Kitlens Canon EOS 350D

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• thestormcrow
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11-2021
Hallo

Ik ben momenteel in het bezit van een Sony P-73 digitale camera. Ik ben redelijk tevreden over deze camera, maar ben nu op zoek naar een Digitale SLR camera om weer een stapje verder te gaan.

Ik ben er eigenlijk al uit dat ik de Canon EOS 350D zal kopen, alleen zit ik met het volgende dilemma:

De Kitlens.

Ik heb al uren op internet doorgebracht met het bekijken van fora en verschillende review-sites over digitale fotografie maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe het nu precies zit met de kwaliteit van de kitlens (18-55mm).

Graag zou ik willen weten wat de verschillende mensen denken over deze kitlens en hoe deze bijvoorbeeld is in vergelijking met de Sony P-73 of een vergelijkbare camera. Ik ben geen professioneel fotograaf, het is alleen een hobby.

Is het aan te raden om de kitlens erbij te kopen (het prijsverschil tussen kale body en kit is niet erg veel...) of deze toch maar links te laten liggen?
Groeten

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-01 11:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kun je beter in de 350D topic doen of in het centraal objectieven topic.

Anyways.. Ik zou voor die paar tientjes gewoon de kitlens erbij nemen.
Fijn ding waar je goede resultaten mee kunt behalen.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je weet dat je later toch een andere lens gaat kopen, dan zou ik alleen een body halen met een goede lens. feit is namelijk dat je er later geen breuk voor terugkrijgt als je deze wil verkopen. Ik heb zelf de kitlens met een 55-200mm objectief en ik zelf vind dat hij prima plaatjes schiet, deze presteert imho gelijk aan zoniet beter dan prosumer-semi-dslr lenzen.

Je zult je af moeten vragen hoeveel je precies aan body+lenzen uit wilt geven. om mee te beginnen is het een prima lensje.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:09
Zeker kopen :) Ik heb hem zeker 8 maanden op mijn body gehad en geen spijt van. Voor die 70 euro val je er zeker geen buil aan.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Zoals hierboven gezegd, de kitlens is prima om mee te beginnen.

In vergelijking tot een digicompact ligt de kwaliteit van de lens opzich misschien niet echt hoger, maar in combinatie met de grotere en betere sensor van de 350D krijg je zeker weten mooiere foto's dan met een P-73.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:09
Ik zal een oude post van mijzelf 'es oprakelen :)
Ik heb hier wat voorbeeld platen (allen klikbaar) van 8 foto's die met de kit lens geschoten zijn. Vertel mij nou niet dat de kit lens een brak ding is voor zijn geld (€ 75!).

1 Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private/thumbs/koorn-bokeh.jpg 2 Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//thumbs/watching-the-world.jpg

3 Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//thumbs/strand-zandvoort-100405-03.jpg 4 Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//thumbs/byzance-showroom.jpg

5 Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//thumbs/sneeuw-030305-04.jpg 6 Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//thumbs/sneeuw-030305-06.jpg

7 Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//thumbs/sneeuw-030305-09.jpg 8 Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//thumbs/npzk-200205-02.jpg

Okay, alleen foto 8 is liegen, want dat is een foto uit 2 exposures ;)

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Tja, veel mensen geven afop de kitlens, maar ik snap die personen niet. Die lens i sminder dan 100e, en dan moet je in mijn ogen niet zeuren dat ie een beetje gammel aan voelt, niet enorm scherp en niet al te lichtsterk is.
Voor het geld is het een pracht lens. Je kan natuurlijk altijd extra geld uitgeven en een betere lens kopen, maar heb je dat wel nodig?
Je hebt best veel mensen op dit forum die bijvoorbeeld meteen bij hun 350d L glas kopen, terwijl ze de camera zelf nog niet goed onder controle hebben, en daarnaast ook kwa compositie enz er nog weinig van bakken. Dan vraag ik mezelf vaak af waarom ze dan toch enorm scherp glas moeten hebben. Leer dan eerst foto's schieten en koop daarna, als je het lekker kan een betere lens. Sowieso zijn de dure, scherpe lichtsterke lenzen vaak veel zwaarder dan hun budget tegenhanger, en als je de scherpte enz toch niet nodig hebt, is het een beetje zonde om al dat extra gewicht mee te slepen :)
Maargoed, dat is een aparte discussie.

