Wireless verbinding valt weg na uploaden via FTP

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-04 10:46

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik heb al even gezocht hier en wel wat topics gevonden, maar kon naar mijn idee geen echte oplossing vinden. Misschien dat andere mensen die inmiddels al wel hebben.

Mijn probleem is dat als ik via FTP bestanden ga uploaden mijn draadloze verbinding met de router wegvalt. Soms is dit na enkele bestanden, soms duurt het iets langer. Het betreft hier vaak veel kleine bestandjes (ik probeer nl. een website te uploaden). De verbinding wordt dus gedisconnect en wordt natuurlijk automatisch weer geconnect na een seconde of 10/15, maar dan is de FTP verbinding al gestopt met uploaden en kan ik weer opnieuw beginnen (of uitzoeken waar ik gebleven was, maar dit is een niet leuke uitzoekklus :( )

Ik heb een E-tech router (WLRT02) en een Eminent Wireless PCI netwerkkaart (EM3037), waarbij de verbinding is beveiligd via WEP. In de meeste gevallen wordt de verbinding verbroken met een disconnect melding, ik heb echter ook een paar keer een WEP-error melding voorbij zien komen.

Ik heb al geprobeerd de netwerkkaart op een lagere snelheid te laten draaien (1mbps i.p.v. AUTO) en de netwerkkaart op b-mode i.p.v. b/g mode en beide dingen hielpen niet.

• hars73

hars73

Topicstarter
Hmm jammer.. blijkbaar niemand anders die daar last van heeft of misschien een oplossing heeft. :'(

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb wel eens gehoord dat je FTP verbinding verschillende connections maakt met je netwerk. De router/netwerkkaart combinatie kan dit grote aantal verbindingen niet aan, en de verbinding valt weg. Wat je eens kan proberen is wat instellingen te veranderen van de FTP client. Misschien dat passive mode er iets mee te maken heeft, maar dat weet ik niet.

wwweet ik veel...

Verwijderd

Dat speelt meer bij P2P dan bij FTP :) Maar mijn wireless bokt ook als ik grotere hoeveelheden data wil versturen, met name grote bestanden over Windows filesharing gaan fout :)

• hars73

hars73

Topicstarter
Nou bij mijn FTP probleem speelt het probleem ook bij kleine bestandjes.. mijn gevoel zegt dat het JUIST bij veel kleine bestandjes sneller optreedt dan bij een groot bestand.

Ik ben inmiddels aan het testen geweest met m'n laptop ipv. mijn desktop pc.. en ook hier gebeurt het. Dus het zal al bijna met de router te maken moeten hebben, aangezien de laptop en desktop heel verschillende wireless netwerkkaarten hebben.

• hars73

hars73

Topicstarter
Ik heb contact gehad met de supportdesk van E-tech en die vroegen mij of ik de WEP beveiliging wilde uitzetten om te testen. Want WEP aanzetten bleek nogal eens dit soort problemen te veroorzaken :?

Ik heb nog niet kunnen testen, maar goed als het nu zo blijkt te zijn moet ik dan WEP maar uitschakelen?? :X Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 09:22

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

je hoeft niet opnieuw te beginnen of uit te zoeken waar je was gebleven als hij is gestopt met uploaden
selecteer gewoon alle bestanden die je aan het uploaden was, upload ze en wanneer hij zegt dat een bestand/map al bestaat, kies dan gewoon voor continue
ik weet niet of dit bij alle ftp's werkt, maar bij SmartFTP en wsftp werkt dit in ieder geval wel

[ Voor 2% gewijzigd door Walance op 22-09-2005 15:07 . Reden: typefoutjes ]

• hars73

hars73

Topicstarter
Gilian645 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:06:
je hoeft niet opnieuw te beginnen of uit te zoeken waar je was gebleven als hij is gestopt met uploaden
selecteer gewoon alle bestanden die je aan het uploaden was, upload ze en wanneer hij zegt dat een bestand/map al bestaat, kies dan gewoon voor continue
ik weet niet of dit bij alle ftp's werkt, maar bij SmartFTP en wsftp werkt dit in ieder geval wel
Ja weet ik... maar ook dan wordt de verbinding met mijn wireless netwerk verbroken (soms al tijdens het vergelijken of de bestanden al bestaan). Soms heb ik ook geluk en gaan er weer een paar nieuwe bestandjes over.
Pagina: 1