Laser of Inkt??

Pagina: 1
Acties:

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:38
Op dit moment heb ik een HP Deskjet 5550, een normale kleurenprinter dus.
Omdat ik voor school gigantisch veel moet uitprinten kost dit natuurlijk kapitalen, maar is het op de lange termijn niet goedkoper om dit dan te doen met een laserprinter.
Ik zag een aanbieding van een HP Laserjet 1020 voor 109 euro.
De daarbij behorende toners zijn +/- 65,- euro.

Nu is mijn vraag dus of dit uiteindelijk niet een goedkopere oplossing is voor zwartwit printen.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ja, als je erg veel print is een laserprinter goedkoper.

Verwijderd

een zwart/wit laserprinter is al snel goedkoper dan een inkt printer, maar voor een kleueren laserjet lciht dit weer veel hoger, maar je hoeft niet eens gek veel te printen wil je de z/w laser eruit halen.

daarbij print een laser sneller en vaak mooier in echte grijswaardes. en je hebt geen last van natte inkt.

kortom kopen dus die laser printer !!! en welke dat moet je zelf maar overwegen

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:34

Garyu

WW

Ja, dat is het bijna altijd. Een normaal inktpatroon voor een HP printer is iets van 20 tot 30 euro, en daarmee red je zeker nog geen derde van het aantal printjes dat je met een laserjet zou draaien.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb een paar jaar terug ook voor een laserprinter (brother in mijn geval) gekozen, omdat de kwaliteit beter was en omdat het minder gevoelig was voor stof (studentenkamer :+ )

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:38
Oke weer wat geleerd ;) Dan lijkt me het een goed idee om zo'n laser te kopen.
Weet iemand of die Laserjet 1020 een goeie is?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je kan uitrekenen wat je nu kwijt bent per printje en wat je kwijt zou zijn op die laser...
Kosten van een cardtrigde delen door het aantal printjes wat je maakt en dat ook voor de laser uitrekenen...

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik zou zeggen: Koop een laserprinter. Kijk even hoeveel pagina's je kan doen met 1 toner en dan kan je al snel zien of het uitkan of niet(nagenoeg altijd wel!).

Bewaar je HP voor als je een keer een kleurenprintje moet maken(is toch wel handig soms, wij hebben hier ook 2 staan; een laserjet en een canon inktjet).

Als je het wilt uitrekenen dan reken je gewoon met de waarde die de fabrikant opgeeft(5%dekking) die zijn vaak allemaal evenveel te positief, maar dan weet je de verhouding wel.

[ Voor 24% gewijzigd door wildow op 16-09-2005 09:54 ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54
Of het een goede is? Lees HP Lasertjet 1020/1022 kopen? eens door.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je nog een advies wil, ik heb zelf inmiddels zo'n 2 jaar de Samsung ML-1710P. Mooi klein, print goed en geen problemen mee. De prijs (€110,-) hoef je het niet voor te laten. Uiteraard zijn de toners niet zo goedkoop als inktcardridges, maar hij print er een hele hoop af voordat je een nieuwe nodig hebt!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kunt natuurlijk op marktplaats oid ook kijken of je voor dezelfde prijs een printer in een klasse hoger vindt.

maar als je voor nieuw wilt gaan: ik heb her de test van lasers uit de duitse c!t van 5 september
* De canon LBP2900 en3000, maar ook de HP LJ 1022 zijn goede keuzes, hoewel de prijs per pagina hoog is (3 ~ 3,5 ct). De Oki B4100 is met 140,- een betere keus, maar is dan niet geschikt voor LAN & Linux (pas de 200,- versie).

In de tabel ziet de canon er iets beter uit, maar is de HP sneller. Foto scoort de canon een +, terwijl HP o heeft. Text normaal (wat je doel is, lijkt me is bei alle hier genoemde ++). De B4100 heeft daarnaast bij text klein + en bij grafik ook een +.

