Toon posts:

Geen goede beeldweergave via HTPC mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit reeds een tijdje met een HTPC-projectje in mijn gedachten. Nu heb ik vorige week een LCD televisie gewonnen, meer bepaald de Panasonic TX-32LX50.
Ikke natuurlijk zeer blij met deze aanwinst gezien mij vorige televisie dateert van beginjaren '80 en de
TX-32LX50 HDTV ready blijkt te zijn (1366 x 768 pixels).
Nu is er één (groot) nadeel van deze Panasonic. :( Er blijkt immers geen PC-ingang te zijn ( DVI, HDMI, VGA) maar enkel SCART (RGB), S-VHS en Composiet. Bij aansluiting van mijn huidige pc-opstelling ( Geforce ti 4200) blijkt beeldweergave niet scherp te zijn, wat mij natuurlijk niet erg aanstaat.

Nu is mij vraag: bestaan er mogelijkheden op toch goede (lees hoge resolutie) weergave te krijgen op deze LCD Panasonic. Bestaan er bv. (kant en klare) een VGA --> SCART (voor mijn huidige videokaart) en zal deze een merkbaar verschil geven (lees: hogere resolutie) qua beeldkwaliteit? Bestaat er (voor eventueel toekomstige videokaart HTPC) een kabel DVI --> SCART?

alvast bedankt voor jullie hulp!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Misschien ben ik gek hoor, maar wat is dit dan in de specificatie van panasonic zelf:
PC-aansluiting 1x Mini D-sub 15-Pin (achterzijde)
Als je een VGA>scart kabel wil gebruiken, moet je dit topic maar even lezen: RGB-scart met een HTPC. Kant en klaar bestaat dat niet. Je zou eventueel eenb Gforce6 kunnen kopen, die hebben namelijk component video uit en die ingang heeft jouw tv volgens panasonic zelf ook:
Component Video Input ja, 3x cinch met Progressive ondersteuning

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 16-09-2005 11:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:39:
Je zou eventueel eenb Gforce6 kunnen kopen, die hebben namelijk component video uit en die ingang heeft jouw tv volgens panasonic zelf ook:
Kun je beter een ATI Radeon kaart kopen. Die ondersteunen composite sync (handig voor een simpele VGA->SCART kabel) en ook component via een verloopstekker. Geforce kaarten ondersteunen geen composite sync (zie ook Grrrrrene's problemen daarmee).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Foutje in mijn startpost

Blijkt de TX-32LX50 te zijn
Deze staat aangeduid zonder PC aansluiting

Zo'n VGA>scart: zal dit nu zorgen voor een betere beeldweergave?

• JvS
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, als je het via Scart RGB wil aansluiten, is Ati inderdaad de beste keus (ik moet het zelf ook eens gaan proberen :P), maar nvidia heeft de beste kaarten in handen voor 720p weergave omdat ze ten eerste High-defenition weergave versnellen en ten tweede bij bepaalde modellen gewoon kant en klare aansluitingen voor progressive weergave op 720x1280 meeleveren.

Dat composite sync speelt volgens mij alleen bij zelfgemaakte RGB scart kabels en ik zou een high-def scherm liever via component (progressive, HD) aansluiten dan via Scart RGB.

En ja, een VGA > Scart aansluiting levert vaak een betere beeldkwaliteit dan composiet of s-video signaal van een TVout. Lees dat topic over VGA>scart-RGB wat ik aanhaal maar even door. Daar staan complete verhalen, het is niet nodig om alle vragen die al beantwoord zijn opnieuw te stellen.

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 16-09-2005 11:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 20:16

Xenan

Tree-of-life

Officieel is ie niet HD Ready, wan het HD Ready logo stelt dat er ook een digitale ingang (HDMI of DVI met encryptie) er op moet zitten. Jammer dat zo'n in principe mooie TV dan zonder zo'n digitale ingang geleverd wordt.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als er een normale scart met RGB aansluiting op zit dan zou je echt niets te klagen moeten hebben hoor. Dat is goed scherp is mijn persoonlijke ervaring.

Dus dat wordt een RGB kabel klussen. =)

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1