Pc loopt regelmatig vast

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Mijn pc loopt sinds een maand ofzo om de zoveel tijd vast, meestal een paar keer per dag. Het gebeurt niet tijdens gamen of als ik er mee bezig ben maar meestal als ie idle is of aan het downloaden (vooral 's nachts). Ik heb ook sinds kort bij cs source dat ik ipv van 100fps ineens maar 12fps haal en vervolgens weer 100, erg iritant.

Mijn specs:
Asus a8n-sli deluxe
Athlon 64 3500 winchester afaik
2x512mb pc3200 twinmos dual channel
2x37GB WD raptor in raid0
2x200 GB seagate sata

Ik heb memtest halfuurtje laten draaien die kon niks vinden
Ik heb WD hdd check ofzo paar keer gedaan die kon ook niks vinden
Seagate lifeguard tools oid meerdere keren gedaan kon ook niks vinden
De temperaturen van de pc zijn naar mijn idee gewoon goed, ik heb een zalman 7000 geloof ik op de cpu en die word misschien 50 stressed.
Zalman vga cooler op vidcard en die word ook niet al te warm
Verder zitten er 7 casefans in en is de temp in de kast 40 graden ongeveer.
Ik heb de northbridge cooler destijds vervangen voor zalman en nu weer voor de vervanging van asus zelf, maakte ook geen verschil, tempsensor die erop zit geeft ongeveer 45 graden aan.
Ik heb ander geheugen geprobeerd, zelfde merk maar ander kitje, geen verschil ding liep nog steeds vast.
Ik heb geen andere vidkaart kunnen testen, alle anderen die ik hier heb zijn agp.
Ik heb een andere voeding, tagan 480 eps erop gezet, maakte ook geen verschil.
Ik gebruik bios 1013, en de nieuwste nforce.
Ben het nu onderhand wel beu maar ja heb hem zelf in elkaar gezet van verschillende leveranciers dus ik zal ook zelf moeten vinden wat er mis is:S

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
IRCfreAk schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:44:

Ik heb de northbridge cooler destijds vervangen voor zalman en nu weer voor de vervanging van asus zelf, maakte ook geen verschil, tempsensor die erop zit geeft ongeveer 45 graden aan.
Let wel op hiermee: er zit volgens mij geen sensor daadwerkelijk in de Northbridge bij de A8N-SLI (ondanks dat dit wel wordt aangegeven in bijv Asus Probe). Je kan beter zelf even aanvoelen/meten op de basis van je koeler.
Ik heb memtest halfuurtje laten draaien die kon niks vinden
Een half uurtje lijkt me wat kort voor memtest, kan je beter een paar uur doen.

Maar over het gehele probleem bekeken...ik zou niet meteen een hardware aanleiding kunnen verzinnen, behalve misschien je videokaart. Heb je al eens een ander OS (ff een Knoppix CDtje erin proppen) geprobeerd om uit te sluiten dat het een softwarematig probleem is?

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gecontroleerd op virussen en spyware?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ParaDoX86
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik had hier een tijdje geleden ook last van, na veel testen bleek aan de onboard netwerkkaart te liggen. Sinds ik een andere netwerkkaart gebruik loopt alles weer 100% stabiel. :)

• IRCfreAk
ik heb 4 verschillende windows geprobeerd, en de temp van de northbridge is met een sensor die bij mijn kast kwam (display voorop).
Andere vidcard kan ik helaas niet proberen:S
geen virussen of spyware aanwezig
ik zal eens een andere nic proberen, zit nu op de marvell

• IRCfreAk
Ik heb memtest een nachtje laten draaien maar daar werd niks gevonden.
Ik heb verschillende hdd's op zowel ide of sata silraid of nvraid aangesloten en daar windows op geinstalled maar dat mocht ook niet helpen:(

Verwijderd

Vreemd, zelfs als jouw pc in idle status is loopt ie vast als ik het goed begrijp.
De memtest kan blijkbaar niets vinden maar het symptoon die hier beschreven wordt lijkt toch richting geheugen te gaan. Al eens beide geheugen modules eruit gehaald en eerst 1tje terug geplaatst om te zien hoe het systeem dan is?

• IRCfreAk
ik heb dus met 1 ddr reepje gewerkt, en ook met 2 uit een andere pc die wel goed werkt.
Ik heb het idee dat er iets is met de onboard sata/ata controllers en dan voornamelijk raid, mijn pc werkt nu aardig maar dat is met slechts 1 raptor en verder niks.
Pagina: 1