BBned snelheidsverhoging -> elke provider?

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57
Gezien InterNLNet de nieuwe bbned snelheden gaat voorvoeren vraag ik mij af:

wordt straks elke DSL centrale geschikt gemaakt voor ADSL2+? en gaat elke provider dit aanbieden? Dat ik een nieuw modem moet kopen maakt me geen fux0r uit, maar 12 mbit is machtig :)

• KnijnN
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

KnijnN

GroenteBOER!

Beter gaat tiscali ook met een verhoging komen :)

::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 11:41
jah ik hoop dat demon ook mee gaat:)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
In 't geval van KPN-DSL is het de telco (KPN) die het onderneemt en dus gaan alle lijnen.

Bij BBned en Tiscali (BaByXL) is het vaak aan de ISP's en niet een centrale beslissing. BBned & Tiscali hebben ook via de andere ISP's die gebruik maken van hun DSL-netwerk geen directe binding met de consument, alleen met de ISP. KPN-DSL heeft wel direct een binding (kijk maar naar facturatie) met de consument daar integen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Is er al informatie over dat demon eventueel ook mee gaat in deze snelheidsverhoging?

• KnijnN
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

KnijnN

GroenteBOER!

bjck schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:00:
In 't geval van KPN-DSL is het de telco (KPN) die het onderneemt en dus gaan alle lijnen.

Bij BBned en Tiscali (BaByXL) is het vaak aan de ISP's en niet een centrale beslissing. BBned & Tiscali hebben ook via de andere ISP's die gebruik maken van hun DSL-netwerk geen directe binding met de consument, alleen met de ISP. KPN-DSL heeft wel direct een binding (kijk maar naar facturatie) met de consument daar integen.
BBned en Tiscali (BaByXL) zullen toch ook mee moeten gaan in de verhogingen. Als bijna elke provider aan het verdubbelen is kunnen ze natuurlijk niet achterblijven. Zo is het voorheen volgens mij ook gegaan.

::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

"BBned is met diverse providers in gesprek" las ik in het atrikel. Blijkbaar geldt het niet automatisch voor elke provider dus.

Ik heb Demon een mailtje gestuurd met de vraag of zij deze ronde ook mee gaan doen. Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 16-09-2005 09:26 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 23:40
Ik kreeg van Xs4all het volgende weinig-zeggende mailtje op mijn vraag over eventuele snelheidsverhogingen van mijn Power ADSL verbinding (die via BBned loopt):
Het is niet bij ons bekend dat BBned snelheidsverhogingen gaat doorvoeren. Mocht dit gaan gebeuren dan informeren wij onze klanten hier uiteraard over.
Toch altijd jammer dat ISPs altijd zo vaag blijven totdat e.e.a. 100% zeker is :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mr Magic schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:24:
Ik kreeg van Xs4all het volgende weinig-zeggende mailtje op mijn vraag over eventuele snelheidsverhogingen van mijn Power ADSL verbinding (die via BBned loopt):

[...]

Toch altijd jammer dat ISPs altijd zo vaag blijven totdat e.e.a. 100% zeker is :)
Jammer maar wel begrijpenlijk vind ik. Mensen willen altijd gelijk rechten ontlenen aan uitspraken als deze in hun voordeel zijn ;)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 23:40
Bor de Wollef schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:33:
[...]

Jammer maar wel begrijpenlijk vind ik. Mensen willen altijd gelijk rechten ontlenen aan uitspraken als deze in hun voordeel zijn ;)
Rechten niet, maar ik ben wel benieuwd wat Xs4all gaat doen met de Power ADSL abbo's als de Fast abbo's naar 12 Mbit gaan.

In het verleden was het Power abbo 119 (!) euro per maand. Toen is dit in reactie op prijsverlagingen bij andere ISP's verlaagd naar 84,95 per maand.

Een tijdje later werd het Fast abbo dat via KPN loopt verhoogd naar 8/1 Mbit en zijn de prijzen gelijk getrokken naar 79,95 maand voor zowel Fast als Power.

Nu gaat Fast naar 12/1 Mbit, dus zullen ze of mee moeten gaan met de snelheid of de prijs van het Power abbo moeten verlagen, anders ga ik toch echt wel overstappen van Power naar Fast.

Overigens heb ik ook gevraagd of dit kan met minimale downtime en hierop kreeg ik het volgende antwoord:
De overstap naar het kpn-adsl netwerk verloopt nu nog niet echt soepel. U zult dus rekening moeten houden met een downtime van een paar dagen.
Ik dacht dat telco-telco migraties tegenwoordig ook binnen een dag geregeld konden worden?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Mr Magic schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:02:
[...]
Ik dacht dat telco-telco migraties tegenwoordig ook binnen een dag geregeld konden worden?
Kàn inderdaad. Maar blijkbaar is de ervaring van XS4all dat het zelden gaat zoals gepland. Je moet dus rekening houden met downtime, heb je geluk gaat het ongemerkt.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:24
cowgirl schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:06:
[...]

Kàn inderdaad. Maar blijkbaar is de ervaring van XS4all dat het zelden gaat zoals gepland. Je moet dus rekening houden met downtime, heb je geluk gaat het ongemerkt.
Tjsa er gaat nog wel eens iets mis, maar het is wel een feit dat er steeds meer behoefte is aan migraties, dan kan zijn op hetzelfde netwerk maar een nieuwe ISP of naar een ander netwerk.
Meer mensen hebben immers al ADSL en willen upgraden/downgraden of overstappen naar een ander.
ADSL2+ versterkt dit alleen nog maar.
BBned geeft zelf al op hun website aan dat er meer ISP's ADSL2+ gaan verkopen. Niet iedere provider is er snel bij dus het gaat in stapjes.
TweakDSL komt als ik het goed begrepen heb deze maand met nog meer aanbiedingen.
Ze hadden al een Tiscali actie maar dat is niet op het BBned netwerk.

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:23
Mr Magic schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:02:
[...]
Gisteren heb ik gesproken met de xs4all helpdesk en die vertelde mij dat een telco-telco migratie een downtime van ongeveer een half uur met zich meebracht, beetje vreemd dat er hier over dagen gesproken word.
Pagina: 1