Toon posts:

Versatel op KPN: onbereikbare webpagina's/services

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een probleem met msn en hotmail, ik kan niet naar de hotmail site toe om me inbox te chekken, en op msn ben ik erachter gekomen dat mensen mijn berichten niet ontvangen en ik hun berichten niet ontvang :/ en verder doet mijn internet het goed (temminste dat denk ik van wel want ik kan verder naar alle sites toe). iemand suggesties?

alvast bedankt.

greetz, DioXx

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik weet alleen dat MSN vaak zuigt en dan vaak berichten om wat voor vage reden niet aankomen. Soms krijg je daar een auto. bericht van en soms ook niet en komt de helft niet bij je gesprekspartner aan.
Ook gebeurt het vaak dat je een auto. bericht krijgt dat je messages niet aankomen terwijl ze wel aankomen...

Maar wat voor foutmelding krijg je als je naar www.hotmail.com surft? is je host file niet veranderd door spyware/virus etc?

Verwijderd

Dit heb ik ook een tijdje gehad, lag destijds aan mijn router die vastliep. Maar toen deed het hele internet het niet... Berichten kwamen toen ook niet altijd aan.

Heb je ook dat je plotseling wordt afgemeld?

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:06:
Ik weet alleen dat MSN vaak zuigt en dan vaak berichten om wat voor vage reden niet aankomen. Soms krijg je daar een auto. bericht van en soms ook niet en komt de helft niet bij je gesprekspartner aan.
Ook gebeurt het vaak dat je een auto. bericht krijgt dat je messages niet aankomen terwijl ze wel aankomen...

Maar wat voor foutmelding krijg je als je naar www.hotmail.com surft? is je host file niet veranderd door spyware/virus etc?
als ik er heen wil gaan krijg ik eerst een wit scherm, en dan na een tijdje krijg ik de melding: Alert The operation timed out when attemption to contact www.hotmail.com.
en ik denk niet dat me host aangetast is want me antivir virus scanner staat altijd aan.
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:08:
Dit heb ik ook een tijdje gehad, lag destijds aan mijn router die vastliep. Maar toen deed het hele internet het niet... Berichten kwamen toen ook niet altijd aan.

Heb je ook dat je plotseling wordt afgemeld?
heel af en toe heb ik dat, maar dat had ik voor dit alles ook al.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 23:15 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je nou surft naar http://166.63.208.158

Werkt dat wel? zo niet, is er een probleem met de routing? kan je een tracert uitvoeren op www.hotmail.com of op http://166.63.208.158

Gebruik je een proxy server?

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 15-09-2005 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:20:
Als je nou surft naar http://166.63.208.158

Werkt dat wel? zo niet, is er een probleem met de routing? kan je een tracert uitvoeren op www.hotmail.com of op http://166.63.208.158

Gebruik je een proxy server?
alle links doen het niet :/

wat is een proxy server?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

kan je een dos box openen (start->run-> type in: cmd )
type nu in die dos box: tracert www.hotmail.com en post dan eens het resultaat hier.

Verwijderd

Als je niet weet wat een proxy is, heb je die vast niet ingesteld :).

Een heel vreemd probleem... Heb je andere sites waar je niet kunt komen?

Doe eens start -> uitvoeren -> cmd -> enter. Voer dan het commando tracert en daarachter het ip-adres wat zojuist genoemd is.

Edit: te laat :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:26:
kan je een dos box openen (start->run-> type in: cmd )
type nu in die dos box: tracert www.hotmail.com en post dan eens het resultaat hier.
er kwam dit: tracet wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Verwijderd

Verander dit dan in (als ik het goed heb) c:\windows\system32\tracert.exe

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:34:
Verander dit dan in (als ik het goed heb) c:\windows\system32\tracert.exe
srry ik volg je even niet wat moet ik veranderen?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Er staat ook tracert en geen tracet.

