Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] - GSM-controller

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik ben nieuw dus ik weet niet of men titel goed is, wijs me er mss op?

Mijn vraag:

Ik moet een eindwerk maken voor de richting elektronica.
Ik zou een systeem willen maken als volgt:

Ik maak een kleine 'deur' met een elektronisch slot (je weet wel, zoals bij een luxe appartement, je drukt op de bel, ze zien je op camera, drukken op knop en deur gaat open). En ik zou willen bouwen, dat als je op de bel drukt, dat er naar mij een SMS-Bericht wordt gestuurd, met bv: Er wordt gebeld. Dan moet ik een Bericht terug sturen bv: Code123 en met deze code die ik verstuur, moet een ontvanger de code verstaan, en enkel op die code de deur openen.

Iemand Links, verkoopsites?

Mvg.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan tegenwoordig met elke fatsoenlijke GSM mailen. Daarmee lijkt het me iets eenvoudiger te realiseren dan een SMS systeem maken, omdat je bij een mailsysteem gewoon een PC kunt neerzetten die aan de hand van mailtjes iets in werking zet (bijvoorbeeld een stappenmotor die je kunt inzetten om een deurslot te openen).

Als je een PC wilt laten SMS-en, wordt het verhaal toch weer iets ingewikkelder lijkt me.

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Het is wat prijzig, maar is conrad bestelnr. 190990 - 89 misschien iets?

Al vraag ik me af of het met eindwerkstukken niet de bedoeling was dat je ze zelf maakt ipv ze koopt :P

Verwijderd

Topicstarter
Idd, ik moet het zelf maken, dus zelf print etsen enzo....

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
microcontroller met een siemens mobiel eraan, dit aan de bel en codepaneel en deuropener gooien en coden maar ;)

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 15:06
kan je niet beter zorgen dat je een smsje krijgt, en dat je dan moet bellen oid.? maar waarom sms-en..? kost je elke x geld?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ofwel wat ik eigelijk wil doen is gewoon, als ik sms stuur met code, dat deur opengaat of wat dan ook gebeurt...

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, maar wij gaan hier niet je huiswerk maken. Zelfs als dit niet een schoolproject was was deze topicstart trouwens wel erg mager: er staat niet in waar je al gezocht hebt, wat je zelf al geprobeerd hebt etc.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.