Toon posts:

Exchange 2003 + Email behouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben nu aan het experimenteren met Windows Server 2003 Small Business Server en ook Exchange 2003 erbij. Maar nu wil ik graag dat alle email gewoon in de exchange server blijft staan zodat elke pc het email kan ophalen. En niet als een pc het ophaald en dat je dan achter een andere pc gaat dat er niks in staat.

Wie weet de oplossing??

ALvast Bedankt

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Volgens mij moet je dan mapi gebruiken, maar weet dat niet zeker...

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

Als je op je server exchange installeert, en op de clients (waar je je mail gaat ophalen van die exchange server) outlook gebruikt en het correct instelt, dan blijft de mail op de server staan totdat je het zelf verwijdert.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Topicstarter
Jah daar had ik ook al aan gedacht, maar waar kan ik dat instellen dan met oulook? weet je dat ook dan? zou zeer fijn zijn! :)

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

The End

!Beginning

Dit kan je gewoon in Outlook instellen.

Ga naar Tools --> Email accounts. Je krijg dan de email accouns wizard.
-Kies Add a new Email account-Kies Microsoft Exchange Server
-Vul alles in en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan , alles werkt perfect . Maar nu heb ik een andere computer ook in het domein gehangen en daar ook alles ingesteld in outlook alleen daar zie ik verder helemaal geen mail terwijl ik dat wel wil, dus hoe los ik dat op ??

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
en log je dan ook als dezelfde gebruiker in?

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb alles precies hetzelfde ingesteld dan op de andere pc en ik log in met mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord, maar ik wil gewoon dat ik op meerdere werkstations mijn email kan bekijken en ophalen

• Kristof
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

Ben je zeker dat je het geconfigureerd hebt als zijnde exchange server, en dat je niet de mails ophaalt via POP3?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

ShellGhost schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:53:
Volgens mij moet je dan mapi gebruiken, maar weet dat niet zeker...
IMAP that is :)

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Als je naar het overzicht van je mail accounts gaat kun je daar op geven of je alles in de mailbox wil laten staan of in een outlook data file neer wil zetten.

Ik vermoed dat daar de fout zit, maak voor de zekerheid eens op elk werkstation een nieuw profiel aan en kies bij "Deliver new e-mail to the following location" voor je exchange mail account ipv een outlook data file(pst).

• wizzzzzz
je zult waarschijnlijk ook een map persoonlijke mappen hebben. En zoals hierboven wordt gezegd komt de mail daar terecht.

Verwijderd

nee hoor, toch wel MAPI :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen het werkt nu wel maar nu moet ik wel bij elke client alles instellen je moet toch ook een roaming profile aan kunnen maken zodat alles mee gaat in het profiel??

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:47:
Oke mensen het werkt nu wel maar nu moet ik wel bij elke client alles instellen je moet toch ook een roaming profile aan kunnen maken zodat alles mee gaat in het profiel??
Een roaming profile heeft niks met exchange of outlook te maken. Dat moet je instellen op de domein controller.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor de duidelijkheid ik wil gewoon met Exchange een emailaccount aanmaken die het binnenhaald van mijn provider en ik wil gewoon op elke pc mijn email bekijken , daarvoor hoef je toch niet eerst op elke pc alles in te stellen ?? of juist wel want dat lijkt me beetje onlogisch...

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Wat jij wil kan met een Exchange pop3 connector / downloader. Dit programma zorgt er dan voor dat je exchange server je mail binnen haalt en laat deze op de server staan.

Vervolgens stel je je clients in als MAPI clients tegenover je Exchange server.

That should do the trick :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Jah oke maar hoef ik dan niet alles weer opnieuw in te stellen enz... met outlook als ik op een andere pc inlog? want dat is nu het geval voor de rest werkt het wel prima met microsoft exchange 2003

• wizzzzzz
Dan moet je op de server voor de gebruikers roaming profile instellen. Dan hoef je maar 1 keer alles in te stellen. Daarna kun je dan op meerdere werkstations inloggen en krijg je de instellingen van je profile vanzelf mee.

Verwijderd

Topicstarter
Als je even wilt vertellen waar ik alles ongeveer kan vinden om het in te stellen want ik zoek me rot hierzo en dat is geen pretje ik zou het dus zeer op prijs stellen als je het even wilt vertellen..

