Toon posts:

Externe HD beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Heb onlangs een externe hd gekocht maar nu zou ik deze graag willen beveiligen met een paswoordbeveiligen. Encryptie had ik al aangedacht maar dan moet de software wel op die andere pc staan waar je bent.

Om nu elke map te beveiligen vind ik ook niet direct een vlotte werkwijzen.
Het ideale zou zijn als je je schijf insteekt een venstertje verschijnt voor je paswoord.

Op google ben ik ook al niet veel wijzer geworden.

Verwijderd

Het zou inderdaad leuk zijn moest zo iets mogelijk zijn. Jammer genoeg denk ik niet dat het mogelijk is. Je zal op de PC waar je de schijf wil aansluiten een programma moeten installeren die de encryptie mogelijk maakt. De schijf moet zowiezo beschikbaar zijn voor windows (of andere OS-en) dus...

Moest het mogelijk is het wel leuk natuurlijk.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:44

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Inderdaad, koop een usb dongle.
Zet daar de encryptie methode op, en je kan gaan en staan met je harde schijf :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tja.. Toch software nodig, ander moet je een andere HD kopen. Wat heb je zelf al gezocht wbt software. (truecrypt?) Software op 1 unencrypted partitie zetten en rest data op een encrypted partitie?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Inderdaad zoals hier iemand al aangeeft zal je het met software moeten oplossen.

Ik doe dit ook op externe Harde Schijven waar toch gevoelige data op komt te staan.
Ik gebruik Steganof Safe 8 om data in een encrypted bestand te zetten.
Op een USB of memory stick kan je eventueel de key zetten om de data te unlocken.
Zodra je die in je pc doet, kan hij automatisch je safe openen en sluiten.
Werkt perfect en zonder performance verlies.
Daarnaast kan je een portable safe maken, kortom de andere pc hoeft niet direct te beschikken over de benodigde software.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:15:
Tja.. Toch software nodig, ander moet je een andere HD kopen. Wat heb je zelf al gezocht wbt software. (truecrypt?) Software op 1 unencrypted partitie zetten en rest data op een encrypted partitie?
Andere hd is uitgesloten het geld komt niet uit de lucht he :(
Ik had gedacht aan truecrypt voor alles idd te encrypten (of hoe je het zegt). Maar als je dan ergens bent moet je toch die software al hebben. Of je moet idd met twee partieties werken. En dan telkens dat progje instaleren en dan verder te werken.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:49:
Om nu elke map te beveiligen vind ik ook niet direct een vlotte werkwijzen.
Hoe doe je dat dan? En werkt dat op elk windows os?
Kan je dan zorgen dat zodra je een map wil benaderen op een externe hd je een ww moet invoeren? Dat zou ik ook al mooi vinden namelijk.
Tell me. :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je kunt met truecrypt ook gewoon met virtuele volumes werken. Het programma zet je gewoon op de schijf, vervolgens maak je een encrypted volume aan van de gewenste grootte. zonder TrueCrypt zie je gewoon een bestand, waar je verder niks mee kan. Pas als je die in truecrypt opent onstaat een nieuwe driveletter.
Pagina: 1