Trouwens, heb je ook download-programma's op de achtergrond draaien? Dit komt mij heel erg bekent in de oren voor doordat sources te hoog ingesteld zijn.

Sluit die dingen dan even af en kijk of het daaraan ligt.
Mja, als je ze niet draait dan heb ik voorlopig genoeg gezegd! ;)

Verwijderd

ipv alleen tracert moet je dat daarin veranderen. dus cmd -> enter en dan in het nieuwe venster dat hele pad intikken en daarachter www.hotmail.com of dat ip-adres.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

c:\windows\system32\tracert.exe www.hotmail.com

dat invoeren in de dos box, en de uitvoer daarvan hier posten :D

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg nu bezig met traceren van de route naar (een IP) via maximaal 30 hops
en er verschijnen nu allemaal dingetjes onder elkaar.
ow en nu zegt ie trace is voltooid

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

kan je een screendump maken en plaatsen ;)?

en staan er wel IP adressen ?

Verwijderd

Ik heb het idee dat je internet explorer verneukt is...

Download firefox eens en probeer het dan nog een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:45:
Ik heb het idee dat je internet explorer verneukt is...

Download firefox eens en probeer het dan nog een keer.
dat gebruik ik al ;)
n00bs schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:44:
kan je een screendump maken en plaatsen ;)?

en staan er wel IP adressen ?
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/9665/dingetje9us.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 23:48 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik snap niet zo goed jouw tracert! ziet er ZEER wazig uit :?

Maak je gebruik van een router? want bij hop 1 heb je al een Time-Out :?
Heb je jouw netwerk wel goed geconfigureerd?

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:01:
Ik snap niet zo goed jouw tracert! ziet er ZEER wazig uit :?

Maak je gebruik van een router? want bij hop 1 heb je al een Time-Out :?
Heb je jouw netwerk wel goed geconfigureerd?
weet ik niet mijn broer is wel handig met computers en heeft alles gedaan (maar die ligt nu te slapen) dus kan ik hem nix vragen.... ik zal hem er morgen wel ff naar laten kijken en als hij er dan ook niet uitkomt kom ik weer trug bij jullie ;)
(ik ga nu ook slapen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 00:04 ]

Verwijderd

Even een kickje.

Ik denk dat bijna hetzelfde probleem heb. Niet zozeer dat ik niet op MSN kan komen (wel met enige vertraging, maar dat sites als Hotmail volkomen onbereikbaar zijn. Ook is de inlogpagina van Postbank.nl onbereikbaar en VPN verbindingen opzetten is ook onmogelijk. Met andere woorden: HTTPS en andere beveiligde verbindingen zijn onmogelijk om te gebruiken.

Tracert geeft aan dat ik 4 time-outs heb.

Verder van alles geprobeerd:
  • PC scannen op virussen en spyware.
  • Standaard settings voor IE
  • Router gereset (Draytek Vigor 2600, met laatste firmware)
  • Router vervangen door Alcatel SpeedTouch USB modem
  • USB modem direct op telefoonlijn, zonder tussenkomst van splitter
Het leuke, is dat op alle pc's in het netwerk zich dezeflde situatie voordoet.

Ik heb een vaag vermoeden dat het te maken heeft met de snelheidsupgrades van KPN die vorige week zijn aangekondigd en waarschijnlijk vanaf deze week worden doorgevoerd. Sites als XS4ALL geven melding van onderhoudswerkzaamheden aan de centrales.

Ik zag dat TS ook ADSL via Versatel heeft, same like me.

Is er iemand die kan helpen met ons/mijn probleem of zou kunnen bevestigen dat het aan een centrale van KPN zou kunnen liggen?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06

Tarin

Just plain weird.

Hier ook slechte bereikbaarheid van zo'n beetje 1/4e deel van het internet, ofzo.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:14:
Even een kickje.
[...]