Ik denk dat je voor jezelf een keuze moet maken, of je liever eerst wat geld bespaart en later pas geld in lenzen stopt als dit belangrijk wordt, en je daarnaast extra geld overhoud voor accesoires e.d., of dat je liever meteen investeert in een goede lens.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05-2025
Met groot hoek ~ 18-25mm presteerd deze lens zeer goed voor 80 euro. Als je wat meer gaat zoomen wordt het allemaal behoorlijk soft.

Deze lens heeft over het gehele bereik ook behoorlijk last van CA (purple fringing).

Ik geloof wel dat de II versie iets beter is dan zijn voorganger

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
thestormcrow schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:41:

Ik ben er eigenlijk al uit dat ik de Canon EOS 350D zal kopen, alleen zit ik met het volgende dilemma:

De Kitlens.

Ik heb al uren op internet doorgebracht met het bekijken van fora en verschillende review-sites over digitale fotografie maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe het nu precies zit met de kwaliteit van de kitlens (18-55mm).
Jammer dat je al uren hebt gezocht over dit onderwerp. Dat is het namelijk in mijn ogen niet waard. Voor het luttele bedrag wat dit lensje kost, mag je hier IMO maximaal 3 minuten tijd aan besteden ;) Gewoon kopen dat lensje, tref je een slecht exemplaar, pech gehad. Maar voor hetzelfde geld heb je een acceptabele lens die je prima kunt gebruiken tot je besluit om betere objectieven in hetzelfde bereik aan te schaffen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 10:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

OrbitZ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:51:
Ik geloof wel dat de II versie iets beter is dan zijn voorganger
Alleen mechanisch is het ontwerp iets verandert. Optisch is hij precies hetzelfde.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Ik zou die kitlens 2e hands kopen, je struikelt bijna over de aanbiedingen! (45-50 euro moet zeker lukken). Er staan elke dag wel nieuwe aanbiedingen op fora of marktplaats etc.

[ Voor 26% gewijzigd door T.T. op 15-09-2005 22:33 ]

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
T.T. schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:32:
Ik zou die kitlens 2e hands kopen, je struikelt bijna over de aanbiedingen! (45-50 euro moet zeker lukken). Er staan elke dag wel nieuwe aanbiedingen op fora of marktplaats etc.
Goed advies. d:)b. De kitlens is zeker wel een acceptabele lens, prima lens om mee te beginnen. En koop hem dan gewoon 2dehands, er zijn zat mensen die hem zelfs nieuw meteen in de verkoop doen. En kijk anders eens bij de foto's van Gizz of hierboven Jasper, die gebruiken ook de kitlens en toveren er hele mooie plaatjes mee uit hun cam.

• thestormcrow
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik heb in het EOS 350 topic iets gelezen over een 18-55 USM lens van Canon. Ik kan hier verder niet over vinden. Kan iemand mij iets vertellen over deze lens ten opzichte van de gewone 18-55 en waar deze lens te krijgen is.

Ik neem aan dat de kwaliteit van de lens niet erg veel verschilt alleen het geluid tijdens het in- en uitzoomen.

Groeten

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 11:07
ehh... de 18-55mm kitlens heeft dacht ik USM, ikke niet zeker weten, maar wel hebbe ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, dit is vrij eenvoudig in de diverse topics te vinden, vooral het 350D topic is handig hiervoor. De conclusie is meestal dat de kitlens ontzettend veel value for money is, ik bedoel: wat voor nieuw objectief koop je tegenwoordig nog voor 70 euro? De 50/1.8 komt in de richting, maar is geen zoom :)

Kortom: gewoon kopen dat ding, voor die 70 euro moet je niet te kritisch zijn qua kwaliteit en hij voldoet voor 90% van de mensen echt wel.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.