Toon posts:

[Dualview] 1 van de monitors blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn dualview setup.
Software matig lijkt alles perfect te werken. 2 beelschermen gedecteerd enzo.
En als ik een printscreen maak en die plak in photoshop zie ik ook het andere beeldscherm.
En het tweede beeldscherm geeft gewoon zo'n leuk groen lampje om aan tegeven dat hij aan staat
inplaats van een oranje lampje om aan tegeven dat hij wel aan staat maar niks ontvangt.

Alleen, het beeld op de tweede monitor is zwart! . : ( helemaal niks tezien.

Videokaart: ASUS V9999 Gamers Edition [Geforce 6800]
Monitoren: 1. Sony Multiscan 20sfII
2. Sony Multiscan 110ES

Gegroet, ik hoop dat er een oplossing verschijnt! : )

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je in de drivers aangegeven dat het scherm iets moet doen??
Scherm klonen of uitrekken zodat je buroblad 2x zo groot wordt??

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-07 07:36

Griffin

Is mythical

ik vat m nie helemaal.
hij doet het goed, maar dan maak je een printscreen en dan wordt ie zwart??

of hoe?

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 18:56
Griffin schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:51:
ik vat m nie helemaal.
hij doet het goed, maar dan maak je een printscreen en dan wordt ie zwart??

of hoe?
Wat ik begrijp is dat zn 2e scherm zwart blijft en als hij een prnt scrn maakt dat hij het 2e scherm wel in het plaatje ziet

Sign here please

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 08:30

nAffie

...

probeer de resolutie van dat 2de scherm eens te verlagen, of de refreshrate... misschien kan dat scherm niet dezelde instellingen aan als scherm 1

meh.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Beweeg je muis eens naar het andere scherm, zie je hem dan verschijnen? Kun je icons naar het tweede scherm verplaatsen?

Wat heb je zoal geprobeerd?

ARME AOW’er

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 14:39

lithiumangel

Tuurlijk !

Indien de bovenstaande tips niet werken ( refresh rate e.d ) kijk dan naar het volgende .

Rechts klik buroblad , display properties , settings .
Je ziet hier als het goed is 2 monitoren .
Als eentje niet gelijk staat met de andee ( op de zelfde hoogte zeg maar ) dan kan het kloppen .
in dit geval hou je eentje vast met je muis en sleep je hem direct naast het andere .
Probleem opgelost

Nog steeds geen resultaat ? dan gewoon het makkelijkste om helemaal overnieuw te beginnen i.p.v alles te troubleshooten want als je met een screencap je tweede scherm ziet dan staat het vinkje bij " extend my windows desktop to this monitor " goed .

Bij een nieuwe driver install loop je ook de nview wizard door die stelt alles voor je af .

1.Download de nieuwste driver setje ( 78.03)

2.Verwijder folder " nvidia " op je C:/ indien die er nog is ( oude drivers zijn hierin , die herinstalled windows weer na je reboot wat minder is )

3.De-instaleer je huidige forceware drivers d.m.v add/remove programs in control panel .

4.Zorg dat beide monitoren correct zijn aangesloten en allebei aanstaan en allebei signaal krijgen .
(a.k.a geen no signal errors )

5. Reboot je PC . Als het goed is gaan allebei de monitoren aan en laten je de POST en windows opstart zien .
Zo niet is hier al wat mis want tijdens het booten van windows ( dus zonder drivers ) hoort je VGA kaart automatish de image te mirroren op beide monitoren .

6. Eenmaal in windows wilt hij een driver hebben , aangezien we gewoon een executable installer hebben klik de wizard die naar drivers wilt zoeken weg .
En draai de setup van je 78.03 of nieuwer .

7.Reboot wanneer de installer erom vraagt .

