Toon posts:

[netwerk/internet] Uitvallen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hoogste abbo van mijn provider (@Home). Ik heb thuis 3 pc's. Ik maak gebruik van een router. (U.S. Robotics Broadband Router (Model # 8003 , 1.04 08 )) Die heb ik vandaag nieuw gekocht. Omdat mijn vorige router (UNEX) elke keer uitviel.

Ik had totaal geen internet & netwerk meer, kon ook niet in configuratie van mijn router komen. De router stond gewoon aan dan en de ledjes stonden aan zoals ze hoorden. Maar ik moest dan de stroom eraf halen, erin doen. Whoppa deed het weer. 1 keer is niet erg. Het is niet leuk magoed. Dat dacht ik 2 jaar geleden. Ik ben nu 2 jaar verder en het is een gewoonte. Deze week heb ik al weer dan 10 keer per dag de stroom van mijn router gehaald omdat die elke keer uitviel. Ik heb echt alles gedaan. Ik heb nieuwe bedrading aangelegt in huis. Ik heb in elke pc nieuwe ethernet kaarten in gedaan. Ik heb elke pc opnieuw geinstalleerd. (op ten duur ben je zo wanhopig dat je zelfs de dingen gaat doen waar je niet van uit gaat, zoals softwarematig) Ik volg zelf ICT en zelfs mijn leraren wisten het niet.

Om even terug te komen op mijn router die ik net nieuw heb (om even te zeggen dat dit mijn derde router is) vanacht om iets over 12en viel internet weer uit. Ik dacht echt dit kan niet. Ik word hier niet goed van. Zelfde als altijd. stroom eraf halen en dan doet die het weer. Nu ga ik morgen mijn provider opbellen of ze een nieuwe modem zouden kunnen opsturen. Bij de MyCom zeiden ze dat het ook aan mijn modem zou kunnen liggen. Als dat het niet is. Weet ik het echt niet meer. Ik heb zelf het idee dat misschien aan 1 van de pc's ligt. Maar wat dan. Hoe kan het? Kan het zijn dat 1 van de pc's stroom lekt en zo invloed heeft op de router/netwerk/internet? Ik heb genoeg haren uit mijn hoofd getrokken om er gek van te worden. Iemand met hetzelfde probleem (gehad) Iemand een oplossing voor die helse probleem?

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :| ;( :'( |:(

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Wat gebeurt er als je 1 pc rechtstreeks aansluit op het kabelmodem ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Motorola modem? misschien een mogelijkheid dat je gaat checken of de toegeleverde spanning van de adapter wel goed genoeg is(modem)? ik zou sowieso ff bellen met @home, als het goed is kunnen ze zo ff je modem uitlezen. mogelijk komt het door het wisselen van de upstream.

Wat ook heel belangrijk is wat ben je aan het doen op het moment dat de router, als het ware vastloopt?
Heb je contact gehad met de fabrikant van de router?

Misschien iets mis met de configuratie of een DNS cache die volloopt. Er zijn genoeg mogelijke oorzaken iig.

@chazerboy

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, kijken of er dan uberhaupt problemen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 18:09 ]

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
Dit probleem komt mij zeer bekend voor.. Ik had hier voorheen ook altijd last van.. Heb je al geprobeerd de router op een andere plek in het huis te plaatsen (Het liefst niet op een zolder/kelder etc..), want het kan zijn dat je op de plek waar die nu staat piekstroom of iets dergelijks krijgt, en dat dan je router het begeeft. Dit heeft mij namelijk ook al talloze routers gekost...

Verwijderd

Problem? schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:08:
Dit probleem komt mij zeer bekend voor.. Ik had hier voorheen ook altijd last van.. Heb je al geprobeerd de router op een andere plek in het huis te plaatsen (Het liefst niet op een zolder/kelder etc..), want het kan zijn dat je op de plek waar die nu staat piekstroom of iets dergelijks krijgt, en dat dan je router het begeeft. Dit heeft mij namelijk ook al talloze routers gekost...
K geloof dat hij zelfs al nieuwe bedrading heeft, als je de startpost nou ook gelezen had 8)7

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
Bedrading maakt niets uit als je last van piekstroom hebt hoor ;) Heb ik toen namelijk ook al geprobeerd.. En ik vraag ook niets over zijn bedrading, ik vraag iets over het verplaatsen van de router.. :P

• bonooman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
teveel connecties kan router/modem ook crashen - spyware of p2p proggies misschien?
Pagina: 1