• wizzzzzz
Heb je ook maar enige kennis van Windows server 2003 en Exhange 2003. Een roaming profile instellen is echt basiskennis.

Maar kijk alvast eens naar %username% ..........

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het wel redelijk alleen ik snap nog niet precies hoe een roaming profile in elkaar zit voor de rest weet ik het wel een beetje duss als je even wilt uitleggen over roaming profile :) Zou ik zeer op prijs stellen

Verwijderd

Begin maar eens met het kijken op de Microsoft site en google eens op roaming profiles, dan zul je een hele hoop informatie tegenkomen :)
Zoals je gezien hebt toen je je registreerde zijn er een aantal regeltjes op GoT, die je hier kunt nalezen: Algemene gedragsregels (Netiquette)
1 van de belangrijkste is dat je zelf inzet toont en laat zien wat je zelf al gedaan en gevonden hebt voordat je je topic opent. Dat mis ik hier een beetje :)

Welkom trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik toon genoeg inzet hoor ;) ik heb er zelfs les in maar me school is nog niet weer begonnen duss tja probeer ik het hier maar even he ;) alleen ik snap het roaming gedoe nu ook een beetje maar waar moet ik nu mijn *.pst neerzetten ? zodat die met inloggen automatisch opstart?

• wizzzzzz
Als je Exchange Server en outlook JUIST gebruikt heb je geen *.pst. Dan blijft al je mail in exchange staan. Zodoende kun je dan vanaf elke werkplek (en evt. internet) bij je mail.

Verwijderd

Topicstarter
Dan mag je mij vertellen hoe ik dat moet doen want hij gebruikt hier vanaf het begin al .pst duss ik kan ook alleen maar bij profielen opslaan als .pst hoe kan ik dat oplossen dan?

• wizzzzzz
Dan moet ik je niets vertellen. :|
Dan heb je al vanaf het begin iets verkeerd ingesteld bij het configureren van outlook. Je moet outlook instellen voor gebruik met exchange server en geen persoonlijke mappen. Juist bij dit laatste wordt er een pst-file lokaal aangemaakt.

Roaming profiles (of niet) en *.pst (of exchange) hebben niets met elkaar te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door wizzzzzz op 16-09-2005 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij de pop3 connector manager de gegevens ingevoerd van mijn isp en met welk account ik wil exchangen dat is toch goeD?? of doe ik nou echt iets helemaal verkeerd?? Pleassee ik word hier stapel gek ben al de hele week aan het knooien om het voor elkaar te krijgen

Verwijderd

Ja, maar dat verbaast me niets, want je had even moet googlen voor je aan de gang ging hiermee.

1. stel Exchange zo in dat ie de mail ophaalt via popcon of iets in die geest.
2. maak bij je user de mailadressen die je gebruikt aan (in je user object in AD users and computers)
3. installeer je exchange client (outlook)
4. stel outlook als volgt in: verbinding maken met een exchange bak, gee fje username op en de server naam, en stel bezorging in op "postvak - jouwgebruikersnaam" en NIET op "persoonlijke mappen". Open je nu outlook dan zul je zien dat je mail netjes op de server staat.
Als je nog een .pst file hebt moe tje die even openen in outlook en de inhoud naar je exchange server sleuren.

dit staat helemaal beschreven in de help van outlook en exchange, die zou ik eens doornemen als ik jou was. daar valt nog wel wat kennis te halen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik wel maar hoef ik dan geen outlook gegevensbestand te hebben ?? want dat is allemaal leuk .pst

• wizzzzzz
wizzzzzz schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:45:
Als je Exchange Server en outlook JUIST gebruikt heb je geen *.pst. Dan blijft al je mail in exchange staan. Zodoende kun je dan vanaf elke werkplek (en evt. internet) bij je mail.

• ksmedts
  • Laatst online: 16-12-2021
denk dat dit de oplossing voor je kan zijn....
SBS 2000/2003 roaming profiles

typo

[ Voor 5% gewijzigd door ksmedts op 16-09-2005 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
LAat maar jongens iedereen bedankt voor het antwoorden ik ben er uit het werkt !!! :) thnx everybody
Pagina: 1