[BitComet] Disk Cache

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een server pctje op mijn kamer draaien met een oud 30 gig harde schijfje. Omdat deze al heel wat draaiuren heeft, wil ik de werkdruk een beetje ontzien. De meeste werkdruk op de harde schijf komt van het download programma BitComet, dat een groot deel van de dag aan het downloaden is. Nu zie ik de optie Disk Cache staan, en die heb ik ingesteld op 90-100 MB. Wil dit zeggen dat het programme eerst 90 mb gedownloadde data in het geheugen zet, en heb dan pas in een keer op de harde schijf plaatst ?

Ik snap niet, als dit waar is, dat het de schijf ontziet, want je bent ook continu aan het uploaden, en die data moet ook deze hele tijd van de HDD gelezen worden toch ?

Help me, plz

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Link werkt niet

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Google geeft als 2e link deze pagina, waar een korte beschrijving staat over Disk Cache. :)
How does Disk Cache work?

I don't know what's yours, but my uploads/download rate easlily exceeds 500kB/s, sometimes more than 1MB/s. At that time, my hard disk is making a lot of terriable noise, and the most terriable thing is: long-time high-freqent random i/o put the hard disk into danger (because of the high-temperature I think). That's because the disk cache in the OS is too general. A carefully designed disk cache mechanism in BitComet will greatly improved the hard-disk performance. The default disk cache size in BitComet is 8M, and it may be altered in the Property Dialog. Some statistics of the operation of the cache is avaliable in the Log View, e.g. HitRatio, Read/Write Requrest Frequence, Actual Disk Read/Write Frequence. (Read the discussion in FileSoup)

Signature