Toon posts:

PXE/RIS] PXE-E55 error port 4011

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk opgezet met een W2K3 server waarom onder andere DHCP en RIS draaien.
Nu heb ik 2 clients welke dmv. PXE booten.
Client 1 is iets ouder dan client 2 maar kan gewoon verbinding maken en opstarten. De bootimage word gewoon gedownload zonder problemen.
Client 2 is dus iets nieuwer maar tijdens het booten via PXE krijg ik de volgende melding:
"PXE-E55 - Proxy DHCP service did not reply to a request on port 4011"
Hij krijgt netjes een IP-adres toegewezen, maar stopt hierna met bovenstaande melding.

Om te testen heb ik beide hangen, samen met de server aan een simpele 8 poort switch.
Met de switch is niet mis, is uitegebreid getest.
Ook heb ik de weigerende client via een crossover getest, zelfde resultaat.

DHCP werkt correct en is geauthoriseerd in AD, scope is actief.
Ik heb geen last van routers oid, zoals vermeld alleen een correct werkende switch(of crossover)

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen, ook google biedt geen uitkomst.
Hier op het forum gezocht, 1 resultaat ook geen oplossing.

Client Gegevens.

Client1 (werkt wel):
MBA ver. 4.00
PXE ver. 2.00
3Com 3C90x

Client2 (werkt niet):
MBA ver. 4.30 (BIOS Integrated)
PXE ver. 2.20
3Com 3C920 (onboard, 3C90x compatible)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 12:20 ]

Verwijderd

die dhcp server replied geowon op BOOTP requests? kan je ergens vinden bij de properties vna je dhcp servert

Verwijderd

en zie je met netstat -na bij UDP port 4011 open staan?

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Thx voor de hulp tot zover, maar het lijkt erop dat de 2e clientpc welke ik gebruikte een defect had. Ik heb deze vervangen door exact eenzelfde model en het probleem is verholpen.

Trouwens, poort 4011 staat open en de server accepteert/replied BOOTP.

Een beetje offtopic, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de dmv. PXE in dos opgestarte pc's een willekeurige computername krijgen of een gekoppeld aan GUID oid?
Ik heb namelijk het probleem dat er nogal wat pc's tegelijk opstarten dmv PXE en dus dezelfde bootimage laden, met dezelfde instellingen in system.ini(waar de TCP/IP instellingen in staan) dus ook dezelfde computername. Hierdoor krijgen alle pc's welke niet als eerste opgestart worden een foutmelding tijdens "net start"

Kan ik misschien de computername op een of andere manier overnemen welke toegewezen wordt door RIS? In RIS krijgt de pc namelijk eerst door AD een computername toegewezen gebaseerd op username, om vervolgens door te starten naar dos.

Update:
Misschien heb ik al een oplossing gevonden, bekijk deze PDF maar eens: http://www.3com.com/other...bppatch_netboot_image.pdf

Maar overige oplossingen zijn welkom

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 16:16 ]

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

Johnny E

Dôh !!

Waarom maak je niet gewoon een sysprep image icm RIS?

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Johnny E schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:09:
Waarom maak je niet gewoon een sysprep image icm RIS?
Ik zal dit toch maar es proberen bij mn baas, kijken of ik m kan overtuigen.
Pagina: 1