[SBS 2000/2003] Policy toepassen op clients*

Pagina: 1
Acties:

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-03 16:04
Ben ik weer, aangezien ik nu echt met een vaag probleem zit. Ik probeer computer en user policy's toe te passen. Heb het bestand NTconfig.pol opgeslagen in de map waar /%servernam%/NETLOGON/ vandaan komt en hij past de policy niet toe.

In de help staat aangegeven dat het zo moet zoals ik het al gedaan had omdat ik hier aardig bekent mee ben. Maar hier weet ik dus echt geen oplossing mee.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal wat meer informatie moeten geven - welk OS draaien je clients bijvoorbeeld?

Verder- heb je zelf al eens rondgekeken hoe een en ander werkt? Al eens migration guides en dergelijke gelezen van NT4 (want daar zit je kennis nu op zo te zien?) naar Windows 2000 en hoger? :)

• PeeCee
Nvm mensen, heb het al gevonden, zit gewoon niet op te letten. Heb ik wel vaker last van.

Verwijderd

Geef dan nog even duidelijk aan wat je gevonden hebt, dan hebben andere mensen daar ook nog wat aan :)

• PeeCee
Per groep kun je een beleid opzetten in de active directory. Op die plek kun je via active domain users en groups beheer komen door met rechtermuisknop op 'servernaam' te likken en voor eigenschappen te kiezen. 3e tabblad begint het.

Jammer genoeg heb ik niet meer tijd om zo iets uit te gaan leggen.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Die aparte *.pol bestanden zijn enkel voor Windows 9X (ME) machines en NT4.

Wat voor clients gebruik je nu?

• PeeCee
win9x,w2k,xp,nt4.. Het is een erg uit een lopend netwerk hier ben ik al achter.. Maar het voordeel is dat ik een policy maak voor windows en het.pol opgenomen wordt.
Pagina: 1