==
hoi

Verwijderd

yorroy schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:51:
Oke weer wat geleerd ;) Dan lijkt me het een goed idee om zo'n laser te kopen.
Weet iemand of die Laserjet 1020 een goeie is?
Ik heb de 1010. Die 1020 is ietsje beter en print geloof ik ook iets gedetailleerder. Ik vind mijn 1010 een prima apparaat. Het gaat lekker snel en de kwaliteit is voor wat ik doe - vooral collegesheets en halve boeken uitprinten - zeker acceptabel.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:45

Cybje

First Post!

Ik heb hier een Brother printer en betaal iets van 90-100 euro voor een toner voor 6000 velletjes, waarbij ik er ook echt 6000 haal (als ik normale printjes maak, dus facturen en tekst enzo). Vaak zelfs nog wel ruim 6000.

Als je dat verglijkt met inkjet met 20 euro voor 500 vel (wat je dan niet eens haalt). Dat zou dan 240 euro per 6000 vel zijn.

Wat ruist er door het struikgewas

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Welk type brother printer is dat?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je kan ook wel ergens een 2dehands kleurenlaser kopen.
ik heb zelf een HP ColorLaserjet 4500 staan, moet er alleen nog ff een nieuwe drumkit (niet de toners, maar de opvangbak voor overtollige toner) en een transferkit bij halen.
die dingen zijn verder super stevig (en wegen een ton :+ je tilt je een breuk) en printen geweldig scherp.
per kleurencartridge haal je ongeveer 2000 pagina's (kleuren worden gemixt natuurlijk dus met de 3 samen haal je hooguit 4000) en de zwart drum kan zo'n 4000 pagina's mee.
per kleur drum betaal je 70 euro (en via marktplaats/speurders kan je ze ook nieuw vinden tegen lagere prijzen).

houd trouwens wel rekening met onderhoudskosten. een laserprinter is dan per pagina wel goedkoop, maar je moet om de x aantal pagina's (bijvoorbeeld 15000) je drumkit oid vervangen (ligt aan het type printer wat er vaak vervangen moet worden)
die onderdelen zijn meestal ook nog eens de prijs van een enkele drum.
dus eens in de 3 tot 5 drums die je verbruikt moet je dus weer een dingetje vervangen, wat de prijs per pagina toch enigzins hoger maakt dan je in eerste instantie verwacht. niet dat dat niet opweegt tegen inktcartridges, maar als je printers wil gaan vergelijken houd dan rekening met onderhoudskosten die per printer verschillen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Is een HP Business Inkjet 1200 niets ?
Deze heeft lage inkkosten.
http://h10010.www1.hp.com...0953-1320413-7362325.html

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 08:01

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

De kyocera's schijnen erg lage kosten te hebben. Op deze site kan je de budgetmodellen vergelijken met de populaire instaplasers:

http://www.printkosten.nl/pec2/main.php

Het valt me wel op dat de toners 6000 pagina's meegaan en dat je voor je printaantallen standaard veelvouden van 500 per maand kan aangeven waardoor de kosten altijd relatief gunstig voor Kyocera uit zullen vallen. 8)7 8)7

De Kyocera's zijn een beetje duurder qua aanschaf, maar dat zal zich bij veel printen terug gaan verdienen.

[ Voor 35% gewijzigd door klungeltweaker op 19-09-2005 19:55 ]

Verwijderd

FireWurX schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:24:
je kan ook wel ergens een 2dehands kleurenlaser kopen.
ik heb zelf een HP ColorLaserjet 4500 staan, moet er alleen nog ff een nieuwe drumkit (niet de toners, maar de opvangbak voor overtollige toner) en een transferkit bij halen.
die dingen zijn verder super stevig (en wegen een ton :+ je tilt je een breuk) en printen geweldig scherp.
per kleurencartridge haal je ongeveer 2000 pagina's (kleuren worden gemixt natuurlijk dus met de 3 samen haal je hooguit 4000) en de zwart drum kan zo'n 4000 pagina's mee.
per kleur drum betaal je 70 euro (en via marktplaats/speurders kan je ze ook nieuw vinden tegen lagere prijzen).

