Toon posts:

Asus P4P800 boot niet met twinmos pc3200 mem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MIddag,

Ik heb een p4p800-deluxe (1019 bios) en had daar twee reepjes van 512 inzitten (samsung cl 3). Ik dacht dat het misschien zinnig zou zijn om er 2x 512 bij te zetten omdat deze pc straks als server moet gaan dienen.
Dus ik heb een dual channel kitje gekocht van twinmos cl 2.5 (p/n m2g9j16a8att9f081cadt) en erbij gezet.....niet booten..
Dus ik dacht dat kan dan wel aan het samsung geheugen liggen....dus dat eruit gehaald, maar de pc start dus met geen mogelijkheid meer op. (bad bios checksum)

Volgens mij moet die p4p800 dat spul gewoon slikken, maar het blijkt toch van niet.
Zijn er nog tips om het alsnog aan de praat te krijgen (al dan niet icm die samsung chips)

Groeten
B4M

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kun je na die Checksum Error wel in het BIOS komen? In dat geval even saven en rebooten.
Wat gebeurt er wanneer je maar één van de twee modules in het moederbord fietst?

In principe zou het inderdaad gewoon moeten werken. Probeer beide repen ook eens in een andere PC om uit te sluiten dat het aan je moederbord ligt. Werkt het daar ook niet » RMA :)

Overigens heb je geen super setje. TwinMOS geheugen met een P/N dat eindigt op CADT heeft Powerchip 0,11µ chips welke voor geen meter overklokken. Niet dat dat je bedoeling is natuurlijk :)

[ Voor 25% gewijzigd door Rone op 16-09-2005 13:12 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply,

nee ik kom niet in de bios. Ik moet een bios rom op cd of floppy zetten en hiermee zet hij dan zogenaamd de bios weer goed, maar als ik daarna reboot , precies hetzelfde...

Ik had idd al gezien dat het niet het beste geheugen had wat ik gekocht heb, maar goed, overclocken is niet aan de orde voor mijn server... ;)

Ik zal straks idd effe proberen met 1 reepje te starten.

Thnx
B4M

edit : eerst 1 erin....gewoon booten...pc uit gezet.....tweede erbij (dual channel setup)...gewoonbooten.... :?
Ik moet nu werken maar vanavond ga ik die twee ander er ook eens bijzetten op die manier....kijken hoe dat gaat.....so far so good THNX _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 14:28 ]