Ik weet niet of deze optie bestaat, maar als ik ankerpunten met elkaar wil verbinden, waar zou ik dat dan ergens kunnen vinden? In illustrator kan ik gewoon 2 ankerpunten selecteren rechtermuis en verbinden doen.
Waarom er niet even een stukje pad tussen tekenen?
Verwijderd
Volgens mij kan dat niet in Indesign.... het is met name een opmaak programma dus kan je ankerpunten beter verbinden in een programma als illustrator en opnieuw importeren...
Euh als ik een tekstvak in InDesign maak heeft dat niks met Illustrator te maken hoor
Verwijderd
Je had ook niks over een tekstvlak gezegd hoorwillem169 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:53:
Euh als ik een tekstvak in InDesign maak heeft dat niks met Illustrator te maken hoor
willem brengt ons op een dwaalspoor 
nee, zonder gekheid, ik snap zelf zijn opmerking ook niet helemaal maar het zal slaan op 'het is met name een opmaak programma' wat iek zegt, en waar willem met zijn tenen achter blijft haken.
Ik zie wel ergens een verband, zo van, een tekstvak is meer opmaak, dus dat hoort in InDesign; maar in Illustrator kun je net zo goed een tekstvak maken, of mag dat dan alleen weer in InDesign en moet je dan gaan exporteren
lekker omslachtig. InDesign en Illu overlappen elkaar op veel punten, maar ze hebben toch beide een verschillend doel.
En als je Illustrator als hulpmiddel voor InDesign kan gebruiken (net als Photoshop), moet je dan per sé InDesign er ook weer bij slepen als je nou net een tekstvlak (lees: opmaak) wilt in Illustrator?
nee, zonder gekheid, ik snap zelf zijn opmerking ook niet helemaal maar het zal slaan op 'het is met name een opmaak programma' wat iek zegt, en waar willem met zijn tenen achter blijft haken.
Ik zie wel ergens een verband, zo van, een tekstvak is meer opmaak, dus dat hoort in InDesign; maar in Illustrator kun je net zo goed een tekstvak maken, of mag dat dan alleen weer in InDesign en moet je dan gaan exporteren
En als je Illustrator als hulpmiddel voor InDesign kan gebruiken (net als Photoshop), moet je dan per sé InDesign er ook weer bij slepen als je nou net een tekstvlak (lees: opmaak) wilt in Illustrator?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
iek Zegt dat je ankerpunten beter in Illustrator met elkaar kunt verbinden maar dat lijkt me in dit geval nogal onlogisch als het om een InDesign tekstvak gaat. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Willem... in welke luchtspiegeling zie jij in de openingspost staan dat het om een tekstvlak gaat?willem169 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:46:
iek Zegt dat je ankerpunten beter in Illustrator met elkaar kunt verbinden maar dat lijkt me in dit geval nogal onlogisch als het om een InDesign tekstvak gaat. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Tekst/afbeelding maakt dan toch geen ruk uit? "vlak" dan... Want ook voor een andere vorm dan een rechthoek of elipse zou ik het binnen ID houden, en hou Illu d'r gewoon buiten, dat was meer de richting die ik opwilde.
Pagina: 1