Verleden jaar een 2de hands computer gekocht voor de dochter van mijn broertje.
Partioneerd, geinstallerd met winxp1pro en en herstel image gemaakt (drive image)
Na klachten dat hij niet meer opstarte heb ik hem meegenomen. Herstel cd teruggezet. Na opstarten en belasten klapt de computer uit en start niet goed meer op.
Geinstalleerd met windowsxp pro, probeer te update naar sp1 en weer hetzelfde.
Geheugen getest met memtest3.2 (23 uur). Ook IBM drivetest geeft geen fouten. Ook de schijf helemaal gewist 9low level format).
Bios geupdate.
Opnieuw installeren maar steeds hetzelfde probleem. Zag 1x een kernel panic.
Geprobeerd met wxp, wxpsp2nl corp, wxpsp2uk corp. Installeren opzich lijkt goed te gaan maar als ik sp1 erop wil gooien of bij de sp2 corp enige belasting uitvoer (beste prestaties en klassiek uiterlijk) slaat hij ineens uit. Daarna ook een checksum error van de bios.
Systeem:
Pentium 4 1,5Ghz Processor
msi 6530 moederbord
256Mb Geheugen
80Gb 7200rpm Harddisk IBM
Geforce4 MX440 64mb Met Tv-out
16x DVD-Rom Speler
Floppy Drive
Onboard Geluidskaart
4 Usb Poorten
10/100mbit Netwerkkaart
Super Platte MSI Slimeline Kast
Nu denk ik erover om een nieuwe voeding te laten installeren en de bios chip/batterij te laten vervangen.
Vraag:
Doe ik hier goed aan of zijn er nog andere mogelijkheden / testen wat ik kan doen.
Vindt het zonde om geld uit te geven (voor een 2de handse) als dit niet het probleem is.
Alvast dank voor de evt. reacties.
Grts Frank
Partioneerd, geinstallerd met winxp1pro en en herstel image gemaakt (drive image)
Na klachten dat hij niet meer opstarte heb ik hem meegenomen. Herstel cd teruggezet. Na opstarten en belasten klapt de computer uit en start niet goed meer op.
Geinstalleerd met windowsxp pro, probeer te update naar sp1 en weer hetzelfde.
Geheugen getest met memtest3.2 (23 uur). Ook IBM drivetest geeft geen fouten. Ook de schijf helemaal gewist 9low level format).
Bios geupdate.
Opnieuw installeren maar steeds hetzelfde probleem. Zag 1x een kernel panic.
Geprobeerd met wxp, wxpsp2nl corp, wxpsp2uk corp. Installeren opzich lijkt goed te gaan maar als ik sp1 erop wil gooien of bij de sp2 corp enige belasting uitvoer (beste prestaties en klassiek uiterlijk) slaat hij ineens uit. Daarna ook een checksum error van de bios.
Systeem:
Pentium 4 1,5Ghz Processor
msi 6530 moederbord
256Mb Geheugen
80Gb 7200rpm Harddisk IBM
Geforce4 MX440 64mb Met Tv-out
16x DVD-Rom Speler
Floppy Drive
Onboard Geluidskaart
4 Usb Poorten
10/100mbit Netwerkkaart
Super Platte MSI Slimeline Kast
Nu denk ik erover om een nieuwe voeding te laten installeren en de bios chip/batterij te laten vervangen.
Vraag:
Doe ik hier goed aan of zijn er nog andere mogelijkheden / testen wat ik kan doen.
Vindt het zonde om geld uit te geven (voor een 2de handse) als dit niet het probleem is.
Alvast dank voor de evt. reacties.
Grts Frank