Hey,
Ik weet niet of de opbouw van mijn database deugt.
Het betreft een database met daarin informatie over recensenten en hun lievelings genre's( en kenmerken). Een recensent kan meerdere genre's recenseren en het moet dus mogelijk zijn meerdere genre's aan een recensent te hangen. Naderhand wil ik adh van genre's de recensenten kunnen doorzoeken.
Ok, dit lukt me allemaal, maar mijn gevoel zegt me dat dit een 'vieze' manier is!
Hoe doe je het nu dan hoor ik je denken??
Zo dus:
Ik weet dat ik het ook kan doen door een extra tabel aan te maken die deze 2 tabellen weer verbind, zo dus:
Wat zouden jullie gedaan hebben in deze situatie: en wat lijkt jullie de beste methode?
Alvast bedankt !
Ik weet niet of de opbouw van mijn database deugt.
Het betreft een database met daarin informatie over recensenten en hun lievelings genre's( en kenmerken). Een recensent kan meerdere genre's recenseren en het moet dus mogelijk zijn meerdere genre's aan een recensent te hangen. Naderhand wil ik adh van genre's de recensenten kunnen doorzoeken.
Ok, dit lukt me allemaal, maar mijn gevoel zegt me dat dit een 'vieze' manier is!
Hoe doe je het nu dan hoor ik je denken??
Zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Recensent ------------------- recensent_id recensent genre_ids --------------------------------------------------------------- 1 Koen Poolman .1.2. 2 Roel vd Ven .3. Genre -------- genre_id genre ------------------------------ 1 Jazz 2 Nu-metal 3 Pop |
Ik weet dat ik het ook kan doen door een extra tabel aan te maken die deze 2 tabellen weer verbind, zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| recensent_id recensent --------------------------------------------------------------- 1 Koen Poolman 2 Roel vd Ven genre_recensent ------------------------ recensent_id genre_id ------------------------------------- 1 1 1 2 2 3 Genre -------- genre_id genre ------------------------------ 1 Jazz 2 Nu-metal 3 Pop |
Wat zouden jullie gedaan hebben in deze situatie: en wat lijkt jullie de beste methode?
Alvast bedankt !