Ik heb een vaag vermoeden dat het te maken heeft met de snelheidsupgrades van KPN die vorige week zijn aangekondigd en waarschijnlijk vanaf deze week worden doorgevoerd. Sites als XS4ALL geven melding van onderhoudswerkzaamheden aan de centrales.
Zou leuk zijn, maar op infostukje op de site van XS4ALL staat geen andere datum dan 'nog dit jaar', dus ik verwacht dat die upgrade nog even duurt.

Ik heb zelf overigens inmiddels ook diverse alternatieve DNS'en uitgeprobeerd, maar aangezien een ping wel een IP-adres geeft maar daarna uittimed, zal het daar niet aan liggen.
Ik zag dat TS ook ADSL via Versatel heeft, same like me.

Is er iemand die kan helpen met ons/mijn probleem of zou kunnen bevestigen dat het aan een centrale van KPN zou kunnen liggen?
Wij ook vanaf Zonnet (Versatel tegenwoordig). Van alles onbereikbaar (oa. icq, msn, hotmail, trouw.nl (ik wil m'n sudoku!). Versatel.nl overigens ook, maar ik kan wel gewoon m'n (zonnet-)mail binnen halen. Mijnpostbank.nl werkt hier overigens wel goed :?.
Ik heb de helpdesk gebeld (lokaal tarief trouwens, netjes van die mensen), en na mezelf door een 5-lagig menu te hebben geworsteld kreeg ik iemand aan de lijn die me kon vertellen dat er sinds gisteravond een storing in het KPN-netwerk zit, en dat ze er mee bezig zijn. Eigenlijk had ik gehoopt dat het vanavond wel weer zou werken, maar goed. Het is niet anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 17-09-2005 00:10 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

*update*
Het werkt hier nog steeds niet fatsoelijk, en ik heb zojuist KPN gebeld.
Die wisten me te vertellen dat er inderdaad problemen bekend zijn van Versatel-klanten die op het KPN-netwerk zitten, en gaven de schuld aan Versatel.

Overigens is ook de uploadsnelheid versprongen van 512 naar 256 (lite abo'tje).

*edit*

En Versatel wist me te vertellen dat het een probleem is tussen KPN en Versatel in. Sinds vrijdagochtend is het als 'hoogste-prioriteit'-probleem gemerkt en zijn ze er naar het schijnt hard aan aan het werk.

M'n snelheidsprobleem zou wat langer kunnen duren, dat ligt bij KPN en wordt door hen gecontroleerd/opgelost.

[ Voor 36% gewijzigd door Tarin op 17-09-2005 09:38 ]

Verwijderd

Van de Versatel site:

Storing Versatel Go, Lite, Basis en Extra diverse Regio's (17-09-2005)Storing Versatel Go, Lite, Basis en Extra diverse Regio's (17-09-2005) Klanten met het Versatel Go, Lite, Basis en Extra abonnement kunnen in de diverse regio's problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding. De storing zal zo spoedig mogelijk worden verholpen. Begintijd: 11:45 Verwachte eindtijd: onbekend. Versatel biedt haar excuses aan voor eventueel ongemak.

Storing Versatel Go, Lite, Basis en Extra diverse Regio's (16-09-2005)Klanten met het Versatel Go, Lite, Basis en Extra abonnement kunnen in de diverse regio's problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
De storing zal zo spoedig mogelijk worden verholpen.
Begintijd: 09:00
Verwachte eindtijd: 16:00
Versatel biedt haar excuses aan voor eventueel ongemak

Ik begin verdomd weinig vertrouwen in Versatel te krijgen. Zie onder andere het volgende topic over hun tactiek om mensen van het KPN netwerk naar het Versatel netwerk te krijgen:

[Versatel/Zonnet] Eigen netwerk verplichting?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1052251/3

Een quote van abacaxi uit dit topic:
Woooooowww. Ik weet ik heb nog niet klaar met uitzoeken maar er-gens heb ik zo het vermoeden dat ik beet heb in deze thread. Mijn geval:

Al enige jaren heb ik zonnet-lite, zoals jullie bekend een abbo op het KPN-netwerk. Toen was dat alles nieuw en was er niet veel bekend over de werkwijzen van toen-zonnet-nu-versatel. Zonnet lite werkte prima, zolang je geen enkele vorm van support nodig had. @#$@##%##$@#$%#$ wat was dat een zooi met die installatie.

