Plaatje binnen halen via netwerk van andere server

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb 2 servers. Beiden generen stats. Één is webserver en bereikbaar via het internet.

Nou wil ik dat de webserver afbeeldingen kan halen welke lokaal opgeslagen zijn op de 2e server. De servers hangen gewoon aan een switch en kunnen elkaar pingen en dergelijke. Nou kan ik een 2e webserver gaan draaien en het plaatje binnenhalen via PHP en dergelijke maar dit is erg omslachtig. Mounten via het netwerk is een optie maar hier heb ik niet veel ervaring mee.

Hoe kan ik dit het best aanpakken? Ik zat te denken om een PHP commando uit te voeren om via SSH dat plaatje over te halen of iets dergelijks maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Het gaat om maar een paar afbeeldingen welke niet vaak opgevraagd zullen worden. Wel moet er 'on - request' een plaatje binnen gehaald kunnen worden van de 2e server door de webserver. Rete snel hoeft het niet te zijn als het maar fatsoenlijk werkt.

Alvast bedankt

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 08:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Is ftp niet een idee? Dat lijkt me een stuk simpeler en veiliger dan je php script een netwerkschijf laten mounten

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• m33p
De mount kan wel permanent zijn, het is toch LAN. Ik ben alleen bang dat FTP te traag gaat worden (inloggen, GET, GET, GET, bye). Het lieft doe ik het realtime. Met FTP zou cachen wel een optie zijn (om de snelheid goed te houden bij de request) maar voor realtime lijkt het mij niet echt wat.

Ik weet dat het mogelijk om via SSH bestanden over te gooien. Ik ben aan het zoeken hoe, als iemand me dat nu al kan vertellen graag. Als ik er zelf achter kom en het werkt post ik het uiteraard.

Verwijderd

Ik zou geen onnodig onhandige oplossing kiezen omdat je weinig ervaring hebt met de meest voor de hand liggende oplossing, nl een share aanmaken / directory mounten.

• m33p
Ik ben nu wel met NFS bezig. Kernel is nu aan het recompilen aangezien daar geen NFS support in zit. De server kant werkt wel. Dit lijkt mij de snelste en vooral de netste oplossing.

Verwijderd

Ik weet niet precies wat je wilt doen, maar dit zou een idee kunnen zijn als je Apache gebruikt....

Installeer op de tweede machine ook een webserver.

Maak in apache.conf op de webserver een virtuele directory aan die verwijst naar een http-locatie op de tweede machine.

ProxyPass directive
This directive allows remote servers to be mapped into the space of the local server; the local server does not act as a proxy in the conventional sense, but appears to be a mirror of the remote server. path is the name of a local virtual path; url is a partial URL for the remote server.
Pagina: 1