[Mobo?] Netwerk faalt bij elke pci kaart, usb adapter soms

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022
Ik zit met een erg raar probleem..
Ik zit hier met een computer, heb ik een netwerkkaartje in moeten bouwen omdat die mensen ADSL wouden enzo, je kent het wel ;)

bellen ze op dat de netwerkkaart niet werkt, ik daar heen.. blijkt dat ie helemaal niet meer te vinden is! In Apparaatbeheer totaal niks..
Dus ik dacht, nou ja.. kan gebeuren, ik doe er een nieuwe in :)

mooi niet dus, de pc wou geen DHCP accepteren :( en de muis liep ook soms een seconde ofzo vast.
Ik dacht, hmm ligt miss aan de modem dat DHCP niet werkt, laptopje derop, modem werkt perfect

en toen.. liep de pc helemaal vast en kon niet meer booten
nu heb ik de pc opnieuw geinstalleerd en werken de netwerk pci kaartjes niet
Nu ik een USB adapter erin doe, herkent ie em perfect, DHCP lukt ook.. alleen na een tijdje kapt ie ermee en moet ik dat ding er weer opnieuw inpluggen!

Waar zou dit aan kunnen liggen? ben bang dat het een duur grapje word... :X

edwindijkstra.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Vragen over netwerken horen in Netwer Troubleshooting, als je denkt dat het aan je mobo ligt en dus in PMG thuishoort zijn er een paar dingen die je vergeten bent (zoals exacte specs - WELK mobo, WELKE NICs etc... en een lading zelfwerkzaamheid).

Begin maar eens met bovenstaande dingen voor jezelf op een rijtje te zetten, ga dan eens logisch troubleshooten: werkt NICin kwestie in een andere PC? Werkt deze PC+NIC op een andere locatie wel.

In dat laatste geval (en daar neig ik -op basis weliswaar van deze ontoereikende informatie- naar) is het misschien raadzaam even de aarding van de PC te controleren.

Maar hoe dan ook, zoals het hier staat voldoet deze topic in het geheel niet aan het PMG Beleid :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.