Sinds in ieder geval een tweetal weken doet mijn internet raar: allerlei pagina's zijn niet-beschikbaar of lader zééér traag. Ik dacht eerst: het zal wel aan 's werelds-grootste-leverancier-van-OS-sen- liggen, vandaar een verse install maar nee hoor. Als Versatel inderdaad lite abbo's van KPN naar hun eigen netwerk overzet: hmmmz dat kon het dan wel eens zijn, nietwaar?

Ook ik ben gebeld met iemand (geen idee meer wie) die zei dat hij nu automatisch mijn abbo naar dit of dat kom omzetten, no way dat het versatel netwerk is genoemd. Ik heb gezegd dat ik niets veranderd wilde hebben. Ik heb ook niks getekend of wat dan ook.

Tijd voor grondig onderzoek..
Zijn probleem is langer bezig, maar door de rest dezelfde situatie hier

Ook het feit dat Versatel hun beloofde 20 mbit + live voetbal grotendeels niet waar kan maken ondermijnt mijn vertrouwen in Versatel.

Tijd voor een "[Versatel] Meldt uw problemen hier"-topic?

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Mhjaah Warthog, thnx voor de info ook in de andere thread. Waarschijnlijk heb ik toch vnl hiermee te maken, vorige week had ik hier en daar een probleempje maar gister en vandaag is het idd 3x niks. Ergste is de Windows upgrade, die is echt nodig bij mij en ik kom er niet op. Gelukkig doen Panda-upgrade en Adaware-upgrade enzo het wel..

Ik heb 98se op een andere schijf nog maar eens teruggehangen en die doet exact hetzelfde: halve internet plat. Die 98se configuratie draaide anders altijd perfect, dussssss.

Verwijderd

hier heb ikook de problemen.ook doet voipbuster het but, het wordt opde meest wouse momenten een zingende zaag,en ooka slik iets upload via FTP naar een eigen server waarvanik echt wel weet dat de up/download stabiel is zie ik gewoon de KBPS schommelen tussen de 9 Kb en de 29 Kb (nee sneller wili het vreemd genoeg niet.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Goed, hier werkt het nog steeds niet fatsoenlijk. Diverse websites onbereikbaar (trouw.nl, hotmail, versatel.nl, penny-arcade.com eva), msn en icq werken beiden niet, Google Talk ook niet. Skype wel (in iedergeval inloggen).

Ik heb overigens de storingspagina van Versatel gevonden, die staat op een andere server (www2), en daar kan ik wel bij.

Er was een storing op het 20mbitgebeuren, en dit stond er nog steeds:

Storing Versatel Go, Lite, Basis en Extra diverse Regio's (17-09-2005)
Storing Versatel Go, Lite, Basis en Extra diverse Regio's (17-09-2005) Klanten met het Versatel Go, Lite, Basis en Extra abonnement kunnen in de diverse regio's problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
De storing zal zo spoedig mogelijk worden verholpen.
Begintijd: 11:45 uur.
Verwachte eindtijd:onbekend
Versatel biedt haar excuses aan voor eventueel ongemak.
Nu loopt onze storing al sinds donderdagavond, en hebben ze het hier alleen maar over 'sinds kwart voor twaalf zaterdag', en heel fijn een onbekende eindtijd erbij. Ik ga er vanmiddag maar weer even over bellen, halve informatie geven is ook een vak.

