Problemen met DNS op @home *

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ja ik word nu weer schijtziek van @home..
hebben ze op de een of andere manier weer voor elkaar gekregen om hun routers te resetten oid.. iig werken maar 1 op de 100 sites ofzo..
rest krijg ik allemaal een dns error..

dus ik vroeg me af of er een manier was om voor eens en voor altijd van dit probleem af te zijn, en vond een prachtige lijst met dns servers en hun ip's.

dus nu ben ik daarmee aan de pruts gegaan, en heb nu zowel in me router als bij me eigen pc een aantal van die dns servers ingesteld (meerdere zodat als 1 het niet doet, er iig een backup is)

anyway..
na een half uurtje prutsen is er nog niks veranderd..
sites werken nog steeds niet, en ik maak dus blijkbaar geen verbinding met die (Goede) dns' servers..
wat doe ik fout?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Je kunt checken welke DNS-servers je gebruikt via cmd -> ipconfig /all.

Gewoon in de router instellen en op je PC op automatisch zetten.

• BasieP
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:10:
Je kunt checken welke DNS-servers je gebruikt via cmd -> ipconfig /all.

Gewoon in de router instellen en op je PC op automatisch zetten.
mja.. nogmaals:
ik heb zowel in me router als op me eigen pc ingevoerd.
en ja ook gecheckt..

en nogmaals nogmaals:
het werkte niet

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:08

Rmg

of zelf een dns servertje gaan draaien :Y)

Verwijderd

BasieP schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:12:
[...]

en nogmaals nogmaals:
het werkte niet
Als je op een vraag niet het juiste antwoord krijgt, moet je je afvragen of je wel de juiste vraag stelt...

"Het werkte bij mij ook wel eens niet, maar nu wel"

* start
* uitvoeren
* cmd
* ipconfig /flushdns (voor de zekerheid)
* tracert www.google.nl (post resultaat)
* tracert "niet werkende site"

en natuurlijk

* ping "nieuwe dns1"
* ping "nieuwe dns2"

Als inderdaad @home netwerkproblemen heeft, dan is de vraag in eerste instantie al of je een andere dns server kunt bereiken (maar aangezien je aan het posten bent, is het probleem wellicht iets anders?).

• BasieP
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:20:
[...]
*knip hoop naab zooi*
Als inderdaad @home netwerkproblemen heeft, dan is de vraag in eerste instantie al of je een andere dns server kunt bereiken (maar aangezien je aan het posten bent, is het probleem wellicht iets anders?).
mensen, als ik post dat iets aan @ home ligt mag je dat voor waar aannemen.
bovendien ben ik geen naab, en weet ook hoe ik dit moet controleren.

de vraag echter was niet OF het aan @home lag, maar de vraag was, hoe ik op een @home verbinding fatsoenlijk een andere DNS instel (die dus ook werkt)

verder heb ik inmiddels een groot aantal dns adressen geprobeerd, van o.a. de TU en UU en kan met zekerheid zeggen dat deze wel correct zijn..
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:22:
Tja ik heb ook @home maar nog never nooit problemen gehad met DNS-servers... Wat gebeurt er als je deze op automatisch zet in je router?
dat stonden ze dus. dan krijg ik automagisch de dns van @home zwolle.. dat is... *kijkt in grote dns file*.... een van deze:
proxy1.zwoll1.ov.nl.home.com [212.120.66.194]
proxy2.zwoll1.ov.nl.home.com [212.120.66.195]
proxy3.zwoll1.ov.home.nl [213.51.129.131]
proxy4.zwoll1.ov.home.nl [213.51.129.132]
proxy5.zwoll1.ov.home.nl [213.51.129.133]

[ Voor 64% gewijzigd door BasieP op 15-09-2005 23:25 ]

Verwijderd

Tja ik heb ook @home maar nog never nooit problemen gehad met DNS-servers... Wat gebeurt er als je deze op automatisch zet in je router?

Verwijderd

Tegen beter weten in:

nslookup
server <welke dnsserver je ook wil testen>
<hostnaam>

Krijg je een reply kun je de dns server gebruiken, krijg je geen reply, dan niet.

Maar de meeste ISPs staan alleen dns requests toe vanaf hun eigen netwerk.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Had ik rond ~ 16:00 ook even last van, rustig afwachten is het devies. :)

Ik gebruik 213.51.129.37 en 213.51.144.37, overigens.

offtopic:
En "getief" in een topictitel? :X

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
Zwolle is / was een storing aan de gang. (net als een deel in Frieland overigen "klanten kunnen problemen onder vinden met hun verbinding" "Geen ivr bericht geplaats")
maw. afwachten.

