Toon posts:

[HTML] Geen tekst selectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger had ik een codesnippet voor in html, waarin ik de cursor kon disablen op het selecteren van tekst... Inmiddels ben ik vergeten hoe dat moest... - het enige wat ik er nog van weet is dat het scriptje maar een paar woorden groot was...

Iemand een idee?

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Met een simpele googlesearch kwam ik dit tegen:

code:
1
<body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false">

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-04 19:03

bvp

onselectstart="return false" :?

Verwijderd

Waarom zou je dat willen doen? Waarom je gebruikers beperken? Als iemand je tekst wil kopieren doet hij het toch wel...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!!! het werkt.

Verwijderd

Ik vind dit zelf altijd mateloos irritant. Het kan je site ook nadelig beinvloeden. Als ik in een mail een stukje van een site wil quoten en het lukt niet, dan mis jij een klein stukje publiciteit. Bovendien kan je met view > source ook de tekst eruit halen. Ow, maar je vroeg helemaal niet naar mijn mening :+ Pardon, kon het niet laten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 14:17 ]

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 19:39
Dit lijkt me wel een vieze oplossing; zal wel weer IE-only zijn. Je kunt de cursor ook gewoon met CSS veranderen, zodat het lijkt alsof de tekst niet te selecteren is.

code:
1
body { cursor:default ; }

Verwijderd

Mag ik misschien opmerken dat wanneer ik naar de index van www.respond.nl ga een bepaalt gedeelte buiten het beeld valt?
Dat is het landen vlaggetje en de onderste regel van het adres.
Ik verwacht dat dat zo is omdat ik de google-toolbar gebruik.
En er zit geen scrollbar om die regels in beeld te krijgen.

(ik ga ervan uit dat je vraag ook over deze pagina gaat)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mosymuis schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:42:
Dit lijkt me wel een vieze oplossing; zal wel weer IE-only zijn. Je kunt de cursor ook gewoon met CSS veranderen, zodat het lijkt alsof de tekst niet te selecteren is.

code:
1
body { cursor:default ; }
Ohja, want als je over de tekst heensleept dan verandert de kleur ook niet verder :?

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

zijn genoeg snippets voor te vinden... en in de search staat het ook dacht ik, tis al wel eens voorbij gekomen...

trouwens, je hebt er niks aan als je alleen de cursor verandert, het gaat denk ik meer om het voorkomen van het volledig copieeren van de tekst of iets dergelijks...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 19:39
g00fy schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:06:
[...]

Ohja, want als je over de tekst heensleept dan verandert de kleur ook niet verder :?
Natuurlijk wel, maar het gaat om het gevoel wat iemand heeft bij de beweging van de muis. Een tekstselectie cursortje is duidelijk zat, zodra de cursor een pijltje blijft boven tekst wek je de suggestie dat het bijvoorbeeld een graphic of Flash is.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als iemand die tekst wil hebben dan kijkt ie heus wel verder dan dat lijkt me.
Pagina: 1