Ik ben overigens ook aan het kijken naar een andere aanbieder, xs4all is dan wel 5 euro per maand duurder, maar heeft wel een fatsoenlijke storingspagina en staat sowieso veel hoger in mijn achting dan die grapjassen van Zonnet/Versatel/Tele2. En je krijgt korting op een Mac Mini, en ons abo loopt ergens in oktober/november af.

En ze hebben en veel vriendelijkere verlengingspolicy:
7. Een ADSL abonnement bij XS4ALL wordt afgesloten voor een periode van 12 maanden, met na deze periode een stilzwijgende verlenging van telkens 1 maand. Bij een opzegging binnen de contractsperiode van 12 maanden worden de resterende abonnementsgelden middels een eindnota aan u in rekening gebracht.
[update]go.icq.com werkt hier inmiddels weer. Ik kan alleen nog niet inloggen :/.

[update]De helpdesk heeft inmiddels een standaard bandje die meldt dat er een storing is tussen KPN en Versatel en dat het zo spoedig mogelijk opgelost wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 19-09-2005 14:12 ]

• abacaxi
@ Tarin: veel succes met die helpdesk, geloof me je zult het bitter nodig hebben. Als ze weer op hun standaard (dure) tarief werken (ze hebben in ieder geval even op lokaal tarief gewerkt) dan zou ik het laten: verspilde tijd en geld. Gelooooooof me.

Die storingsmeldingen komen in de regel pas een halve dag nadat er een probleem is, en vervolgens geven ze verwachte storingstijden die binnen werktijden liggen (of "onbekend"). Sinds in ieder geval vrijdag staan die meldingen er op maar meestal zijn ze dus hooguit half-zinnig.

Kwa half-informeren valt dit wel mee hoor, versatel (en ook zonnet) heeft veeeeeel sterkere staaltjes uitgehaald.

Rant out.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

abacaxi schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:19:
@ Tarin: veel succes met die helpdesk, geloof me je zult het bitter nodig hebben. Als ze weer op hun standaard (dure) tarief werken (ze hebben in ieder geval even op lokaal tarief gewerkt) dan zou ik het laten: verspilde tijd en geld. Gelooooooof me.
Ze draaien nog op lokaal tarief. Was dat niet zo geweest had ik de boel gisteren al opgezegd en een abo bij XS4ALL afgesloten denk ik. Storingen horen niet zo lang te duren, in ieder geval niet als er zoveel abonnees problemen van ondervinden en ze er geen fatsoenlijke melding (even iedereen een mailtje ofzo?) van geven.
Die storingsmeldingen komen in de regel pas een halve dag nadat er een probleem is, en vervolgens geven ze verwachte storingstijden die binnen werktijden liggen (of "onbekend"). Sinds in ieder geval vrijdag staan die meldingen er op maar meestal zijn ze dus hooguit half-zinnig.

Kwa half-informeren valt dit wel mee hoor, versatel (en ook zonnet) heeft veeeeeel sterkere staaltjes uitgehaald.

Rant out.
Ik moet zeggen dat ik nooit problemen met Zonnet heb gehad. Ons doe-het-zelf-pakket kwam in 3 delen aan (eerst modem, daarna splitter, en toen waren ze de krimptang nog vergeten), maar dat was geloof ik de schuld van (toen nog) MxStream. Verder nooit echt zware storingen gehad, hooguit een paar keer een avondje geen internet, maar dat was dan altijd de volgende ochtend ook wel weer opgelost.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik de helpdesk nooit nodig heb gehad, eventuele probleempjes heb ik tot nu toe altijd zelf op kunnen lossen, en ik ga normaal gesproken pas in de telefoon hangen als de verbinding er langere tijd uit ligt.

• abacaxi
Oh, nee, dat klopt, de zonnet-lite verbinding (die ik ook al enkele jaren heb) is doorgaans prima (en blijkt eenvan de, zo niet de, goedkoopste verbindingen voor die snelheid te zijn.), maar de support van zowel ex-zonnet als versatel is ronduit berucht. Nu ja, dit is al vaak genoeg besproken op allerlei plekken, zoals bv het forum dat versatel zelf host :*).

