Toon posts:

Lampje altijd aan op Mouseman Wheel Optical

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister heb ik m'n muis, die uit de titel, i.p.v. op USB op PS2 aangesloten. Dit omdat ik dan theoretisch een refresh-rate van 200 kan halen t.o.v. de 120 bij USB.
Nu brandt het blauwe lampje bovenop de muis alleen de hele tijd, ook als de computer uitstaat. Is dit normaal? En trekt ie nu niet de backup-batterij leeg?

Verwijderd

Jonge dat ding is niet voor niks USB, en 120x oversampling is meer dan genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ff ophalen :o
Vooral die laatste vraag (--> leegtrekken backup-batterij) houdt me nogal bezig.
Weet iemand dit?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb de mijne ook op de ps2, en het lampje gaat uit als de pc uitgaat.
Geen prob.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hij trekt geen stroom uit je 'backup-batterij'.. er staat gewoon nog stroom op je PC omdat ie niet echt uit is, hij staat op standby.. zet maar es de powerknop om aan de achterkant op de voeding, dan gaat je muis ook uit.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde "probleem"
Wees gerust, dit lampje zou nooit kunnen branden op je batterijtje, kijk maar es wat er gebeurt als je de stekker eruithaalt, inderdaad, lampje uit. Sommige moederbordjes hebben het probleem dat enkele usb devices "aan" blijven. Hetzelfde gebeurt ook wel es bij scanners.
Nonos problemos!;)

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt allemaal :)
Gooi maar dicht.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:42
Ik heb een hele grote schakelaar. Daar zit alles op: PC, monitor, scanner, printer etc.
PC uit? schakelaar om en reken maar dat alles uit gaat. Ik wil geen standby rotzooi, anders laat ik hem wel aan met }:O :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 16 januari 2001 11:19 schreef reddie het volgende:
Sommige moederbordjes hebben het probleem dat enkele usb devices "aan" blijven. Hetzelfde gebeurt ook wel es bij scanners.
Nonos problemos!;)
Dat is geen probleem maar een feature. Hoe zou je anders door bv het bewegen van je muis je pc uit de slaapstand kunnen halen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
slaapstand is iets anders dan "uit" hoor ;)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 10:19
In de BIOS van de PC kun je je PC zo instellen dat ie aangezet kan worden door een druk op de spatiebalk. Daarvoor is er spanning nodig op de PS/2 poort (en in het geval van een USB toetsenbord op de USB bus). Dit is NIET gelijk aan een "sleep" stand. Je PC staat echt uit. Hetzelfde geldt voor die wake-on-lan mogelijkheid. Kijk maar 's op je hub, bij sommige zie je dan ook je link lampje branden als je wake-on-lan aanzet.
Pagina: 1