmployeeCheckbox">Medewerker</label></span></P>
                <P>
                    <input type="submit" name="LogInButton" value="Log in" id="LogInButton" /></P>

</td></tr></table>
            </form>
    </body>
</HTML>

Ik maak geen gebruik van CSS. Screenshot is niet echt nodig lijkt me... De pagina begint bij FF gewoon halverwege en bij IE linksbovenin.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 14:16 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

In mijn IE beginnen de formelements ook gewoon halverwege.
Plaats eens een valign="top" op je td? Werkt hier in ieder geval wel.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
code:
1

dat bijvoorbeeld al, dat heeft 0 met de html standaard te maken. Haal em eens door de validator van www.w3c.org en doe ermee wat je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
g00fy schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:45:
code:
1

dat bijvoorbeeld al, dat heeft 0 met de html standaard te maken. Haal em eens door de validator van www.w3c.org en doe ermee wat je wilt.
Dit had ik idd ook gezien, dit had volgens een site die ik via google gevonden had puur met de editor van VS te maken. Ik zal het eens weghalen en even door w3c.org heen halen.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

g00fy schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:45:
code:
1

Dat komt door de Visual Studio omgeving. Je zou 'm op flowlayout moeten zetten, en dan is het gewoon weg. Default heb ik VS ook op flowlayout staan.

• Cartman!
  • Niet online
TeeDee schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:47:
[...]

Dat komt door de Visual Studio omgeving. Je zou 'm op flowlayout moeten zetten, en dan is het gewoon weg. Default heb ik VS ook op flowlayout staan.
Maar als je die onzin tags er eerst eens uithaalt en dan er goed naar kijkt, zou dat niet veel beter zijn?

edit : had ff moeten updaten alvorens posten anders. nm dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 16-09-2005 14:51 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

g00fy schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:48:
[...]

Maar als je die onzin tags er eerst eens uithaalt en dan er goed naar kijkt, zou dat niet veel beter zijn?
Maar als je eerst je backend logica afmaakt en dan naar dit soort zaken gaat kijken, zou dat niet veel beter zijn?

Verder zijn pagina's gemaakt met VS.net nooit 100% valid, dus is het imho nu nog niet relevant om het door de validator heen te halen.

Boland, is je probleem nu opgelost dmv een valign="top"?
g00fy schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:48:
[...]
edit : had ff moeten updaten alvorens posten anders. nm dus ;)
No problem ;)

[ Voor 23% gewijzigd door TeeDee op 16-09-2005 14:52 ]

• Cartman!
  • Niet online
Hij wil toch een pagina die in elke browser goed werkt (althans, iig in IE & FF), dan wil hij toch een valide pagina? Dan is het dus wel relevant om hem door een validator te halen imo.

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek dus de height-instelling van de panel te zijn, dit was 1 van de 2 errors die de validator aangaf. Bedankt! Het is nu dus opgelost :).
Pagina: 1