Offtopic:

Twee sterke staaltjes toch nog even:

- Naar de helpdesk bellen voor Fl 0.90 per minuut, 10 minuten in de wacht hangen, wordt na die 10 minuten de verbinding verboken met de mecdedeling "de wachttijd is langer dan 10 minuten, probeer het later nog eens."
- Ik kreeg een paar maanden maar geen bericht wat me wel was beloofd over mijn verbinding die zou zijn opgeleverd, had zelfs het modem al. Vele tientallen guldens helpdesk lichter maar een hoop onzinnige info rijker kreeg ik een lumineus idee: met mijn wachtwoord en gebruikersnaam via een 56k inbel verbinding in proberen te loggen op de zonnet site. Vond ik in een keer de hele berichtgeving.
Zonnet had mij geschreven: u ontvangt bericht op het emailadres waarop u zich heeft aangemeld. Ik had me dus aangemeld op een zonnet 56k emailaccount. Zonnet vertelde niemand dat de correspondentie naar een tbv de nieuwe ADSL verbinding nieuw door hen aangemaakt web-emailaccount ging. Overigens zo ingelogd vond je pas het helpdeksnummer van Fl 0.25 per minuut voor immers betalende ADSL klanten.
10 minuten later had ik mijjn breedbandverbinding aan en sindsdien nooit meer problemen gehad daarmee.

• abacaxi
Update: versatel heeft vandaag klanten verteld dat het probleem opgelost zou moeten zijn. NOT, natuurlijk. En dan als je zegt nog stedds problemen te hebben: "echt waaaar tsjees wat raar nou we zullen er naar kijken."

Even later schijnt er een bandopname voor de storingsmelding te zijn gekomen: "probeer het later nog eens". ROFL.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Yeah..
De storing van afgelopen zaterdag is verdwenen van de storingspagina, maar er staat nu een nieuwe.

Anyway, onze twee storingen (onbereikbare webpages/geen msn/icq en te trage upload) liggen bij KPN, die ons vanochtend gebeld schijnen te hebben en waar ik morgen per post (!) een statusmelding mag ontvangen. De KPN-medewerker die ik aan de telefoon kreeg kon mij niet vertellen wat de inhoud ervan was, fijne vaagheid.

Verder is onze upload volgens de statuspagina van m'n SpeedTouch ingezakt naar 224 kbps (lekker laugisch).

On a more positive note, ik heb nog 10 dagen de tijd mijn abonnement om te zetten naar XS4ALL, wat ook zeker gaat gebeuren. Ik wil een Mac mini met korting :P.

[edit]
Nog geen brief van de KPN. Morgen beter. Hoop ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 21-09-2005 16:17 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Dit lijkt meer op een Versatel topic te worden op deze manier :P Titelfix dan maar.

Verwijderd

't heeft niets te maken met alleen KPN versatel versatel is ook zo brak maar zijn kan nu

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 13:05
Ik heb ook Versatel via het eigen netwerk en sinds een week of 2-3 heb ik ook dat internet er soms plots uitligt. dwz, webpaginas doen het niet, av update ook niet, maar msn wel :?

Nu heb ik ook het probleem dat half internet het niet doet. Slechts een paar sites doen het en misschien niet al dan geheel toevallig zijn dit sites die ik het laatst bezocht heb. Overigens is het probleem op te lossen door mijn modem ff uit en dan weer aan te zetten, maar ik heb het probleem nu voor de tweede keer binnen een paar uur.

Versatel Family abo in Rotterdam Centrum btw.

(tis overigens een Zyxel modem die ik nog overhad van Tiscali. Probleem heb ik echter pas sinds een week of 2)

[ Voor 11% gewijzigd door Benotti op 22-09-2005 02:54 ]

Verwijderd

Even wat input van een kabel gebruiker, regio Amsterdam, Chello. Voornoemde problemen doemen bij mij al weken op en zo ook bij overige gebruikers hier in de buurt. Aangezien de problemen identiek zijn vermoed ik nu toch wel dat er meer aan de hand is dan alleen maar problemen bij induviduele IPS's.