Dit zijn trouwers de DNS servers die ik gebruik (ook @Home)
213.51.144.37
213.51.129.37

[edit]
Bel morgen voor een computer update, mms dat het helpt (al weet je dat nooit zeker aangezien Zwolle op bacc draait en joint-d voor dhcp, (al heb ik geen flauw idee wat het verschil is, de eerste heeft vaker storing)

[ Voor 32% gewijzigd door Suepahfly op 15-09-2005 23:37 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 18:40
Suepahfly schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:35:
Zwolle is / was een storing aan de gang. (net als een deel in Frieland overigen "klanten kunnen problemen onder vinden met hun verbinding" "Geen ivr bericht geplaats")
maw. afwachten.

213.51.144.37
213.51.129.37

[edit]
Bel morgen voor een computer update, mms dat het helpt (al weet je dat nooit zeker aangezien Zwolle op bacc draait en joint-d voor dhcp, (al heb ik geen flauw idee wat het verschil is, de eerste heeft vaker storing)
Uit m'n hoofd gezegd zijn dat de enige 2 dns-en die je moet hebben van @home. Dus vul die vast in in je router en het moet dan wel werken.

Suepahfly:
Ben jij nou helpdesker, of hang je zo vaak aan de lijn dat je dat allemaal al weet :?

[ Voor 28% gewijzigd door cryforhelp op 15-09-2005 23:42 ]

• BasieP
Suepahfly schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:35:
maw. afwachten.

213.51.144.37
213.51.129.37

[edit]
ah onze helpdesker :) (was jij toch?)
oke het is wel geen antwoord op me vraag, maar toch bedankt.. :)
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:30:
Tegen beter weten in:

nslookup
server <welke dnsserver je ook wil testen>
<hostnaam>

Krijg je een reply kun je de dns server gebruiken, krijg je geen reply, dan niet.
weet niet precies wat ik zou moeten zien, behalve dat hij eerst dns naam/adres laat zien van me huidige dns. (die klopt)
daarna krijg ik hele lijst met telkens zelfde ip adres van de host die ik invul (reply dus)
waarna ik deze ook maar heb toegevoegt bij dns lijst (in me tcp/ip settings etc.)
zelfs nadat ik hem bovenaan had gezet, en daarna gereboot, werkte hij nog niet... :S
Maar de meeste ISPs staan alleen dns requests toe vanaf hun eigen netwerk.
mm das kut.. ik zal eens kijken of ik te weten kan komen wat @home doet..
edit: oei dat weet Suepahfly natuurlijk ook wel... toch? *kijkt vragend*

anyway:
even compleet los van @home dan..
waarom, werken andere dns dingen niet?

Verwijderd

Graag op z'n minst in de topictitel de schijn ophouden dat het hier een nette boel is.

• BasieP
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:53:
Graag op z'n minst in de topictitel de schijn ophouden dat het hier een nette boel is.
ja pap.. :X ;)

• MasterMike
  • Laatst online: 24-12-2025
Ja, er zijn problemen bekend bij @home ze zijn met het netwerk bezig geweest. Dus gewoon even rustig af wachten en anders gewoon even @home bellen en deze zullen je dan vertellen dat er een storing gaande is en dat je even af dient te wachten. 1 avond geen internet lijkt me toch ook niet zo'n probleem van de 365 dagen. En ja een netwerk vernieuwen kan er voor zorgen dat er problemen optreden.

[ Voor 12% gewijzigd door MasterMike op 16-09-2005 00:00 ]

• BasieP
MasterMike schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:59:
Ja, er zijn problemen bekend bij @home ze zijn met het netwerk bezig geweest. Dus gewoon even rustig af wachten en anders gewoon even @home bellen en deze zullen je dan vertellen dat er een storing gaande is en dat je even af dient te wachten. 1 avond geen internet lijkt me toch ook niet zo'n probleem van de 365 dagen. En ja een netwerk vernieuwen kan er voor zorgen dat er problemen optreden.
helemaal mee eens.. ALS het idd 1 dag was...
het gebeurd hier elke maand wel 1/2 dagen.. en word er schijtziek van..
trouwens werkt een maat van mij soort van bij @home, (helpt met migraties) en die zegt ook dat ze gewoon slechte plannen hebben, en dat er soms gewoon binnen 24 uur dns servers gewisselt worden (dus voordat 100% zeker is dat alle dns'en geupdate zijn)

• BasieP
nou inmiddels meer dan een halve week geleden, en NOG STEEDS kan ik een groot aantal sites niet bezoeken, waaronder die van mijn school (windesheim.nl)

deze sites doen het ergens anders wel.