8. Nadat je (weer) in windows gekomen bent krijg je nu de nview setup wizard te zien .
Zet hem op " Dual view " en stel de resolutie in naar wat je het leukste vindt .
LET OP de refresh rate : dit kan je per monitor apart instellen .
Stel de refresh rate in aan de hand van wat je monitoren aankunnen .

Klik daarna op preview , als het werkt klik dan apply !

Klaar ben je .

[ Voor 21% gewijzigd door lithiumangel op 16-09-2005 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank dank dank : ) voor al deze fijne reacties.
omdat ik de monitor die ik nu gebruik eerst op een andere pc had zitten
weet ik dat hij wel gewoon hoge resolutie en refresh rate aan kan
dus dat is het probleem niet.
Ook zit hij gewoon op de goede plek naast me eerste monitor.. : (
dus dat is het ook niet.

Ik ga nu mijn forceware zooi opnieuw instaleren.. kijken of dat werkt..

Verwijderd

Topicstarter
damn bij de post en windows boot blijft me tweede beeldscherm donker en oranje no input lichtje staat aan : ( .

na alles opnieuw geinstaleert te hebben krijg ik dus precies hetzelfde probleem..
de wizard van nview gaat draaien. ik stel wat leuke resoluties in . let op de refreshrate
klik preview.. en je hoort wel zo'n leuk geluidje dat je hoort als een crt beeldscherm aan springt.
en het lampje verandert van oranje naar groen.. maar nog steeds blijft alles zwart :|.
de tweede monitor zit op een dvi > vga converter . maar daar ligt het vast niet aan..

Iemand nog suggesties?

hier even om te laten zien dat software matig alles gewoon goed werkt volges me screenshot..
http://img242.imageshack.us/img242/6609/alleswerkt3ew.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 23:34 ]

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 14:39

lithiumangel

Tuurlijk !

Hmmm
Meschien wel hardwarematig iets niet goed met je kaart ?
Ik bedoel dat je het in je screenshot te zien krijgt kan ik wel enigszins begrijpen je software is in orde maar het gaat gewoon niet naar je monitor toe .
En dat je tijdens het opstarten van je PC niet die andere monitor aangaat is ook al vaag .
Het zou natuurlijk ook kunnen dat asus dat uitgeschakelt heeft ofzo op die V9999 :D
Maar in mijn 5 voorgaande kaarten gebeurde het wel zo dat je scherm gemirrored werdt tijdens boot
Dus zou het vreemd vinden als Asus dat ff omdraaide voor de gein .

iig .

Probeer je hardware rond te mixen om te kijken of je het ergens op kan pinnen .

m.a.w
Je niet werkende monitor , alleen aansluiten op de poort waar die wel werkende monitor het op deed.
Werkt dit niet , dan kan je weer verder kijken naar de kabel die er aanhangt en etc etc

Zo sluit je dingen uit .
Tis het enige wat ik je nog mee kan geven , ik zou het ook zo gedaan hebben .

P.S Het zou natuurlijk ook die DVI -> VGA connector zijn hoor die kunnen best niet goed gesoldeert gelevert worden .
Maar zoals boven vermeld je kan dat allemaal uit sluiten door te wisselen wat niet werkt met wat je weet wat wel werkt .

[ Voor 12% gewijzigd door lithiumangel op 17-09-2005 02:16 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

m.a.w
Je niet werkende monitor , alleen aansluiten op de poort waar die wel werkende monitor het op deed.
Werkt dit niet , dan kan je weer verder kijken naar de kabel die er aanhangt en etc etc
en in je beeldschermeigeschappen de monitoren eens verwisselen...... (maak van de rechter de primaire monitor ofzo)

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
tsja, ik heb toevallig 2 DVI > VGA converters en bij allebei hetzelfde probleem dus dat is het niet.
En als ik mijn niet werkende monitor gewoon als enige monitor aansluit werkt hij wel dus dat is het ook niet. Verder heb ik niet echt mensen in de buurt met wie ik hardware zou kunnen mixen..

Ik ben hopeloos }:O
Pagina: 1