Wat het is weet ik ook niet, maar het lijkt er sterk op dat of, ze zijn bezig met internationale upgrade's, zodat veel meer mensen in het algemeen er last van hebben ongeacht welke provider, of, ze sturen signalen nu op andere frequentie's voor het internet uit, of, de overheid is toch in het geheim aan het klooien. Iets anders kan ik even snel niet voor handen bedenken. Overigens al meerdere malen met Chello kontakt gehad, en het enige wat ik krijg te horen daar, omdat ik achter een router zit, dat ik mogelijk een virus in mijn router heb hangen. Mjah, als dat het geval is dan moet het probleem konstant zijn lijkt me en niet wilekeurig dat de problemen opduiken. Tevens zijn er geen rare netwerk aktiviteiten aan de gang qua dataverkeer en de pc's draaien hier schoon, vrij recente installs.

Al met al, go figure it out. Wat ik wel vreemd vind is dat bij onderzoek bij meerdere gebruikers hier in de buurt, de problemen nooit tegelijk ontstaan bij de diverse gebruikers. Vanavond sprak ik een vriend in Zaandan, ook Chello gebruiker, en die krijgt nu ook ineens last, na weken van storing gehad te hebben op de tv zenders. Of de commerciele zenders gaven strepen en sneeuw, of de publieke omroepen, afwisselend. Mogelijk, bedenk ik me net, of er moet weer uitgebreid zijn met digitenne qua netwerk. Dit heeft bij de start van dit projekt ook heel lang problemen veroorzaakt.

Mjah, big brother, what's going on ?

Iig kan de TS denk ik uitsluiten dat het een lokaal probleem bij hem zelf is, wel vreemd dat zowel ADSL als Kabel gebruikers hiervan last ondervinden ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:11

Klippy

Still Game

Ik heb geen versatel en geen problemen, maar ik vind die tracert van TS ook raar.
Niet die eerste hop, dat zal wel z'n router zijn, maar na Frankfurt1.Level3.net heeft hij nog een hoop staan.
Misschien dat anderen die dit probleem hebben dat kunnen controleren, want volgens mij gaat dan bij Level3 ergens wat fout.

Mijn tracert met @Home:
Bezig met het traceren van de route naar www.hotmail.aate.nsatc.net [212.162.1.1
25]
via maximaal 30 hops:

1 12 ms 12 ms 12 ms 10.244.112.1
2 13 ms 21 ms 14 ms r1-ge0-2-202.maast1.lb.home.nl [213.51.154.161]

3 17 ms 15 ms 16 ms bb1-ge9-1-1.dbsch1.nb.home.nl [213.51.157.42]
4 32 ms 17 ms 14 ms 213.51.158.155
5 22 ms 18 ms 16 ms 217.149.47.149
6 17 ms 16 ms 17 ms 217.149.32.115
7 23 ms 17 ms 16 ms 213.206.131.46
8 17 ms 16 ms 19 ms so-4-0-0.mp1.Amsterdam1.Level3.net [4.68.113.74]

9 24 ms 23 ms 24 ms as-1-0.bbr2.Frankfurt.Level3.net [212.187.128.97
]
10 25 ms 24 ms 23 ms ge-11-2.ipcolo2.Frankfurt1.Level3.net [195.122.1
36.116]
11 23 ms 22 ms 23 ms 212.162.1.125

De trace is voltooid.
Of probeer eens te verbinden met www.hotmail.aate.nsatc.net

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik zit momenteel niet thuis, dus ik kan het niet proberen, maar voor zover ik zie schakelt die ook door naar http://login.passport.net/, en daar krijg ik thuis iig de foutmelding op.

