Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Iaudio X5 , mp3 speler met harddisk en Fm radio.
Voor de FM radio is een timer, waardoor je de zeer gave functie hebt om een opname te programmeren.

Probleem is echter dat de ontvangst in huis te slecht is, ook nog met verlenging van een professorisch verlengde en opgehangen 'antenne' , via de koptelefoon uitgang.
Verder heb ik via kabel meer statiosn beschikbaar.

Ik wil graag de kabel aansluiting voor radio aansluiten via een zelf gemaakte adapter oid. Ik vraag me alleen aan of dit wel kan? Of kan ik hiermee de player beschadigen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je wilt een radio uitzending opnemen met je X5?
Het geluid van de radio zou je via de Line In binnen kunnen halen, via de kabel naar line in lijkt me onmogelijk, ik denk dat de firmware daar niet voor gemaakt is. Weet het niet zeker, maar ik kan het me niet voorstellen dat dat zou werken
Als je alleen radio op wil nemen, dan zou je via de Line Out van je radiospeler (als die een Line Out heeft) het geluid naar de X5 over kunnen brengen.

Verwijderd

Topicstarter
LIne in opname kan met de x5..alleen..dan heb ik geen timer mogelijkheid. Om de voor mij nog steeds onduidelijke reden is die optie niet aanwezig

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
Wat je kunt proberen is de van de (radio)kabel de buitenste mantel en afscherming een stuk verwijderen en vervolgens een stuk van je koptelefoon snoer hieromheen wikkelen. Grote kans dat je dan alle kabel radio stations feilloos oppikt...

• RoD
  • Niet online

RoD

Sikkek schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:06:
Wat je kunt proberen is de van de (radio)kabel de buitenste mantel en afscherming een stuk verwijderen en vervolgens een stuk van je koptelefoon snoer hieromheen wikkelen. Grote kans dat je dan alle kabel radio stations feilloos oppikt...
Koptelefoon is een soort van Line Out toch?
Het moet binnenkomen op de X5, dus van kabel -> koptelefoon -> X5 lijkt mij niet te werken.
De enige manier lijkt me om van kabel -> Line In -> X5 te gaan, maar dan werkt de timer niet, en lijkt het me niet dat je van frequentie kan wisselen omdat de firmware er niet op gemaakt is.

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
De kabel van de koptelefoon wordt in dit soort systemen ook als radio antenne gebruikt, dus als je de kabel-kabel om de koptelefoon-kabel wikkeld kan de antenne de radio signalen van de kabel ook oppikken.

wwweet ik veel...

Verwijderd

Topicstarter
De kabel van de koptelefoon wordt in dit soort systemen ook als radio antenne gebruikt
Precies! dat is zeker. Als ik hier nl een langere kabel aanhang heeft dat invloed op de ontvangst en als ik de koptelefoon kabel helemaal verwijder is er geen ontvangst.
dus als je de kabel-kabel om de koptelefoon-kabel wikkeld kan de antenne de radio signalen van de kabel ook oppikken.
Dát bedoel ik! dat leek mij ook...alleen...er staat toch een zekere spanning op de kabel ..of?
kan dit geen schade veroorzaken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 15:44 ]

Verwijderd

wat er al eerder is gezegd:
pak de radiokabel uit de muur en strip hem, zodat je alleen het binnenste overhoudt. hier wikkel je dan je koptelefoonsnoertje omheen en je hebt kabel op je speler.

• RoD
  • Niet online

RoD

Op zon manier, dan had ik dat wat verkeerd begrepen :)
Dat zou inderdaad wel ns kunnen werken.

Verwijderd

Topicstarter
pak de radiokabel uit de muur en strip hem, zodat je alleen het binnenste overhoudt. hier wikkel je dan je koptelefoonsnoertje omheen en je hebt kabel op je speler.
okeejjj...

Het werkt! yesssss
dank voor de reacties

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 18:16 ]

Pagina: 1