CL2 in combinatie met CL2.5

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hallo.

Een kennis van mij wil zijn geheugen uitbreiden.
Hij heeft een Intel i865PE moederbord van MSI (MS6743) met 2 reepjes 256MB PC 3200.
Klik
Volgens PC Wizard loopt het op 400MHZ en CL2.
Wat zijn de gevolgen als hij 2 reepjes 256MB PC3200 toevoegt die op CL2.5 lopen, want deze zijn een stuk goedkoper.
Gaat al het geheugen op CL2.5 lopen, of wordt het geheugen ook gedownclockt naar 333MHZ o.i.d.?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat al het geheugen gewoon cl2.5 lopen, mits cl2 niet hard ingesteld is in de bios.

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bedankt voor het antwoord.
Ik denk dat je gelijk hebt, aangezien verder niemand reageert.
Of heeft iemand een nog een afwijkende second opion?

Verwijderd

Automatisch gaat het dan allemaal op cl2.5 lopen ja
Wel zonde van zijn huidige reepjes dus...

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hmm zonde? Ik weet niet of je het echt gaat merken? Het verschil tussen 2 en 2.5 was toch niet ZO groot. Dit is meestal voor zij die op benchmarks kicken.

Er is natuurlijk altijd een verschil, anders zou het ook dezelfde prijs hebben. Maar ik denk dat in dit geval het verschil 512MB <-> 1024MB groter is dan het snelheidsverlies van CL2 naar CL2.5

Ik weet dat intel graag veel bandbreedte heeft maar is dat ook met de CL waarden?

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Waarom verkoopt hij z'n huidige geheugen niet en stopt er 2x512MB winbond UTT in?

Ten eerste weet je dan zeker dat je geen last hebt van incompatabiliteits problemen (Tenzij z'n MOBO het niet fijn vind...maar dat weet je nu ook niet), en ten tweede heb je voor weinig geld geheugen dat meestal zonder voltage verhoging (Mits je op de standaard snelheid draait) op 2-2-2-5 draait.

En last but not least, als ie weer een keer van plan is om te upgraden dan heeft hij 2 sloten vrij.

Just a thought ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

We hebben de FAQ niet voor niets geschreven:
PMG FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1