• Benotti
Nog geen uur geleden de modem uit/aan gezet en ik heb het probleem al weer :(

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Onze (inmiddels naar 192 kbit gezakte) upload lijkt te liggen aan een onlangs doorgevoerde wijziging in de wijkcentrale, na m'n modem op aanwijzingen van een KPN-medewerker van nieuwe firmware voorzien te hebben en direct op het wandcontactpunt aangesloten te hebben kwam er nog steeds niets beters uit.

Over het routeringsprobleem word ik zometeen teruggebeld..

• abacaxi
Grmbl. we zitten hier toch op een tweakers forum: verzint er dan niemand een oplossing om te internetten zonder dat je echt, euuh hoe dat dat ook weer, oh ja upload hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door abacaxi op 22-09-2005 20:34 ]

• abacaxi
Update:

Versatel meldt nu dat het zou zijn opgelost, en ik ondervindt idd zo te zien geen problemen meer net als althans enkele anderen. Hoopvol.

Verwijderd

Ik heb inderdaad ook geen problemen meer :D

Mocht ook wel eens tijd worden :{w

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Okee, de problemen zijn hier ook opgelost.

M'n ouders zijn vanmiddag nog even terug gebeld door de KPN: het probleem zat de hele tijd al bij Versatel, sinds vorige week dinsdag zelfs al. Honderden Zonnet/KPN-abonnees hebben dus zonder diverse websites (waaronder Hotmail dus) en diverse services (waaronder MSN en ICQ) gezeten, terwijl zij de schuld gaven aan een routeringsprobleem bij de KPN.

Niet zo netjes dus :/.

Het andere probleem, de te lage upload, ligt aan ons eigen modem.. de lijn is perfect. Nu dus nog even uitvogelen of het ding stuk is (lang leve 2 jaar garantie \o/), of dat het niet om kan gaan met de onlangs geupgrade wijkcentrale (adsl2-proof gemaakt). Maar goed, het belangrijkste werkt weer: ICQ.

[ Voor 27% gewijzigd door Tarin op 23-09-2005 21:53 ]

Verwijderd

Same here, problems solved. Weird..

• Benotti
Ik kan nu ook sinds gisteravond internetten zonder problemen, maar het kan ook te maken hebben dat ik de firmware van mijn modem heb geupdate :P (zal wel niet)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Tarin schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 21:48:Honderden Zonnet/KPN-abonnees hebben dus zonder diverse websites (waaronder Hotmail dus) en diverse services (waaronder MSN en ICQ) gezeten, terwijl zij de schuld gaven aan een routeringsprobleem bij de KPN.
Even als totaal onafhankelijk persoon ( Zit namelijk bij tweakDSL/bbned ).

Dit lijkt meer op dat er ergens in de peering een fout zat tussen KPN en Versatel, ik zie hier namelijk alleen maar puur mensen via kpn bij versatel en dus niet de andere klanten. Officieel zijn beide dus dan verantwoordelijk voor de fout maar ja afschuiven is makelijker.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

ShadowBumble schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:44:
[...]

Even als totaal onafhankelijk persoon ( Zit namelijk bij tweakDSL/bbned ).

Dit lijkt meer op dat er ergens in de peering een fout zat tussen KPN en Versatel, ik zie hier namelijk alleen maar puur mensen via kpn bij versatel en dus niet de andere klanten. Officieel zijn beide dus dan verantwoordelijk voor de fout maar ja afschuiven is makelijker.
Feit is dat mij door de Versatel-helpdesk is verteld dat alle KPN-adsllers er last van zouden hebben (hoewel ik op dat moment al min of meer het idee had dat het alleen bij de combinatie Versatel/KPN zat).

• abacaxi
Hier meer info:

http://forum.versatel.nl/...=0&postorder=asc&start=75

[ Voor 17% gewijzigd door abacaxi op 24-09-2005 14:48 ]

Pagina: 1