iemand nog tips buiten @home bellen? want dat heb ik al 3x gedaan tegen dat veel te hoge tarief, en ze blijven zeggen dat het aan mij ligt.. maar ze kunnen me niet vertellen waarom de helft van de sites het dan wel doet (waaronder got)
wat mij wel opvalt is dat het vooral de grote sites zijn die het wel doen. de kleintjes/onbekenden en prive sites werken niet (een deel ervan dan)

hoe los ik dit op?

edit: inmiddels ook al weer een aantal dagen op @home dns servers (ingesteld bij router)
FireWurX schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:41:
[...]

plaatjes doen het gewoon hier? :?
en toen kwam ik er achter dat ook imageshack.us het niet doet :(

[ Voor 24% gewijzigd door BasieP op 19-09-2005 23:28 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BasieP schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:22:
[...]
<knip>

verder heb ik inmiddels een groot aantal dns adressen geprobeerd, van o.a. de TU en UU en kan met zekerheid zeggen dat deze wel correct zijn..

<knip>
Dan gebruik je toch lekker die en is je probleem opgelost. Ik snap niet waar je zo moeilijk over doet.... Sommige DNS-servers staan inderdaad geen requests toe vanuit een ander netwerk, maar aangezien je deze al getest hebt vanaf je @home verbinding gaat dit werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Question Mark op 20-09-2005 11:14 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• BasieP
Question Mark schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:12:
[...]
Dan gebruik je toch lekker die en is je probleem opgelost. Ik snap niet waar je zo moeilijk over doet.... Sommige DNS-servers staan inderdaad geen requests toe vanuit een ander netwerk, maar aangezien je deze al getest hebt vanaf je @home verbinding gaat dit werken.
kuch * lezen *kuch*
ik heb ze geprobeerd, maar ze werken niet..

Verwijderd

ik heb nu al 2 dagen hetzelfde probleem met chello !
zou niet weten waar het aan moet liggen.
heb ook al helpdesk gebeld maar die weten het ook niet :S
andere dns werkt ook niet.

heb alles al geprobeerd: andere computer, geen router, alles gereset enz

als ik eenmaal op een site geweest ben doet hij het ook goed

*als ik 1e keer een site open werkt het niet
*als ik daarna nog een keer naar dezelfde site gaat werkt hij soms wel :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 18:00 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Probeer anders de dns server van xs4all, hebben bij mij altijd goed gewerkt voor ik mijn eigen dnsserver heb opgezet.

194.109.6.66, 194.109.9.99 en 194.109.104.104.

Mochten die het ook niet doen: 83.137.144.50 is die van mij zelf

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• BasieP
Pim. schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:26:
Probeer anders de dns server van xs4all, hebben bij mij altijd goed gewerkt voor ik mijn eigen dnsserver heb opgezet.

194.109.6.66, 194.109.9.99 en 194.109.104.104.

Mochten die het ook niet doen: 83.137.144.50 is die van mij zelf
darn ik zie eindelijk een verandering optreden.. helaas niet helemaal wat ik wil.. :P
als ik die adressen van xs4all probeer dan werkt er niks meer (dus got ook niet) ik ga nu die van jouw proberen.

iig duurt het resolven vet lang (voordat ie zegt dat ie het niet doet)

edit:
en die werkt als ene tiet :)
woei! en nu ga ik boos @home bellen dat ze eikels zijn en geen dns adressen moet blocken :@ verder ga ik ze ff vertellen dat hun eigen dns server aars zuigt en dat ze daar homo's zijn door mij dat niet te vertellen :X :P

[ Voor 18% gewijzigd door BasieP op 20-09-2005 20:43 ]

Verwijderd

yup bij mij werkt chello ook weer met een dns van ut twente :)

• r0b
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

BasieP schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:41:
woei! en nu ga ik boos @home bellen dat ze eikels zijn en geen dns adressen moet blocken :@
Doen ze ook niet.
verder ga ik ze ff vertellen dat hun eigen dns server aars zuigt en dat ze daar homo's zijn door mij dat niet te vertellen :X :P
Zeer tactisch, ik hoop dat je snel een andere ISP gaat lastig vallen met dit soort pubergelul in plaats van @Home. :Y)

195.206.104.13 is nog een public DNS server, en er zwerft ergens op GoT nog wel een lijst rond met OpenRSC's DNS servers (waarvan een aantal al wel down zijn, though).

Ik heb zelf zeer incidenteel last van een wegvallende DNS server bij @Home, o.a. met dank aan de caching DNS in m'n router.

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 21-09-2005 12:40 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Ik gebruik op verschillende locaties en aansluitingen de volgende DNS servers 216.116.96.2 en 216.116.96.3. Zowel op @home en Chello altijd kunnen gebruiken op Chello nog steeds aangezien een vriend van me nog steeds op me site komt en met mij zit te MSNen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Pagina: 1