houd trouwens wel rekening met onderhoudskosten. een laserprinter is dan per pagina wel goedkoop, maar je moet om de x aantal pagina's (bijvoorbeeld 15000) je drumkit oid vervangen (ligt aan het type printer wat er vaak vervangen moet worden)
die onderdelen zijn meestal ook nog eens de prijs van een enkele drum.
dus eens in de 3 tot 5 drums die je verbruikt moet je dus weer een dingetje vervangen, wat de prijs per pagina toch enigzins hoger maakt dan je in eerste instantie verwacht. niet dat dat niet opweegt tegen inktcartridges, maar als je printers wil gaan vergelijken houd dan rekening met onderhoudskosten die per printer verschillen.
Alleen jammer dat zo'n 4500 er 3 minuten over doet, voordat het eerste blaadje eruit komt. Dat ding moet eerst opwarmen, dan calibreren... duurt echt eeuwen. De kwaliteit is wel OK, dat wel. (Op kantoor bij ons staat er ook 1.) Maar dat mag ook wel, voor het kapitaal wat dat ding een tijdje terug gekost heeft.

Maargoed, voor een simpele nieuwe Color Laserjet, een 2600n ofzo, betaal je volgens mij al gauw 400 euro.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:58:
[...]

Alleen jammer dat zo'n 4500 er 3 minuten over doet, voordat het eerste blaadje eruit komt. Dat ding moet eerst opwarmen, dan calibreren... duurt echt eeuwen. De kwaliteit is wel OK, dat wel. (Op kantoor bij ons staat er ook 1.) Maar dat mag ook wel, voor het kapitaal wat dat ding een tijdje terug gekost heeft.

Maargoed, voor een simpele nieuwe Color Laserjet, een 2600n ofzo, betaal je volgens mij al gauw 400 euro.
als je veel kleuren print weegt dat wel op tegen een inkjet...

maar tis wel waar... het starten van een CLJ4500 kost eeuwen, but i got the time ;) als je hoog volume moet printen doen die paar minuutjes er niet meer toe :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Bij mij wille dekoppe van de inkjets regelmatig verstopt raken. :X Neem een zwart wit laser printer, die zijn de laatse tijd erg goedkoop geworden en koste veel minder tijd/onderhoud tot vergelijking de inkt printers. Met HP laserjest heb ik zeer goeie ervaringen(de wat zwaardere modellen). Je komt ze zeker niet voor niets vaak tegen op kantoren en scholen.

Een kleure laser printer zou ik je niet aanraden, die hebben meer onderhoud nodig en vaak liggen d ekosten voor de zwart wit afdrukken ook iets hoger door dat bij somige modellen het papier elktijds langs alle vier drums gaat waardoor ze ook alle vier slijten.

Tenzij je van plan bent om veel kleur te printen wat zo ver ik weet niet nodig is bij de meeste opleidingen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
FireWurX schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:09:
[...]

als je veel kleuren print weegt dat wel op tegen een inkjet...

maar tis wel waar... het starten van een CLJ4500 kost eeuwen, but i got the time ;) als je hoog volume moet printen doen die paar minuutjes er niet meer toe :)
Idd, dat duurt echt lang, heb zelf ook de CLJ4500...

Is wel ideaal spul, prima kwaliteitje en de spareparts zijn ruim op marktplaats/speurders/ebay te verkrijgen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

ikzelf heb net een tijdje de 1020 staan, het is een prima printertje zeker voor dat geld. Mocht je echter Linux of een printerserver die niet op Windows werkt gebruiken, dan heb je vrij weinig aan dit ding.
Pagina: 1